Döden

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Självklart, att jag inte tänkte på det! Vem är det som skriver reglerna, Nasa eller CIA eller Gudrun Schyman?
Honkiee kollar liiiiite för mycket på Scifi-film tror jag :D
Det är väl självklart att vi måste ha regler för det hela? Allt annat vore ju overkligt! :tummenupp

De som skriver reglerna är världsregeringen som kommer finnas om 50 år. Vet du ingenting om framtiden eller?

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Det jobbiga är väl att man kanske måste sluta röka, snusa och dricka sprit och sånt. Det känns ju onödigt att dö i cancer eller annan sjukdom när man är 70 ifall man har möjlighetl att leva ruskigt länge. Och dessutom liksom vara ungdomlig och fräsch hela tiden. Det blir ju den här leva eller leva paradoxen. :)

För då är det ju stor mening med att leva.. :död :)

krabbsaltarn

Boom shakalak
Gick med
25 Jan 2008
Hoj
XT660R / X
Överbefolkad behöver inte betyda att det bor folk överallt, tänk resurshantering och tänk att vi redan nu bor för mycket folk på jorden för att i långa loppet kunna se till att alla har mat och tv-apparater.

Ju fler vi är, ju fler som kan producera mat och tv-apparater.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Självklart, att jag inte tänkte på det! Vem är det som skriver reglerna, Nasa eller CIA eller Gudrun Schyman?
Honkiee kollar liiiiite för mycket på Scifi-film tror jag :D

Han har dock en poäng: Ska människor börja leva för evigt så kommer det få katastrofala följder om vi fortsätter fortplanta oss i samma takt som tidigare. Tänk själv hur befolkningsökningskurvan skulle se ut om folk slutade dö och det bara föddes fler och fler hela tiden...:brinnerup
Och personligen tycker jag att det då är en vettigare idé med fortplantningsförbud för föralltidlevare (i och med att de för alltid kommer vara en person så håller de ju befolkningsnivån konstant. De kommer inte dö, och de behöver därför ingen avkomma som kompenserar upp detta dödsfall) än att skjuta av beståndet när vi blivit för många...:D

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Drunkning låter ju förbannat jobbigt och smärtsamt. Hellre COförgiftning isf.

Varför inte sätta sig ner o skriva en lista på folk man vill ta med sig...numrerade efter hur mkt man vill ha bort dom m.m o sen bara börja beta av med en bössa av önskat slag o en snabber hoj....:machinegu :hojraket

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Han har dock en poäng:
Och personligen tycker jag att det då är en vettigare idé med fortplantningsförbud för föralltidlevare

Ja, förbud brukar ju fungera för det mesta :D
Man kanske skulle tvångssterilisera dem istället så är problemet löst :gnissla
Eller så är vi lite mer jordnära och inser att vi inte kommer leva för evigt, människan kommer utrota sig själv långt innan vi har kommit så långt fram med forskningen.

Merovingian

Guest
Han har dock en poäng: Ska människor börja leva för evigt så kommer det få katastrofala följder om vi fortsätter fortplanta oss i samma takt som tidigare. Tänk själv hur befolkningsökningskurvan skulle se ut om folk slutade dö och det bara föddes fler och fler hela tiden...:brinnerup
Och personligen tycker jag att det då är en vettigare idé med fortplantningsförbud för föralltidlevare (i och med att de för alltid kommer vara en person så håller de ju befolkningsnivån konstant.

Dö kan man ju göra ändå, av så mycket annat än ålderdom.
Vi kan säga så att man bara får skaffa barn när man dött, för att kompensera.
Eller.. Hmm.. :va

Shrek

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Är nog bara en fråga om tid innan man knäcker nedbrytningsmekanismen, sen blir det nog normalt med folk över 100 med samma aktivt liv som en 40-åring. Det tror jag kommer ske inom en generation eller så.

Dagens nyhet, helt apropå: http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/njurmedicin-kan-forlanga-livet-1.907707

Edit: Men vore jag trött på livet, skulle jag testa en massa galna saker tills min tur rann ut. Kanske köpa en avväpnad icbm från ryssland, bygga om den så man kan bli fastspänd och peka den åt valfritt håll - stratosfär-kryssning runt jorden och sen fallskärm neråt. Upprepa. Är man inte rädd att dö kan man ha mycket kul, skulle ha sugit på karamellen så länge det gick.

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Det är nog mångt och mycket kyrkans fel.

Jag vet inte om jag ska gapskratta för att det var skitkul eller om du var allvarlig. :va

Jag svarar som om du var allvarlig:

Döden, tabubelagd inom kyrkan? Allt som predikas är hur bra det blir när vi dör och hur döden ska göra oss fria och att vi får träffa alla som gått bort när vi kommer till livet efter detta. Tvärtom skulle jag säga att det är sekulariseringen som har gjort döden så tabu, alla ska leva för evigt för sen är det slut, alla måste hinna med så mycket som möjligt för efter döden är det svart och varje liv är enormt mycket värt för vi kommer aldrig få se dem igen. Man går genom sjuka säkerhetsprocedurer innan man får så mycket som cykla och det debatteras om huruvida ungarna ska få spela basket i skolan för de kan få bollen i huvudet. Mycket kan man säga om kyrkan men på punkten döden var livet bättre när kyrkan sa sitt.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Jag vet inte om jag ska gapskratta för att det var skitkul eller om du var allvarlig. :va

Jag svarar som om du var allvarlig:

Döden, tabubelagd inom kyrkan?

Jag syftade på mörkad som korvgubbe skrev.

Döden, tabubelagd inom kyrkan? Allt som predikas är hur bra det blir när vi dör och hur döden ska göra oss fria och att vi får träffa alla som gått bort när vi kommer till livet efter detta.

Säger dom det? jag ska nog inte säga mer innan jag läst på bättre.

Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Säger dom det? jag ska nog inte säga mer innan jag läst på bättre.

Så säger dom. Fast det är inte direkt sånt som lärs ut i skolan. Livet efter döden, paradiset, helvetet.. såna grejer. Inget som vanliga människor kan förväntas känna till.

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Skulle vilja veta hur det är att ta en fet överdos heroin eller nåt annat tungt

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...