Döden

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
mjaa, som jag förstår det, så är det samma sak.

Mjae, det behöver det inte vara. Det ena är en metod, det andra är ett resultat.

Man kan alltså tillämpa en metod utan att uppnå resultatet samtidigt som man kan uppnå resultatet med en annan metod.

Merovingian

Guest
Jag skulle medelst Iron Maiden, Mötley Crüe och Marilyn Manson på samma scen i ett jättespektakel till internationellt livesänd überkonsert, shredda gitarren i ett så mäktigt och påfrestande gitarrsolo att jag får en hjärnblödning av smärtan i fingrarna i kombination med den rena awesomeness som infaller.
Jag dör fallandes ner på knä med min Les Paul i ena handen och peacetecknet med den andra.

Är det för mycket begärt, tro?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Man drar i sig ett helrör och lägger sig att vila lite i en snödriva.
Snyggt fryst lik och inget kladd för efterlevande.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Återkomm gärna till mig efter en familjemedlem/bästa vän hängt sig lr tagit livet av sig själv. Så kan vi se vad du anser om att man länkar till självmord.se då.

Visst är det tråkigt när folk dör men ett fel folk ofta gör när det disskuteras självmord är att man glömmer vad personen som tog sitt liv ville. Livet är inget man måste uppleva eller tycka om. Gör man det är det kul, men man kan lika gärna tycka det är tråkigt och då är det naturligt att man väljer att sluta leva. Du kan ju omöjligt anse att personen du kände skulle forsatt leva för andra människors skull?

Självmord.com reder ut många frågetecken om olika sätt att dö och glorifierar inget. Jag tycker det snarare är bra att folk lär sig att man inte kan ta livet av sig genom blandning av vanliga mediciner. Man kan ju undra vad som är värst för personen som försöker lämna, att dö och få lugn och ro eller att överleva med pajade njurar och hjärnskador.

Alla som vill ha hjälp ska få det, oavsett om man vill ha hjälp att överleva eller att dö. Sen ska samhället absolut inte ta livet av folk men infomationen borde finnas.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Alla som vill ha hjälp ska få det, oavsett om man vill ha hjälp att överleva eller att dö. Sen ska samhället absolut inte ta livet av folk men infomationen borde finnas.

Nu vet jag inte hur det är på den där sajten eftersom jag aldrig besökt den men ett problem är ju att det verkar vissa verkar försöka uppmuntra andra att ta livet av sig. Många unga brudar får för sig att de skall ta livet av sig men får prima liv om de får professionell hjälp. Om de istället får uppmuntran och tips för ett lyckat självmord är ju risken stor att deras liv slutar i förtid. Så ren och skär information må vara en sak men när det uppstår glorifiering och uppmuntran är det desto vidrigare.

Däremot är en stor brist i samhället att döden är så tabubelagd och mörkad. Man möter den inte förän den drabbar någon nära anhörig. Vi borde prata mer om döden i stora och små sammanhang eftersom den är lika självklar som vår födsel. Det är en anledning till att jag tycker en sådan här tråd har en självklar plats även om den i huvudsak är oseriös. Man måste kunna driva med döden som med allt annat.

Men jag bor i vasastan och inte på söder. Jag tror man får duna ifred här :gnissla

Nej, lattemorsorna kommer använda ditt frusna lik för att låsa fast sina Urban Jungle och Bugaboo-barnvagnar medan de själva är inne och fikar.

Last edited:

Merovingian

Guest
Men jag bor i vasastan och inte på söder. Jag tror man får duna ifred här :gnissla

Där cuttar de upp dig och säljer dina organ istället. :fakta
Betongdjungelns lag. Döda bara vad du har intention att sälja på svarta marknaden(Hötorget, bästa priiiiiiis!).

Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Mjae, det behöver det inte vara. Det ena är en metod, det andra är ett resultat.

Man kan alltså tillämpa en metod utan att uppnå resultatet samtidigt som man kan uppnå resultatet med en annan metod.

mjaa, syftet med att hänga sig, är att ta livet av sig, vilket också är det resultat personen ifråga vill uppnå. att det sen inte 'lyckas' är en annan sak.

enklare sagt: resultatet vederbörande vill uppnå, oavsett metod, är döden.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Man drar i sig ett helrör och lägger sig att vila lite i en snödriva.
Snyggt fryst lik och inget kladd för efterlevande.

Vill minnas frugans berättelse från en guidad tur i hennes ungdom. Under pausen satte sej guiden vid ett träd för att vila en stund. Ingen vågade väcka henne fast båten från ön snart skulle gå... Till slut vågade någon försöka väcka henne. Hon hade dött.

Vi ska alla den vägen vandra, men jag tycker hon valde ett bra sätt att duna in för gott.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag vill dö genom att bli skjuten ut i rymden med en gigantisk kanon. Det hela kommer ske på min avskedsfest/begravning som varit planerad sen länge. Det blir lite som nyår. Ett tag innan tolvslaget går någon upp och läser en dikt eller någonting och sen blir det nedräkning tills jag skjuts levande genom stratosfären och ut i rymden på nya äventyr.

Ungefär som Hunter S Thompsons begravning då. Fast lite mer extremt plus att jag fortfarande lever.

Merovingian

Guest
Jag vill dö genom att bli skjuten ut i rymden med en gigantisk kanon. Det hela kommer ske på min avskedsfest/begravning som varit planerad sen länge. Det blir lite som nyår. Ett tag innan tolvslaget går någon upp och läser en dikt eller någonting och sen blir det nedräkning tills jag skjuts levande genom stratosfären och ut i rymden på nya äventyr.

Ungefär som Hunter S Thompsons begravning då. Fast lite mer extremt plus att jag fortfarande lever.

Känns spontant som att bli avfyrad inuti en missil av ett slag torde vara mer lämpligt.
En kanon med en laddning så kraftigt att den teoretiskt får upp din kropp till den milda grad av momentum den behöver för att passera stratosfären kommer snarare säga "pang" och sprida ett moln av köttfärs upp i luften.

Men det är ju också trevligt.. :D

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Vet inte vad jag ska svara. Känns som jag e färdålig för att föra min talan skriftligt.
Men människor vill inte ha hjälp att dö. Dom vill ha hjälp att reda upp sitt liv.
En seperation kan va en sån simpel anledning till o vilja ta självmord. O då ska du berätta hur man enklast gör det? e du dum i huve på riktigt?:huvet

Dom behöver hjälp med hur dom ska gå vidare i livet. Hjälp med att skaffa vänner och att ha något att se fram emot.

Äsch jag lägger ner min närvaro i denna tråd.
Ska försöka hitta ett bra program från uppdrag granskning tror jag det var. Så kan ni få se det.

-Kan berätta lite snabbt om min vän som hängde sig.
Är en toppen kille som har hur många vänner som hellst. Och många som stod han nära.(inte ytliga) Han var på en stor hemma fest där han drack o hade kul. Hans ena kompis höll på att dejta en annan som min vän då strula lite med. Vilket hans kompis såg. Det blev liten diskussion. Men inge värre en det. Det sluta med att dom hitta honom hängandes i trappuppgången för han hade sån ångest för det han gjort.-

Jag vet inte. Ska man hjälpa han så han dör på ett garanterat sätt lr ska man hjälpa han ur ångensten för det han gjorde den kvällen?

Visst är det tråkigt när folk dör men ett fel folk ofta gör när det disskuteras självmord är att man glömmer vad personen som tog sitt liv ville. Livet är inget man måste uppleva eller tycka om. Gör man det är det kul, men man kan lika gärna tycka det är tråkigt och då är det naturligt att man väljer att sluta leva. Du kan ju omöjligt anse att personen du kände skulle forsatt leva för andra människors skull?

