Då var det klart då. Ett styck TZ250 inhandlad.

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
Både universum och människans dumhet är oändlig. Det är dock bara det senare jag är helt säker på.
Fritt citerat av A. Einstein

Vad f-n har du gett dig in på pöjk?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nr:18 skrev:
Årets modetrend verkar vara att köra 250r, ska bli kul att se på årets tävlingar. Undrar bara om alla som köpt hoj i år inser vad dom gett sej in på....

Det kommer nog säkert vara en eller annan som kommer tycka det är fel sak de gett sig in på. Men det gäller ju alla klasser.
Jag fick en rejäl chock vid premiärturen på min racer, trots alla mina år på div. tvåtaktshojar, för egen del peppade den chocken mig än mer, att vilja tämja vilddjuret. En del kanske ger upp för att de inte blir lika snabba som Fredde med en gång..
Men den belöning en 250r ger tillbaka när man väl börjar få upp farten lite är obetalbar, man står gladeligen och mekar med hojen, för man vet att när saker och ting stämmer, så finns det inget som slår det..

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jag glömde i mitt tidigare inlägg att säga som Henrik Nordgren sade till mig:
"Lycka till Gustav och glöm inte att varmköra tidigt på morgonen".

Hi hi...Visst är den bra? Jag gillar den skarpt.
:D

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Teddy skrev:
Jag glömde i mitt tidigare inlägg att säga som Henrik Nordgren sade till mig:
"Lycka till Gustav och glöm inte att varmköra tidigt på morgonen".

Hi hi...Visst är den bra? Jag gillar den skarpt.
:D
Det kör han säkert med bara för att jag klagade på att man aldrig får sovmorgon i depån pga tvitaktarna :mad:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
GSXR1100R skrev:
Det kör han säkert med bara för att jag klagade på att man aldrig får sovmorgon i depån pga tvitaktarna :mad:

Ni börjar fanken låta som vissa grannar till racebanor... Det ska låta från motorer på racebanor.. Ta husvagnen till någon Familjecamping om ni vill slippa motorljudet :arsele
Iofs blir ni väl väckta av skräniga ungar där istället :rolleyes:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Goodstuff skrev:
För övrigt är väl termostater något man har på touringcyklar eller har jag fel nu? :va
Inte helt fel men inte helt rätt heller eftersom det rullar en Honda RS250R med termostat, hemmaditknåpat av Anders Kihlander som numera inte behöver bry sig om att tejpa kylare i tid och otid! http://surf.to/topolino

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
oFFkeFF skrev:
Ni börjar fanken låta som vissa grannar till racebanor... Det ska låta från motorer på racebanor.. Ta husvagnen till någon Familjecamping om ni vill slippa motorljudet :arsele
Iofs blir ni väl väckta av skräniga ungar där istället :rolleyes:

Du vet vem jag menar va, just det det va du som knattrade utanför tältet på Åsen i gryningen, iof så va det ditt tält men ändå :D

Dock va det inget jämfört med ljudet ifrån eran antika megakompressor, den låter säkert mer än 130 decibel :4skrika

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
GSXR1100R skrev:
Du vet vem jag menar va, just det det va du som knattrade utanför tältet på Åsen i gryningen, iof så va det ditt tält men ändå :D

Dock va det inget jämfört med ljudet ifrån eran antika megakompressor, den låter säkert mer än 130 decibel :4skrika

Hehe, vår kompressor äger... Den hade nog inte klarat ett bullerprov iaf :D
Och inte pumpar den särskilt mycket luft heller...

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Lite sent men även jag får ta och putta in ett grattis! Tror det är helt rätt för dig det här Gustav. Ska bli roligt att se vad du kan prestera på den hojen. Det gick ju faktiskt inte långsamt på din traktor i höstas!
Duktigt med delar verkar det ha följt med också. Vad säger tanten om det här?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Fan, det ska vara knäpptyst från 23-08 så att det går att vila ut ordentligt. De som inte har skött sina kort rätt och panikmeckar på oanständiga tider borde bötfällas och skickas hem. :mattias

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Fan, det ska vara knäpptyst från 23-08 så att det går att vila ut ordentligt. De som inte har skött sina kort rätt och panikmeckar på oanständiga tider borde bötfällas och skickas hem. :mattias
Jag misstänker att du kommer att få äta upp detta, i månskenet, i en depå i sommar.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:

Hmm, jag antar att du tränar på att mecka som fan just nu då så att du fixar ett vevbyte på under timmen till i sommar? :D

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nyteknik skrev:

Finns sånna regler. Dom får man hemskickat någon vecka innan racen (Tillägsregler/TR).

Är lite olika beroende på banorna i SM, men i SO gäller 20:00-08:00 på alla banorna!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Don Quixote skrev:
Vad säger tanten om det här?

Som Saidas arvtagare gissar jag på "du får välja, mig eller den där... moppen!" och "sätt in underhållet på mitt personkonto, skäggo!".

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Mattias skrev:
Som Saidas arvtagare gissar jag på "du får välja, mig eller den där... moppen!" och "sätt in underhållet på mitt personkonto, skäggo!".
*Host* det där känner man igen, men Goodstuff är ju en hårdrockare så han har säkert pejl på läget.

*Läs han har förmodligen inte berättat hela sanningen där hemma i stugan*

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...