Dödsstraff för eller emot?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
McB skrev:
Din fråga besvarades med ett rätt och riktigt svar, men det är inte det som är poängen. Även om jag inte var ironisk i det inlägget så har jag inte offentliggjort min åsikt, jag har bara sagt att det är billigare med arkebusering. Det var det jag svarade på, inget annat. Hur du kan få det till att jag är för dödsstraff skulle jag bra gärna vilja veta. Lägg inte en åsikt i min mun som jag inte uttryckligen har sagt mig ha.

Markus är på gården, jag tror han skrev det nyss? Jag är hans ställföreträdare, U.Bossi (jag jobbar idéellt åt Markus), och är auktoriserad att svara på frågor ställda till Markus:

Markus hälsar från fritidsgården att han nu förstår din ironi, efter att du tydliggjort det. Han tillägger:
"Det är för mig omöjligt att avgöra vem som tycker vad innan den uttryckligen har berättat det".

Markus lägger heller ej ingen åsikt i vare sig din mun eller i ditt tangentbord som du inte har gett uttryck för.

Han avslutar:

"Vänligen var tydlig i dina ställningstaganden om du inte vill bli missförstådd, speciellt när du ironiserar angående något som många uppenbarligen tycker"

Markus önskar dig en trevlig dag.

Genom,
U.Bossi

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
eus skrev:
Hoppas att det inte upprepas Markus :mad:

Du kan lite på att det ligger i mitt intresse att minimera den liberala propagandan från detta tangentbord. Jag lovar att vi ska vara ej överens så ofta som möjligt i framtiden. :4skrika

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
FUBAR skrev:
Hårdare fängelser räcker, inga spa-resorter som det är nu utan isoleringscell hela straffet där man får mat 2 ggr om dagen inskjuten genom en liten lucka i väggen, dessutom ska minimistraffet för våldtäkt vara 25 år och mord 50-(riktig) livstid. Säger inte fången tack när dom får sin mat så får dom vara utan käk i en månad *disciplin ska det bannemej va*. Cellen ska vara max 2x1meter utan fönster eller andra intryck, eventuellt så kan dom få besöka en präst en ggn i månaden men inte mer.

Eller skjut dom bara istället, det funkar också.

Hejsan!

Nu är jag ny här och undrar över en sak. OM det är så att en hojåkare är vårdslös och kör ihjäl ett barn skall han också dö?? Eller är det bara alla andra som skall kunna dömas till döden? M.a.o är ni själv beredda att ta ansvar för on ni har ihjäl en annan person. Fast ni är kankse inte ONDA...
Är det öga för öga eller inte?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Markus skrev:
Markus är på gården, jag tror han skrev det nyss? Jag är hans ställföreträdare, U.Bossi (jag jobbar idéellt åt Markus), och är auktoriserad att svara på frågor ställda till Markus:

Markus hälsar från fritidsgården att han nu förstår din ironi, efter att du tydliggjort det. Han tillägger:
"Det är för mig omöjligt att avgöra vem som tycker vad innan den uttryckligen har berättat det".

Markus lägger heller ej ingen åsikt i vare sig din mun eller i ditt tangentbord som du inte har gett uttryck för.

Han avslutar:

"Vänligen var tydlig i dina ställningstaganden om du inte vill bli missförstådd, speciellt när du ironiserar angående något som många uppenbarligen tycker"

Markus önskar dig en trevlig dag.

Genom,
U.Bossi

:3freak :rofl

Hörrudu, Bossi, kan du fråga Markus om han fortfarande vill veta om jag är för eller emot dödsstraff?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
bonny skrev:
Hejsan!

Nu är jag ny här och undrar över en sak. OM det är så att en hojåkare är vårdslös och kör ihjäl ett barn skall han också dö?? Eller är det bara alla andra som skall kunna dömas till döden? M.a.o är ni själv beredda att ta ansvar för on ni har ihjäl en annan person. Fast ni är kankse inte ONDA...

Dra nu inte alla över en kam bara för att FUBAR (som ibland lever upp till sitt namn) har uttryckt sin åsikt.

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
bonny skrev:
Hejsan!

det därär nog lite skillnad, han kör ihjäl ett barn av misstag men att tex vådta 40 tjejer är inte ett misstag och de gjort de med mening, eller hur? Den där dåliga hojföraren kommre nog att få sitt pris också. Det är aldrig kul att köra ihjäl nån av misstag...Om han däremot gjorde det med mening, ja då fan :kulspruta

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
Jag skrev faktiskt en uppstats på engelska om detta ämne för några månader sen :

Bifogat

• capitalpunishment.doc
    31 KB · Visningar: 65

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
McB skrev:
:3freak :rofl

Hörrudu, Bossi, kan du fråga Markus om han fortfarande vill veta om jag är för eller emot dödsstraff?

Han är mitt uppe i en bordtennisturnering hälsade fritidsledaren, han återkommer med mer info efter det obligatoriska flipperspelandet och nineball turnerningen.

/Bossi

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Markus skrev:
Han är mitt uppe i en bordtennisturnering hälsade fritidsledaren, han återkommer med mer info efter det obligatoriska flipperspelandet och nineball turnerningen.

/Bossi

Jag kan komma och möta honom i kuddrummet annars.

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Jag har varit för dödsstraff, även emot och nu är jag inte säker längre. Problemet utan dödsstraff är ju att tillfredställa allmänheten och brottsoffrens hämndbegär. Ett extremt tråkigt fängelse (utan fria rymningar, telefon och tv) kunde vara en bit på väg. Ett annat sätt vore att låta fångarna arbeta (inget frivilligt hobbypyssel, gärna gruvarbete) åt staten (utan betalt givetvis) som vi andra medborgare förväntas göra utan att det anses inhumant. :D

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
snowwhite skrev:
det därär nog lite skillnad, han kör ihjäl ett barn av misstag men att tex vådta 40 tjejer är inte ett misstag och de gjort de med mening, eller hur? Den där dåliga hojföraren kommre nog att få sitt pris också. Det är aldrig kul att köra ihjäl nån av misstag...Om han däremot gjorde det med mening, ja då fan :kulspruta

Tja som du pekar på finns det kanske en skillnad i uppsåt men knappast i effekt för familjen och vänner. Så om man bara undivker att tänka onda tankar så är det ok att döda... Plus at du kanske missar en viktig sak: det finns alltid en gräns! Vilka dödsoffer är ok? Om man är full och kör ihjäl någon? Eller om jag är HIV och har osyddad sex? Eller om jag är sjuk och dödar någon p.g.a. det? Och vem har rätten att bestämma gränsen?
Dessutom är det också en intressant sak att det man själv kan råka göra alltid kan försvaras.... Jag lovar att det är inte alla som är eniga med dig om att en knutte som kör i 200 är utan skuld eller att det "bara" var något som hände.

Kul att se att respekt för lag och ordning är så stor hos oss som kör sporthoj!

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
bonny skrev:
Tja som du pekar på finns det kanske en skillnad i uppsåt men knappast i effekt för familjen och vänner. Så om man bara undivker att tänka onda tankar så är det ok att döda... Plus at du kanske missar en viktig sak: det finns alltid en gräns! Vilka dödsoffer är ok? Om man är full och kör ihjäl någon? Eller om jag är HIV och har osyddad sex? Eller om jag är sjuk och dödar någon p.g.a. det? Och vem har rätten att bestämma gränsen?
Dessutom är det också en intressant sak att det man själv kan råka göra alltid kan försvaras.... Jag lovar att det är inte alla som är eniga med dig om att en knutte som kör i 200 är utan skuld eller att det "bara" var något som hände.

Som du kanske har sett så har jag påpekat dödsstaff i vissa avseenden!! Att en knutte kör ihjäl nån annan gör han nog fortfarande inte med mening, då e han sjuk som sagt om han gör det. sen om du har HIV o går o har sex med nån...där kan man se det som att om du VET att du har HIV och ändå itsätter nån annan för samma sak, ja då enligt mig är det dödsstaff som gäller! tyvärr ska du redan dö, och du har utsatt någon annan i en sits som inte e oförglömligt o kan inte förlåtas.

Det är vi människor som har rätt att sätta gränsen, vi vill inte ha sådana idioter på våra gator. :fatta!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Markus kusin mailade och bad mig framföra denna hälsning.

Bifogat

• morans.jpg
    morans.jpg
    22.9 KB · Visningar: 67

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
är dom säkra så är jag för:)

men risken är att folk skulle mörda för att själva bli dödade...det finns ju så jävla konstigt folk

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
bonny skrev:

Har du inte kolla på ditt barn och låter honom springa ut på stora vägen där lastbilar och motorcyklar kör så har du ju nått att tänka på sen när han är död.
Man kör inte i 200 på 30vägar och måste man göra det så kan man göra det 4 på natten.

Familjen kommer nog känna världens hat mot den person som med flit dödar barnet medans de säkert kommer hata sig själv om barnet lyckas springa på tågspåret där X2000 har världens längsta stoppsträcka.....

Det finns skillnad.

Man kan inte vara HIV, men har man det och skiter i skydd så borde man nog dömas till mord.
Finns ju de som har det utan att veta om det.

Om man är full o kör ihjäl någon. Svår fråga. Många gör det enkelt för sig och menar på att allting är fyllots fel - de har heller aldrig varit riktigt jävla nertankade. Ibland gör man saker utan att veta va fan man håller på med när man har sprit i kroppen. Sprit är ju lagligt så.....
Där är nog fängelse mer befogat, annars kan ju staten prova att förbjuda alkohol. Dock är dagens straff för sådana händelser alldeles för låga.

Är du sjuk och dödar någon ska du bort från jordens yta, eller om du är riktigt jävla vansinnigt sjuk så kanske du borde studeras :3freak

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Om man är full o kör ihjäl någon. Svår fråga. Många gör det enkelt för sig och menar på att allting är fyllots fel - de har heller aldrig varit riktigt jävla nertankade. Ibland gör man saker utan att veta va fan man håller på med när man har sprit i kroppen. Sprit är ju lagligt så.....
Där är nog fängelse mer befogat, annars kan ju staten prova att förbjuda alkohol. Dock är dagens straff för sådana händelser alldeles för låga.

Är du sjuk och dödar någon ska du bort från jordens yta, eller om du är riktigt jävla vansinnigt sjuk så kanske du borde studeras :3freak[/QUOTE]

Har jag förstått det hela rätt? Om man är sjuk i t.ex. en psykos, och därför inte kan skilja på rätt och fel så skall man dödas men om man av eget val försätter sig i ett liknande tillstånd med hjälp alkohol så är det ok eftersom alkohol är lagligt???
Kanske en hård tolkning av mig?

Dessutom har du rätt: Världen hade varit ett bättre ställe om vi bara lärde oss att döda mer och effektivare! Och vem är bättre lämpade än friska svenska blonda knuttar (Jag hade tänkt skriva intelligenta men avstod av någon anledning...) att avgöra vilka som skall leva eller dö!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
bonny skrev:

Är du sjuk och dödar någon ska du bort från jordens yta, eller om du är riktigt jävla vansinnigt sjuk så kanske du borde studeras :3freak

Har jag förstått det hela rätt? Om man är sjuk i t.ex. en psykos, och därför inte kan skilja på rätt och fel så skall man dödas men om man av eget val försätter sig i ett liknande tillstånd med hjälp alkohol så är det ok eftersom alkohol är lagligt???
Kanske en hård tolkning av mig?

Dessutom har du rätt: Världen hade varit ett bättre ställe om vi bara lärde oss att döda mer och effektivare! Och vem är bättre lämpade än friska svenska blonda knuttar (Jag hade tänkt skriva intelligenta men avstod av någon anledning...) att avgöra vilka som skall leva eller dö![/QUOTE]

Ja det var en hård tolkning.

Psyksjuka förblir ju psyksjuka om de inte tar sina tabletter.

Man behöver inte vara ett "fyllo" i den bemärkelsen bara för att man söp för mycket en lördag.

Det skjuts för lite brukar det skrivas här ju :banana

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
bonny skrev:
Dessutom har du rätt: Världen hade varit ett bättre ställe om vi bara lärde oss att döda mer och effektivare! Och vem är bättre lämpade än friska svenska blonda knuttar (Jag hade tänkt skriva intelligenta men avstod av någon anledning...) att avgöra vilka som skall leva eller dö!

Menar du att folk i något annat land (dessutom sjuka?) ska avgöra om vi ska ha dödsstraff i sverige eller inte? Beroende på vilket land det gäller är ju faktiskt risken ganska stor att vi får det isf... :va

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024