Självmord.com reder ut många frågetecken om olika sätt att dö och glorifierar inget. Jag tycker det snarare är bra att folk lär sig att man inte kan ta livet av sig genom blandning av vanliga mediciner. Man kan ju undra vad som är värst för personen som försöker lämna, att dö och få lugn och ro eller att överleva med pajade njurar och hjärnskador.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8

mjaa, jag ser att du är relativt ny här på sh och kanske vet du ännu inte om den jargong som råder här eller förstår den inte bara.

mitt råd till dig dock, är att du inte tar den här tråden alltför seriöst, det är en typisk sh-tråd som har komiska undertoner; svart humor kan man kalla det för.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Vet inte vad jag ska svara. Känns som jag e färdålig för att föra min talan skriftligt.
Men människor vill inte ha hjälp att dö. Dom vill ha hjälp att reda upp sitt liv.
En seperation kan va en sån simpel anledning till o vilja ta självmord. O då ska du berätta hur man enklast gör det? e du dum i huve på riktigt?:huvet

....

det som hände din vän är självklart mycket tragiskt, men det inträffade är inte direkt ett exempel på någon som tar ett (välgrundat) rationellt beslut att nu har det åkts färdigt :)

själv vill jag leva tills det tar slut utan att jag medvetet valt det, detta eftersom att varje dag händer det nya saker, och lever man inte får man inte uppleva dem.

Last edited:

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej

Dom behöver hjälp med hur dom ska gå vidare i livet. Hjälp med att skaffa vänner och att ha något att se fram emot.

Äsch jag lägger ner min närvaro i denna tråd.
Ska försöka hitta ett bra program från uppdrag granskning tror jag det var. Så kan ni få se det.

-Kan berätta lite snabbt om min vän som hängde sig.
Är en toppen kille som har hur många vänner som hellst. Och många som stod han nära.(inte ytliga) Han var på en stor hemma fest där han drack o hade kul. Hans ena kompis höll på att dejta en annan som min vän då strula lite med. Vilket hans kompis såg. Det blev liten diskussion. Men inge värre en det. Det sluta med att dom hitta honom hängandes i trappuppgången för han hade sån ångest för det han gjort.-

Jag vet inte. Ska man hjälpa han så han dör på ett garanterat sätt lr ska man hjälpa han ur ångensten för det han gjorde den kvällen?

Helt rätt tänkt. Självmord är ett stort tyst problem i Sverige. Oerhört trist när unga människor med det mesta av livet framför sig väljer den vägen.

En släkting hängde sig för några år sedan, men hon hade cancer för andra gången och ville inte dö så (och det fanns inget hopp tyvärr). Jag förstår hennes val. Synd att hon inte kunde få hjälp av sjukvården att lämna in på ett värdigare sätt.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nej, lattemorsorna kommer använda ditt frusna lik för att låsa fast sina Urban Jungle och Bugaboo-barnvagnar medan de själva är inne och fikar.

:skrämd Hu vilket skräckscenario: Pumpen stannar inte utan jag vaknar upp igen kraftigt bakis men tror att jag har kilat vidare till mitt nästa liv.

Jag betraktar med bultande huvud min arm som är fastlåst vid en barnvagn och ser en halvfet inflyttad lattemorsa (från Gävle eller Mönsterås eller nåt liknande) sitta på fiket bredvid och iaktta mig med uppfodrande blick.

Jag skull tro att jag fått Guds straff för mitt individualistiska bohemliv utan vare sig partner eller familj. Att jag blivit reinkarnerad som kuvad familjefar. Fastkedjad vid en Bugaboo-barnvagn, dömd till andefattigt IKEA- Timell- och Tina Nordström-liv.
:död

Last edited:

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
:

Jag skull tro att jag fått Guds straff för mig individualistiska bohemliv utan vare sig partner eller familj. Att jag blivit kuvad familjefar fastkedjad vid en Bugaboo-barnvagn, dömd till andefattigt IKEA- Timell- och Tina Nordström-liv.
:död

Med bensindriven plastbåt, radhus med likadana grannar och framhjulsdriven bil (frugan tyckte det kändes tryggare) :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Med bensindriven plastbåt, radhus med likadana grannar och framhjulsdriven bil (frugan tyckte det kändes tryggare) :D

:skrämd :skrämd :skrämd
Uhuu! Det där var en så obehaglig tanke att jag måste ge mig ut på min löprunda för att skingra tankarna.:gnissla

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
:skrämd :skrämd :skrämd
Uhuu! Det där var en så obehaglig tanke att jag måste ge mig ut på min löprunda för att skingra tankarna.:gnissla

Blev lite skrämd själv. Anade inte att jag hade så onda tankar inom mig. Kanske skulle försöka fördriva dem med en kall avrivning. Det hjälper mot det mesta.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...