Dåligt intresse för 250SP, ER6 & SV650 klassen

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Det vore lite smidigare om sådan information fanns ute på hemsidan. Enkelt och synligt hur man anmäler sig och vad det kostar. Kanske skulle komma in fler anmälningar då?
Det kommer nog upp snart, det är ju inte många veckor kvar till premiären.

Men maila gärna Brånalt och påtala detta så går det fortare :tummenupp

crallan

#73 250R
Gick med
13 May 2003
Hoj
TZ 250 -99
Förutom serianmälan på erf.nu, finns det någon annanstans att anmäla sig?
Vill inte serieanmäla då jag inte vet hur många tävlingar jag ska köra.
QUOTE]

Tror att du måste serieanmäla dig ändå, oavsett om du bara kör en tävling.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Brånalt skrev igår till mej och sa iaf att han visste flera som hade köpt 4-taktare men inte anmält sig ännu
Kanonbra då kanske det blir lite action i denna klass, inte så kul om det bara blir en handfull hojar på gridden.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Kanonbra då kanske det blir lite action i denna klass, inte så kul om det bara blir en handfull hojar på gridden.

Nej skulle inte kännas särskilt rätt heller att betala 1200 spänn för att köra mot 7 andra,även om om all träning är bra träning

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Fick mail av Brånalt nu och kostnadern är 1200 kr per race plus serie anmälan på 500 sek.

Är det bara jag som tycker att det är dyrt för en dag?
Det blir inte mycket körning för dom pengarna.
Plus att man måste serieanmäla sig även fast man kanske bara ska köra någon enstaka tävling.
Jaja, bara betala och se glad ut.

Såg nu att det stod att man ska söka startnummer hos Brånalt?
Behövs det göras om man har blivit tilldelad ett nummer av Tony?

Last edited:

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Plus att man måste serieanmäla sig även fast man kanske bara ska köra någon enstaka tävling.

1200:- är mindre än vad det kostade förra året.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj

En dag vi har väl lika mycket kör tid om jag inte har missuppfattat det två kval och ett race lr

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
En dag vi har väl lika mycket kör tid om jag inte har missuppfattat det två kval och ett race lr

Hade man inte mer friträning förra året när man hade 2 dagars?
Oavsett vad det kostar så ska man tävla så är det bara betala men tycker fortfarande att det är dyrt. Vad blir det i körtid, 2 timmar?

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Oavsett vad det kostar så ska man tävla så är det bara betala men tycker fortfarande att det är dyrt. Vad blir det i körtid, 2 timmar?

Precis som vilken tävlings som helst två kval 2*20 min plus Race. Det enda är väl att vi inte har någon warm up fri träning är inget obligatoriskt det kostar extra och är upp till Arrangören att anordna det

körtiden blir väl en timme skulle jag gissa tror inte racen är längre än 20-25 min

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000

Lika mycket körtid som en normal SM-helg. 2x20 minuter kval och race. Priset är inte mer än det kostade förra året på valfri SM-tävling.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Japp, att tävla är inget för den fattige. Att tävla gör man uteslutande för själva tävlingsmomentets skull. Det ska man tänka på INNAN man betalar 20 kr/minut för att köra. Men det är ju just det som är grejen, att motsatsen till uppoffring är belöning och däri ligger det stora med att tävla. Körupplevelse får man bäst på en vanlig träning men segerns sötma kan bara upplevas genom tävling. Det kanske låter konstigt att tala om segerns sötma när vi snackar b-racing och faktumet att det bara är en som kan komma först i mål, men vinst är något relativt, alla som kommer till star och kör i mål i sin första tävling känner sig som en vinnare och ÄR en vinnare. Så ÄR det.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Japp, att tävla är inget för den fattige. Att tävla gör man uteslutande för själva tävlingsmomentets skull. Det ska man tänka på INNAN man betalar 20 kr/minut för att köra.

Vilket ocker!
Galanta damer på telefonlinjer kostar ju bara 19,80/min och då slipper man krascha, köra sönder och idiotmecka i depån.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Japp, att tävla är inget för den fattige. Att tävla gör man uteslutande för själva tävlingsmomentets skull. Det ska man tänka på INNAN man betalar 20 kr/minut för att köra
Oj nu blev det konstigt, jag räknade ut att snittkostnaden för varje förare i mitt ERF team 2006 ungefär låg på 2500:- per gubbe/race, 6 timmars race delat på 3 gubbar är 2 timmar racetid per gubbe, det blir 1250 kr i timmen eller 20 kr/minut (om man inte vurpar sönder hojen).

Racing ska kosta, det ingår inte i allemansrätten att köra racing, jag vet flera team som lägger 40-50 kr/minut och dom tycker fortfarande att det är värt varenda öre, även om dom får leva på nudlar hela vintern.

Om man går på krogen och sveper en stor stark på 3 sekunder så är kostnaden 60 kr delat med 3 sekunder = 20 kr/sekund.

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Vad hette varianten av er-6 med högre fjädring och lite mer "XC70-stuk" ?? Just det... Versys!

w681h511_00000340453DD662.jpg

Om jag fattat det hela rätt vill flera här tillåta denna.... grej.... men inte låta en SXV550 vara med och leka. Jag har inte köpt ideerna om att de inte ser tillräckligt rejsing ut och att de ska hålla sig på crossbanan tidigare heller men med den här bilden på näthinnan kan väl ingen av er, med alla sinnen i behåll, fortsätta hävda det?!
Om inte reglementet tillåter vissa cyklar så fine, men sluta för jösse namn med fjantigt tyckande om utseende och graden av "RR-mässighet". Och Mattias... lillebrorskomplex ?? Det var det löjligaste jag hört.

Last edited:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Om jag fattat det hela rätt vill flera här tillåta denna.... grej.... men inte låta en SXV550 vara med och leka. Jag har inte köpt ideerna om att de inte ser tillräckligt rejsing ut och att de ska hålla sig på crossbanan tidigare heller men med den här bilden på näthinnan kan väl ingen av er, med alla sinnen i behåll, fortsätta hävda det?!
Om inte reglementet tillåter vissa cyklar så fine, men sluta för jösse namn med fjantigt tyckande om utseende och graden av "RR-mässighet". Och Mattias... lillebrorskomplex ?? Det var det löjligaste jag hört.
Nu ser ju inte ER6:an ut på det viset i raceutförande, det är lika missvisande som att visa SXV550 med crossdäck och hävda att den är en RR hoj.

http://www.motorcycledaily.com/10february06_sxvrxv.htm

Men jag tycker att ni som har en SXV550 och seriöst verkligen vill köra i denna klass skall maila Brånalt och fråga om SXV550 är ok att köra med (givetvis med fötterna på fotpinnarna och med knäskrap istället för fotskrap).

Hur många är det som har en SXV550 och kan seriöst tänka sig att köra RR med den?

Bifogat

• Kawasaki_ER6-Cup_st1pz.jpg
    Kawasaki_ER6-Cup_st1pz.jpg
    50.8 KB · Visningar: 39
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati