Nr:18
Snabbare än Don Queer
Är det inte så att detta engagerar dig även på ett känslomässigt plan?
Que?
Ducka du bara
Och du trivs som vanligt i din roll som advokat?
Det som intresserar mig är attityden. Att man ser ett problem och vill utesluta istället för att se en möjlighet och välkomna. Det är främlingsfientlighet när den är som bäst och argumentationen skulle passa väl in i Sverigedemokraternas valprogram.
"Ni är inte välkomna! Vi vill inte ha några motorcyklar av Supermototyp här i vår rasrena RR-depå! Ta era Motarder och åk tillbaka till den grusgrop ni kom ifrån!"
När nu Svemo misslyckats så kapitalt med att formulera regelverket skulle man precis lika gärna kunna argumentera för att en Aprila SRX är en helt vanlig landsvägsreggad gathoj i standardutförande och därför är välkommen att delta i Sport Production. T o m dommaren såg mellan fingrarna. Men icke, istället såg förarna själva till att utesluta den. Och vad var vinsten i det? Att man såg till att efterleva reglelverket?
Då följer ju givetvis frågan vilket reglelverk man såg till att efterleva? Det var ju förarna själva som gjorde tolkningen av det och definierade vad en motorcykel av "Supermototyp" var och klassade in Aprilian där.
Var i ligger det reglevidriga med Aprilian? Är styret för brett? Är ramen för smal? Är limpan för lång? Är tanken för kort? Är gaffelbenen för långa? Är markfrigången för hög?
Jag tycker det är klent av er som var där och såg till att Peter inte fick köra att ni inte tar er del av ansvaret. Det var ni själva som såg till att det som hände verkligen hände. Och när jag med flera ifrågasätter det vill ni inte kännas vid det och försöker avsvära er ansvaret genom att hänvisa till regelverket. Det regelverk ni själva tolkade och sedan såg till att efterleva. Om ni inte vill köra tillsammans med cyklar av "supermototyp" så stå för det och säg att det var ett korrekt beslut, skyll inte ifrån er på reglementet. Uppenbarligen är det så att ni inte vill umgås med andra och det tycker jag är en oerhört trist attytyd.
Trådens bästa inlägg!
......... Nej, är min åsikt (som inte behöver lyssnas på då jag inte kör, men Alicia kör)
That's it.
Där gör du självmål. Din åsikt, precis som vem som helsts åsikt räknas visst. Oavsett om man kör i den klassen eller ej. Varför måste man vara delatagare i klassen för att få tycka? Isåfall får du 12 likriktade åsikter, då är det enkelt att besluta om vadsomhelst.
Last edited: