mjaa, som jag förstår det, så är det samma sak.
Mjae, det behöver det inte vara. Det ena är en metod, det andra är ett resultat.
Man kan alltså tillämpa en metod utan att uppnå resultatet samtidigt som man kan uppnå resultatet med en annan metod.
mjaa, som jag förstår det, så är det samma sak.
Återkomm gärna till mig efter en familjemedlem/bästa vän hängt sig lr tagit livet av sig själv. Så kan vi se vad du anser om att man länkar till självmord.se då.
Man drar i sig ett helrör och lägger sig att vila lite i en snödriva.
Snyggt fryst lik och inget kladd för efterlevande.
Tills nån förbipasserande ser sin chans att inte behöva besöka charken på ett tag.![]()
Alla som vill ha hjälp ska få det, oavsett om man vill ha hjälp att överleva eller att dö. Sen ska samhället absolut inte ta livet av folk men infomationen borde finnas.
Men jag bor i vasastan och inte på söder. Jag tror man får duna ifred här![]()
Men jag bor i vasastan och inte på söder. Jag tror man får duna ifred här![]()
Mjae, det behöver det inte vara. Det ena är en metod, det andra är ett resultat.
Man kan alltså tillämpa en metod utan att uppnå resultatet samtidigt som man kan uppnå resultatet med en annan metod.
Man drar i sig ett helrör och lägger sig att vila lite i en snödriva.
Snyggt fryst lik och inget kladd för efterlevande.
Jag vill dö genom att bli skjuten ut i rymden med en gigantisk kanon. Det hela kommer ske på min avskedsfest/begravning som varit planerad sen länge. Det blir lite som nyår. Ett tag innan tolvslaget går någon upp och läser en dikt eller någonting och sen blir det nedräkning tills jag skjuts levande genom stratosfären och ut i rymden på nya äventyr.
Ungefär som Hunter S Thompsons begravning då. Fast lite mer extremt plus att jag fortfarande lever.
Visst är det tråkigt när folk dör men ett fel folk ofta gör när det disskuteras självmord är att man glömmer vad personen som tog sitt liv ville. Livet är inget man måste uppleva eller tycka om. Gör man det är det kul, men man kan lika gärna tycka det är tråkigt och då är det naturligt att man väljer att sluta leva. Du kan ju omöjligt anse att personen du kände skulle forsatt leva för andra människors skull?
Självmord.com reder ut många frågetecken om olika sätt att dö och glorifierar inget. Jag tycker det snarare är bra att folk lär sig att man inte kan ta livet av sig genom blandning av vanliga mediciner. Man kan ju undra vad som är värst för personen som försöker lämna, att dö och få lugn och ro eller att överleva med pajade njurar och hjärnskador.
Alla som vill ha hjälp ska få det, oavsett om man vill ha hjälp att överleva eller att dö. Sen ska samhället absolut inte ta livet av folk men infomationen borde finnas.
textmassa
Vet inte vad jag ska svara. Känns som jag e färdålig för att föra min talan skriftligt.
Men människor vill inte ha hjälp att dö. Dom vill ha hjälp att reda upp sitt liv.
En seperation kan va en sån simpel anledning till o vilja ta självmord. O då ska du berätta hur man enklast gör det? e du dum i huve på riktigt?
....
Vet inte vad jag ska svara. Känns som jag e färdålig för att föra min talan skriftligt.
Men människor vill inte ha hjälp att dö. Dom vill ha hjälp att reda upp sitt liv.
En seperation kan va en sån simpel anledning till o vilja ta självmord. O då ska du berätta hur man enklast gör det? e du dum i huve på riktigt?
Dom behöver hjälp med hur dom ska gå vidare i livet. Hjälp med att skaffa vänner och att ha något att se fram emot.
Äsch jag lägger ner min närvaro i denna tråd.
Ska försöka hitta ett bra program från uppdrag granskning tror jag det var. Så kan ni få se det.
-Kan berätta lite snabbt om min vän som hängde sig.
Är en toppen kille som har hur många vänner som hellst. Och många som stod han nära.(inte ytliga) Han var på en stor hemma fest där han drack o hade kul. Hans ena kompis höll på att dejta en annan som min vän då strula lite med. Vilket hans kompis såg. Det blev liten diskussion. Men inge värre en det. Det sluta med att dom hitta honom hängandes i trappuppgången för han hade sån ångest för det han gjort.-
Jag vet inte. Ska man hjälpa han så han dör på ett garanterat sätt lr ska man hjälpa han ur ångensten för det han gjorde den kvällen?
Nej, lattemorsorna kommer använda ditt frusna lik för att låsa fast sina Urban Jungle och Bugaboo-barnvagnar medan de själva är inne och fikar.
:
Jag skull tro att jag fått Guds straff för mig individualistiska bohemliv utan vare sig partner eller familj. Att jag blivit kuvad familjefar fastkedjad vid en Bugaboo-barnvagn, dömd till andefattigt IKEA- Timell- och Tina Nordström-liv.
![]()
Med bensindriven plastbåt, radhus med likadana grannar och framhjulsdriven bil (frugan tyckte det kändes tryggare)![]()
![]()
![]()
Uhuu! Det där var en så obehaglig tanke att jag måste ge mig ut på min löprunda för att skingra tankarna.![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |