1. Ja klart dom har! Jag gillar att mysa runt på en sporthoj och smiska kurvor i 70-90km/h...tro mig..jag GÖR det med. Det finns MÅNGA att intyga det.
2. Men varför ska jag köpa flera hojar för att göra en sak...köra hoj? Bana ger inte upplevelsen av skogar, hästskit, flugor i visiret, getingar innanför skinnstället m.m. Sen gillar jag inte körställningen på en glajder! (o många med mig...)
2. Motarder körs mer än gärna på slangen och (teoretiskt slår över oftare) det i sig är ett HÖGT riskbeteende. Sporthojar vurpar oftare i högre farter m.m. JA...men dödligheten är säkerligen inte långt ifrån på motarder om det fortsätts köras på slangen, stoppiesar m.m.
Allt handlar om ATTITYDEN hos hojkollektivet. Det spelar ingen roll om det är en 500cc eller 1200cc hoj, sporthoj, kråmpråm, motard eller scooter. Det är i princip lika enkelt att köra ihjäl sig ändå!
Det finns ett OTAL tydliga exempel på detta. Ena tråden handlar om stunt, bakhjul och kraftiga fortkörningar. Andra handlar om att fokl sörger över en som körde ihjäl sig när han körde vårdslöst och hur coolt det var innan han gick vidare. Skärpning!
Hur kan du tro att folk som kör motarder har nästan lika hög dödsprocent som de som kör sporthoj ?
Det tror iaf inte jag !
Genomsnittshastigheten för en motard är nog i de felsta fall under hälvten av sporthojens.
Last edited: