Döden

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Hur skulle du vilja dö?

Aningen morbid som jag är har jag funderat en del på frågan om vilket som egentligen är det bästa sättet att avsluta jordelivet. Speciellt nu när det regnar och inte är hojväder :)

Personligen tror jag det bäste vore att tex bli skjuten på öppen gata eller liknande. Helt apropå, så man aldrig hinner inse vad som händer. Det man inte vet har man inte ont av liksom. Annars vore det ju kul att "go with a bang". Något spektakulärt så man får lite uppmärksamhet och sätter ribban för efterkommande. Vad det skulle va vet jag inte.

Det där med att ligga och vissna bort i en sjuksäng av hög ålder slipper jag gärna.

Jag tänkte göra en poll men alternativen blir alldeles för många.

There are six million ways to die, choose one.

Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Blåsa huvudet med en hagelbrakare alt spränga sig i småbitar tror jag på. Det är inte så mycket som kan gå fel då. Det där med överdoser av droger och div. läkemedel känns högst osäkert.:ätapiller

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Jag vill påpeka att jag inte enbart pratar om självmord här. Självmord är ett alternativ. Man kan välja död genom ebola eller tarmvred också. Eller köra ihjäl sig på hoj, ett ganska bra alternativ om man avlider omedelbart.

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Jag vill påpeka att jag inte enbart pratar om självmord här. Självmord är ett alternativ. Man kan välja död genom ebola eller tarmvred också. Eller köra ihjäl sig på hoj, ett ganska bra alternativ om man avlider omedelbart.

Kanske inte så shysst mot dom som skall skrapa upp dej sen :rolleyes:

Nä det e nog bättre att bara somna in den dagen det kommer.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Smärtfritt och så att man kan donera sina organ till människor som behöver dom för att leva vidare eller för forskning.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Kanske inte så shysst mot dom som skall skrapa upp dej sen :rolleyes:

Nä det e nog bättre att bara somna in den dagen det kommer.
Exakt, fast med lite flytt bryter man nacken, då e man fortfarande hyfsat lätt att plocka upp.

Nej Tror det där löser sig av sig själv :hihi
Är varken rädd för att dö eller leva, ska man gå runt och tänka på risker kan man ju inte göra något kul alls!

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
fin tråd ni har här, jag tror ni är lost i kalendern, vi har precis passerat midsommar inte midvinter :näsblod

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
Att ligga o ruttna bort i en säng känns inte direkt som ett alternativ i alla fall. Träffar alldeles för många gamlingar i jobbet (o då jobbar jag inte ens inom vården) som fått mig tänka på att jag inte vill bli gammal. Inte gammal o trasig i alla fall...

Slå på Final Destination 2, och kolla på pojken som går till tandläkaren. Det är ju ett alternativ...quick and painless.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...