Dåligt intresse för 250SP, ER6 & SV650 klassen

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
2847946 Som sagt, detta var helt utanför diskussionen om andra hojar än ER-6 i SP...

Men javisst, han sätter ner foten titt som tätt. Han släpar den inte i marken som vi gör men den är f-n inte på pinnen som (svenska) RR-reglementet säger :fakta

HAHA :tummenupp
Så du får endast diskutera saker som rör en X-Gresini ?! Snälla nån !!!
Vad är en X-Gresini förresten? Inte är det väl en hoj som platsar i SP!? Så du får inte heller säga nåt i den här tråden :tungan
Fast hojen på din avatar är misstänkt lik en RS250 :va

EDIT: Nu har jag fixat så jag kan låna en SXV450 för ett inhopp, får jag vara med och diskutera då ??

Jag vet att jag uppträder lite obstinat just nu men jag kan bara inte låta bli. När det kommer nån med vettiga argument så lyssnar jag men om det bara handlar om fritt tyckande är min åsikt lika mkt värd som alla andras !!
Men..., sälj din husa och köp en RR-hoj istället?

Vad har du för syfte att köra din motard i roadracing? Vad är det du vill bevisa? Att reglementet är dåligt utformat? Visa hur snabb supermoton är och försöka få respekt?

Folk (iaf jag) sitter nog mest förundrade över vad ditt verkliga syfte är med ditt ihärdiga bönande om att få köra med din supermotard på en roadracingtävling.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450

Vad har du för syfte att köra din motard i roadracing? Vad är det du vill bevisa? Att reglementet är dåligt utformat? Visa hur snabb supermoton är och försöka få respekt?
Något extra körtillfälle?

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Något extra körtillfälle?

men du kan säkert få ställa upp i rookie 600 med aprillan så blir det ju jämt lr hur :)

Hur kul skulle det va att komma med en hoj som är totalt överlägsen mot resten av startfältet allvarligt skulle du kunna ta den vinsten som rättvis och njuta av den

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
I ERF fick man inte ha engångslicens va? hur är det i allatillsammansklassen?

Jo, om du är reservförare.

1.6.1 Licens

Förare måste inneha giltig Roadracing licens, lägst B licens. Engångs licens är inte godkänt för ordinarie förare i ett Team.

Engångslicens accepteras bara för reservförare.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.

Folk (iaf jag) sitter nog mest förundrade över vad ditt verkliga syfte är med ditt ihärdiga bönande om att få köra med din supermotard på en roadracingtävling.

Charmen med RR har väl alltid varit att inom det tekniska reglementets ramar köra så snabbt som möjligt?

Sen är jag långt ifrån övertygad om att en motard går snabbare runt många svenska RR banor, mig veterligt åker inte många under minuten runt sviestad med motard något som går utmärkt att göra med en rs250.

Jag kan inte förstå hur man kan vara så negativt inställda till motardåkarna när man har 6 anmälda i en klass och de vill åka med cyklar som kvalar in i reglementet.

Respekt förtjänar man det är inget man automatiskt får bara för man kör snabbt........

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Charmen med RR har väl alltid varit att inom det tekniska reglementets ramar köra så snabbt som möjligt?

Sen är jag långt ifrån övertygad om att en motard går snabbare runt många svenska RR banor, mig veterligt åker inte många under minuten runt sviestad med motard något som går utmärkt att göra med en rs250.

Jag kan inte förstå hur man kan vara så negativt inställda till motardåkarna när man har 6 anmälda i en klass och de vill åka med cyklar som kvalar in i reglementet.

Respekt förtjänar man det är inget man automatiskt får bara för man kör snabbt........

Reglementet innefattar ej 1cyl så en husa går bort. Jag anser dock att allt som funkar i reglementet skall man få tävla med.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Att köra Husa enligt std-reglemente är nog ingen hit iaf, gatvarianten levereras ju strypt till knappt 10hk :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
2849293 Något extra körtillfälle?
Supermoton är ett störande moment. Det körs inte lika spår. Det är inte två kompatibla sporter enligt mitt tycke.

Fast jag tror jag kommer skita i att försöka argumentera vidare om varför supermoto inte bör blandas med roadracing. Det går inte fram eller "ni" bryr er inte.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro

Det är fler än 6 anmälda men jag tycker att ni som har en SXV550 och seriöst verkligen vill köra i denna klass skall maila Brånalt och fråga om SXV550 är ok att köra med (givetvis med fötterna på fotpinnarna och med knäskrap istället för fotskrap).

Hur många är det som har en SXV550 och kan seriöst tänka sig att köra RR med den?

Gissningsvis så tjatar motardåkarna mest för tjatandets skull :D

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24

Ja det märks ju att de tycker det är roligt att tjata samtidigt. Men det saknas liksom en verklig anledning bakom varför de måste köra med oss som kör roadracing. Känns verkligen konstigt att de söker sig just till roadracing för att få köra sina gräsklippare. Motard är ju liksom gjord för en helt annan typ av sport.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Det är fler än 6 anmälda men jag tycker att ni som har en SXV550 och seriöst verkligen vill köra i denna klass skall maila Brånalt och fråga om SXV550 är ok att köra med (givetvis med fötterna på fotpinnarna och med knäskrap istället för fotskrap).

Hur många är det som har en SXV550 och kan seriöst tänka sig att köra RR med den?

