Döden

m4ng4n

Retar alltid någon!
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
XT 660 X Adventure edition
Jag är i alla fall 25 år. Genomsnittsåldern är väl 77 nu? Det är 52 år av utveckling. Ifall vi flummar lite och funderar på framtiden så kanske det kommer finnas nanorobotar, kloning av organ, cybernetiska implantat och massvis med saker som vi inte ens kan tänka oss idag. Stamcellsforskningen kommer säkert leda till nånting skitbra.

Frågan är i alla fall. Hur länge kommer jag att leva? Jag hoppas på för evigt i alla fall.

Jag kan inte annat än hålla med1 Jag vill inte missa ett skit eftersom jag är helt besatt av ny och gammal teknik och all teorier om saker från förr som påstås vara grunden till det som kommer fram i ljuset idag!

Det här gillar jag!:yoparty : http://en.wikipedia.org/wiki/Sumerian_King_List Scrolla ner och kolla på hur lång livstid de ska ha haft enligt skrifter...

Nä efter, men skall man hårdra det så är man inte i livet då. :gnissla

Fast en hel del människor dör långt innan de levt. Men nu blev det djupt, och sent! :)

Men jefligt sant!:Bugar

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
:va

Jag tycker det är precis tvärtom.
Här på Söder är det fridfullt och jidderfritt. Däremot åker jag över till din centrala ö ibland, och där tappar man ju hoppet för mänskligheten tämligen snabbt. Jag får fly inom bara timmar för att inte tugga fradga och psykbryta totalt. :gnissla

Är det inte Abu Hassan som slänger onda ögat tills man är utom synhåll, så är det BlondinBella-lookalikes med marsvin-eller-jag-menar-hund och svindryg, megalomanisk attityd(och blogg). :skrämd

Ähh, Vasastan är soft. Lite mycket inflyttade Audi-människor med barnvagn bara. Lura mig inte att försvara Norrmalm, Stureplan och Hötorget mm. Det är inge kul. Man ska i övrigt undvika vimlet på allfartsstråken när man strövar genom sin stad. Det är i gränderna man skönjer detaljerna och slipper slöddret. Det är roligt att gå med långväga gäster och visa dom delar av stan de inte visste fanns.

Merovingian

Guest
Jag är i alla fall 25 år. Genomsnittsåldern är väl 77 nu? Det är 52 år av utveckling. Ifall vi flummar lite och funderar på framtiden så kanske det kommer finnas nanorobotar, kloning av organ, cybernetiska implantat och massvis med saker som vi inte ens kan tänka oss idag. Stamcellsforskningen kommer säkert leda till nånting skitbra.

Frågan är i alla fall. Hur länge kommer jag att leva? Jag hoppas på för evigt i alla fall.

Gentarapi med ett förhindrande av talamidernas(rätta mig om jag har fel i terminologin här) progressiva nedbrytning, är nog ett hett ämne där.
Varje gång celler delar på sig bryts en bit av en kedja i DNA/kromosom-strängen av. När strängen är slut kan cellen inte längre dela sig. Det är då man helt enkelt dör av ålder, när detta inträffar i tillräckligt hög skala i kroppen.
De jobbar satan på att förhindra nedbrytningen. De skulle med andra ord kunna eliminera dö-av-ålderdom-faktorn, om de lyckas. :skrämd

Therése_L

Guest
Vet inte vad jag ska svara. Känns som jag e färdålig för att föra min talan skriftligt.
Men människor vill inte ha hjälp att dö. Dom vill ha hjälp att reda upp sitt liv.
En seperation kan va en sån simpel anledning till o vilja ta självmord. O då ska du berätta hur man enklast gör det? e du dum i huve på riktigt?:huvet

Dom behöver hjälp med hur dom ska gå vidare i livet. Hjälp med att skaffa vänner och att ha något att se fram emot.

Äsch jag lägger ner min närvaro i denna tråd.
Ska försöka hitta ett bra program från uppdrag granskning tror jag det var. Så kan ni få se det.

-Kan berätta lite snabbt om min vän som hängde sig.
Är en toppen kille som har hur många vänner som hellst. Och många som stod han nära.(inte ytliga) Han var på en stor hemma fest där han drack o hade kul. Hans ena kompis höll på att dejta en annan som min vän då strula lite med. Vilket hans kompis såg. Det blev liten diskussion. Men inge värre en det. Det sluta med att dom hitta honom hängandes i trappuppgången för han hade sån ångest för det han gjort.-

Jag vet inte. Ska man hjälpa han så han dör på ett garanterat sätt lr ska man hjälpa han ur ångensten för det han gjorde den kvällen?

Hur vet du vad de som har tagit livet av sig ville?
Det är nog inte så att det sker av misstag, utan oftast är det både genomtänkt och välplanerat.
Det är en enorm skillnad på vad de som lämnar oss och vad vi som blir lämnade vill!

Vad de behöver och vad de vill ha är det milsvid skillnad på. Och bara så du vet, de flesta som väljer att ta livet av sig har vänner.

En av mina bästa vänner valde att ta livet av sig. Han ville inte leva längre, jag ville att han skulle få hjälp att reda upp vad det nu kan ha varit som fick honom att må så fruktansvärt dåligt att ingen av oss betydde nånting längre. Men vem är jag att bestämma över hans liv?
Det var hans liv och hans val.

Det enda jag kan trösta mig med är just det, att han valde det, han ville inte leva längre. Och du, som aldrig ens har träffat honom, vem f*n är du att säga vad han ville?!

Alla har inte samma mål i livet, och alla ser inte livet som det enda alternativet.

För att gå tillbaks till ämnet så vill jag somna i lugn och ro som vilken kväll som helst, och aldrig vakna upp igen. Inte ikväll då, utan sen nångång, när det är dags.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Gentarapi med ett förhindrande av talamidernas(rätta mig om jag har fel i terminologin här) progressiva nedbrytning, är nog ett hett ämne där.
Varje gång celler delar på sig bryts en bit av en kedja i DNA/kromosom-strängen av. När strängen är slut kan cellen inte längre dela sig. Det är då man helt enkelt dör av ålder, när detta inträffar i tillräckligt hög skala i kroppen.
De jobbar satan på att förhindra nedbrytningen. De skulle med andra ord kunna eliminera dö-av-ålderdom-faktorn, om de lyckas. :skrämd

Jag kan inte rätta dig för jag är väldigt hobbyintresserad av sånt där. Läser en del och tycker det låter coolt fast ifrågasätter ingenting ungefär. Jag vill minnas att jag hörde ett radioprogram om sånt när forskarna upptäckte de här "odödliga" maneterna som tydligen kringgår det där på något vis och enligt forskarna kan leva för evigt om de inte blir uppätna eller dödade av någon anledning.

Det jobbiga är väl att man kanske måste sluta röka, snusa och dricka sprit och sånt. Det känns ju onödigt att dö i cancer eller annan sjukdom när man är 70 ifall man har möjlighetl att leva ruskigt länge. Och dessutom liksom vara ungdomlig och fräsch hela tiden. Det blir ju den här leva eller leva paradoxen. :)

Undrar vad smartman skulle sagt om det hela?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
:tummenupp

Korrigering?

Ruttna är det absolut sista jag tänker göra här i livet

Som de andra redan konstaterat så gäller det väl i sådana fall att man är spetälsk? Nu pratade jag mer i största allmänhet, och det är svårt att göra nåot här i livet efter att man har dött ;)
Hur som helst, jag uppskattar tankeverksamheten:tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det är roligt att gå med långväga gäster och visa dom delar av stan de inte visste fanns.

Och du som bara jobbade när jag var uppe och hälsade på, ville inte ens ut och ta en öl:( När får jag uppleva sagda nöje egentligen?:D

Riktigt så enkelt är det inte. Organens arbete tär på vävnaden och gör att exempelvis ett hjärta inte kan slå mer än ett visst anal slag. För att helt förhindra Dö-av-ålder-faktorn skulle vi behöva förbättra inte bara nedbrytningsfaktorn utan även kvaliteten på de material våra kroppsdelar är uppbyggda av. Rätta mig gärna om jag har fel, men det är såhär jag har fått problemet med ålderdom förklarat för mig.

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Och du som bara jobbade när jag var uppe och hälsade på, ville inte ens ut och ta en öl:( När får jag uppleva sagda nöje egentligen?:D

Fast Du fick ju åka båt under stadens broar och åka på gruppkörning i roslagen, se stunträff etc på kvällarna. Hur kunde du sitta och trycka i en lgt mitt i city, nar du hade nycklar och hela staden utanför fönstret. :D

Hade en annan kompis från Östersund som bodde här förra veckan, han tillbringade också hela vardagarna i lägenheten eller på balkongen när jag var på jobbet :dummer

Stockholm den damen ska man ju bjuda upp och bekanta sig med, lite som en pudding du fått syn på.

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Fast Du fick ju åka båt under stadens broar och åka på gruppkörning i roslagen, se stunträff etc på kvällarna. Hur kunde du sitta och trycka i en lgt mitt i city, nar du hade nycklar och hela staden utanför fönstret. :D

Hade en annan kompis från Östersund som bodde här förra veckan, han tillbringade också hela vardagarna i lägenheten eller på balkongen när jag var på jobbet :dummer

Stockholm den damen ska man ju bjuda upp och bekanta sig med, lite som en pudding du fått syn på.

Sant:D
Fast stuntträffar åkte vi väl aldrig på?:va Båtturen minns jag, och gruppkörningen samt McD på sveavägen likaså, men inte fasen var vi på nån stuntkörning??:va

Haha, förlåt då!:D Hade liksom hoppats på att min värd skulle göra mig mer sällskap...:7peta Kände bara inte för att strosa runt ensam, hade säkert bara gått vilse och aldrig hittat tillbaka till din lägenhet igen:D Obs, ta de där sista rederna med en stor nypa salt! Jag vet att du jobbade och inte hade tid att fjanta runt över hela stan med mig ;-) Jag bara gillar att ta det lugnt när jag har semester, och rapsneger/lantis som jag är så antar jag att tanken på egenhändigt storstadsströvande skrämde mig lite... :p

Jamendåså, vi tar och gör ett nytt försök till sommaren (nu) så får du ta och presentera mig för henne!:tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Sant:D
Fast stuntträffar åkte vi väl aldrig på?:va Båtturen minns jag, och gruppkörningen samt McD på sveavägen likaså, men inte fasen var vi på nån stuntkörning??:va

Haha, förlåt då!:D Hade liksom hoppats på att min värd skulle göra mig mer sällskap...:7peta Kände bara inte för att strosa runt ensam, hade säkert bara gått vilse och aldrig hittat tillbaka till din lägenhet igen:D Obs, ta de där sista rederna med en stor nypa salt! Jag vet att du jobbade och inte hade tid att fjanta runt över hela stan med mig ;-) Jag bara gillar att ta det lugnt när jag har semester, och rapsneger/lantis som jag är så antar jag att tanken på egenhändigt storstadsströvande skrämde mig lite... :p

Jamendåså, vi tar och gör ett nytt försök till sommaren (nu) så får du ta och presentera mig för henne!:tummenupp
Jag kanske blandar ihop, det var nog när Burre var på sthlmsbesök vi var på Lunda. Det är ju på tisdagar.

:gagg.

/J

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Hur vet du vad de som har tagit livet av sig ville?
Det är nog inte så att det sker av misstag, utan oftast är det både genomtänkt och välplanerat.
Det är en enorm skillnad på vad de som lämnar oss och vad vi som blir lämnade vill!

Vad de behöver och vad de vill ha är det milsvid skillnad på. Och bara så du vet, de flesta som väljer att ta livet av sig har vänner.

En av mina bästa vänner valde att ta livet av sig. Han ville inte leva längre, jag ville att han skulle få hjälp att reda upp vad det nu kan ha varit som fick honom att må så fruktansvärt dåligt att ingen av oss betydde nånting längre. Men vem är jag att bestämma över hans liv?
Det var hans liv och hans val.

