Håller med många tidigare talare här, och undrar också hur många annonser som slutar i en affär.
Men många som annonserar verkar också nästan aggressiva i sin annons, som att ge känslan av att det man säljer är det bästa som finns, och om du hör av dig så får du faktiskt lova att köpa den.
Ett exempel på text är: "Hittar du en finare till lägre pris, så köp den!".
Ja, tacka fan för det. Om jag hittar en bättre till lägre pris så är jag ju korkad om jag inte köper den.
En onödig annonstext, som bara gör att jag blir lite negativt inställd (OBS, det är min högst subjektiva uppfattning).
Eller "Intressekoll", ja, vad fan är det???
Antingen ska man sälja, och sätter ett pris, eller så kan man behålla den.
En annan vanlig formulering är: "Bytes, men då är mitt bytespris något högre".
Helt värdelös textrad. För om jag har någonting att byta mot, så kan jag väl också sätta ett högre pris på min produkt, och då går det jämt ut.
Men för att återgå till hojmarknadens priser så är det nog bara att inse att det närmar sig bilmarknaden, och kanske även snöskotermarknaden.
Där är värdeminskningen brutal, bara att inse det.
En snöskoter för 150kkr tappar ca 50kkr på en säsong, så är livet.
Så ska man sälja/byta får man finna sig i det, och lägga sig på ett pris som marknaden betalar.
Hojmarknaden lider nog dessutom av att den är ganska mättad.
Folk vill köpa nya hojar, men en begagnad är svår att göra sig av med, eftersom alla redan har en hoj idag, och måste i sin tur sälja sin begade.
Och en motorcykel som vårdas väl har en lång livslängd, det är också till nackdel för begatmarknaden.
Men man får lägga det på nöjeskontot, hobbyn kostar, sälj och glöm, och kör vidare mot nya mål