Det är möjligt att de gör men jag tycker inte om en del personers inställning till motardåkarna utan förespråkar att bästa konstruktion inom reglementet må vinna. Om det sen är en sxv550/rs250/Er6/comet/xyzrr spelar mig mindre roll.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
2849447 Det är möjligt att de gör men jag tycker inte om en del personers inställning till motardåkarna utan förespråkar att bästa konstruktion inom reglementet må vinna. Om det sen är en sxv550/rs250/Er6/comet/xyzrr spelar mig mindre roll.
Skulle det finns en sport som heter "Kör vad du vill" och ett reglemente som säger att du ska ha två hjul och en motor... ja då är det väl en sak.

Men nu pratar vi ju om roadracing. Inte om en blandsport.

Det jag försöker få fram är att det inte är två sporter som är lika nog att köras samtidigt.

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Ähh, nu skickar jag in serieanmälan. Inget att tumma på.

PASSA ER!!!

Sv'n blir nog klar ... hoppas jag :gnissla

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Skulle det finns en sport som heter "Kör vad du vill" och ett reglemente som säger att du ska ha två hjul och en motor... ja då är det väl en sak.

Men nu pratar vi ju om roadracing. Inte om en blandsport.

Det jag försöker få fram är att det inte är två sporter som är lika nog att köras samtidigt.

Reglementet föreskriver väl att det skall vara en serieproducerad motorcykel för gatbruk såld i norden med 2-cyl och max 650cc några krav på att de skall likna en RR cykel hittar jag inte. :va
Sen skall cyklarna komma från en homologiseringslista vilken inte är publicerad och vad jag har hört från SVEMO håll så verkar den inte vara på väg utan allt som uppfyller de tekniska kraven skall vara tillåtet.

Då ser jag inga formella hinder med att köra en SXV550 även om körställningen inte direkt liknar en RR cykel. Om man nu skall vara petig med utseende och spårval så tror jag knappast att Apilian skulle vara mer ivägen och fel än vad en Er6 är.

Jag skall dock inte köra varken eller utan är bara principiellt emot en del personers inskränkthet.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
2849539 Reglementet föreskriver väl att det skall vara en serieproducerad motorcykel för gatbruk såld i norden med 2-cyl och max 650cc några krav på att de skall likna en RR cykel hittar jag inte. :va
Sen skall cyklarna komma från en homologiseringslista vilken inte är publicerad och vad jag har hört från SVEMO håll så verkar den inte vara på väg utan allt som uppfyller de tekniska kraven skall vara tillåtet.

Då ser jag inga formella hinder med att köra en SXV550 även om körställningen inte direkt liknar en RR cykel. Om man nu skall vara petig med utseende och spårval så tror jag knappast att Apilian skulle vara mer ivägen och fel än vad en Er6 är.

Jag skall dock inte köra varken eller utan är bara principiellt emot en del personers inskränkthet.
det handlar väl inte om inskränkthet? det handlar om att jag inte tycker supermoton är en passande hoj i roadracingsammanhang.

Vad sedan ett reglemente har för hål som tillåter eller inte tillåter en viss hoj är väl en helt annan sak egentligen? om man så önskar skulle man ju kunna få in en bil om man gjorde ordentliga modifikationer på den... bah :)

jaja, underhållande lär det väl bli att Titta på klassen. Men att köra i klassen med så pass många annorlunda hojar (även Er6 inräknad) så kan det ju uppstå en del mindre bra situationer. Värnar om säkerhet först och främst.

Men det återstår att se.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
det handlar väl inte om inskränkthet? det handlar om att jag inte tycker supermoton är en passande hoj i roadracingsammanhang.

Vad sedan ett reglemente har för hål som tillåter eller inte tillåter en viss hoj är väl en helt annan sak egentligen? om man så önskar skulle man ju kunna få in en bil om man gjorde ordentliga modifikationer på den... bah :)

jaja, underhållande lär det väl bli att Titta på klassen. Men att köra i klassen med så pass många annorlunda hojar (även Er6 inräknad) så kan det ju uppstå en del mindre bra situationer. Värnar om säkerhet först och främst.

Men det återstår att se.

När jag talde om inskränkthet menade jag inte dig du argmenterar ju åtminstone för din åsikt.

Kan också tycka att det ser lite avigt ut att kombinera er6 med rs250 och SXV550 men har man gjort ett reglemente där man klumpar ihop dessa så får man acceptera det och inte ropa förbud när där dyker upp en oväntad cykel som på pappret har bättre effekt/vikt.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
2849590 När jag talde om inskränkthet menade jag inte dig du argmenterar ju åtminstone för din åsikt.

Kan också tycka att det ser lite avigt ut att kombinera er6 med rs250 och SXV550 men har man gjort ett reglemente där man klumpar ihop dessa så får man acceptera det och inte ropa förbud när där dyker upp en oväntad cykel som på pappret har bättre effekt/vikt.
ja går de verkligen hela vägen och faktiskt står på startplattan med en aprilia så kommer jag troligen mest skratta åt alltihop. Dock endast så länge de inte är i närheten av "fel" person i startfältet. Vilket är min tjej. Jag kommer inte tillåta att säkerheten för henne minskas genom att en motard kommer och kör om på ett icke passande sätt, alltså en körstil man aldrig ser eller ska behöva se i roadracingsammanhang (som kan göras i supermoto med sladd och invikningar mitt i kurva där rr-hojen lever på t.ex momentum).

Jag tror att första tävlingen för året blir en spegling på framtiden för klassen/hojarna.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024