Det enda jag kan trösta mig med är just det, att han valde det, han ville inte leva längre. Och du, som aldrig ens har träffat honom, vem f*n är du att säga vad han ville?!

Alla har inte samma mål i livet, och alla ser inte livet som det enda alternativet.

För att gå tillbaks till ämnet så vill jag somna i lugn och ro som vilken kväll som helst, och aldrig vakna upp igen. Inte ikväll då, utan sen nångång, när det är dags.

För att utveckla det där lite grann:

Vem i hela världen har rätt att avgöra vems smärta som är värst? -Den smärta den som tar sitt liv känner, eller den smärta hans/hennes anhöriga känner efter han/hon lämnat dom?

Hur själviskt är det inte för dom anhöriga att kräva av den självmordsbenägne att denne ska finnas kvar, som någon form av husdjur, enbart för deras skull?

En del människor tappar som lusten att leva. Vissa kan få den tillbaka, men några få går dagligen och mår oerhört dåligt.

För dessa människor är livet som en våg. Man väger varje dag och dess innehåll och fördelarna med att leva en dag till, eller några veckor eftersom man har något som man vill göra eller uppleva först. Men sen... Efter det... -Om det inte dyker upp något nytt etappmål.

För människor som mår på det här viset är livet som en sådan där liten glaskupa med ett landskap inuti, som snöar när man skakar på den.

Personen betraktar landskapet genom glaskupan, men kan inte knyta an till det, identifierar sig inte med landskapet, kan inte känna samhörighet med det.

Landskapet i den personens glakupa representerar dennes familj, vänner, arbete, ekonomiska tillgångar, fritidsintressen, osv.

-Dom finns där, men det är en glaskupa som skiljer den som mår dåligt från det som borde betyda något, och den som mår så dåligt kan inte ta dom till sig.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Skulle alla leva för alltid på denna redan överbefolkade jord skulle mänskligheten dö ut rätt snabbt..

Funderat en del på detta tidigare (ej seriöst), Hoppa ur ett flygplan tycker jag verkar kul, måste vara en jävla kick! :)

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Skulle alla leva för alltid på denna redan överbefolkade jord skulle mänskligheten dö ut rätt snabbt..

Funderat en del på detta tidigare (ej seriöst), Hoppa ur ett flygplan tycker jag verkar kul, måste vara en jävla kick! :)

Självklart får det väl finnas regler om man ska leva för alltid. Låt oss säga att "leva-för-alltid" drogen kommer ut på marknaden. Ifall du tar den så får du inte fortplanta dig längre och blir steriliserad. Ifall du kommer på att du vill göra det så får du den inte längre.

Dessutom är den inte överbefolkad. Det är bara för mycket folk på värdelösa ställen.

Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Som nån sa så gör det inget om jag dör så länge jag dör på ett roligt ställe, kanske på min mc i min favoritkurva !

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Självklart får det väl finnas regler om man ska leva för alltid. Låt oss säga att "leva-för-alltid" drogen kommer ut på marknaden. Ifall du tar den så får du inte fortplanta dig längre och blir steriliserad. Ifall du kommer på att du vill göra det så får du den inte längre.

Självklart, att jag inte tänkte på det! Vem är det som skriver reglerna, Nasa eller CIA eller Gudrun Schyman?
Honkiee kollar liiiiite för mycket på Scifi-film tror jag :D

krabbsaltarn

Boom shakalak
Gick med
25 Jan 2008
Hoj
XT660R / X

Om ingen dör så dör mänskligheten ut?

Och jorden är överbefolkad? Har du varit i norrlands inland?

Seriöst, vill du prova så kontakta din lokala fallskärmshopparklubb.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Om ingen dör så dör mänskligheten ut?

Och jorden är överbefolkad? Har du varit i norrlands inland?

Seriöst, vill du prova så kontakta din lokala fallskärmshopparklubb.

Överbefolkad behöver inte betyda att det bor folk överallt, tänk resurshantering och tänk att vi redan nu bor för mycket folk på jorden för att i långa loppet kunna se till att alla har mat och tv-apparater.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...