oFFkeFF skrev:Tja, en brottsling som avtjänat sitt straff är ju ute.. Säljer man 160 ecstacy-tabletter räknas det som grovt narkotikabrott. Är man en grov brottsling då?
Det tycker jag nog att man är, lite beroende på omständigheterna.
oFFkeFF skrev:Som sagts tidigare, Kanada har tagit fram ett jäkligt vettigt program för att rehaba brottslingar, där man minskat återfallen väldigt mycket.
Det är inte vatten och bröd och kala murar, men vettiga och för en del väldigt långa program för att återfå friheten. Skillnaden där är att det inte är långtidsförvaring, utan en "utbildning" i hur man ska leva i samhället.
Vet du mer om det där programmet? Har tydligen gått en dokumentär nyligen hörde jag.
oFFkeFF skrev:Vad gäller "velour" i övrigt, undrar jag hur många "tuffa" gossar här som skulle klara en månad på en sluten anstalt..
Ja, jag skulle då inte klara ett dygn men det gör ju inte att jag tycker att det är för tufft på anstalterna, det enda som kanske är tufft är det andra medfångar orsakar.
oFFkeFF skrev:SD har inte mer med det här att göra än att de på ytan har en "tuff" attityd, men själva inte lever upp till sina ideal.
Jag tror nog att du får utveckla det där lite. Menar du på att de är kriminella själva mer än andra partiers företrädare? Är du säker på att du inte pratar om (nd) nu? De slängdes väl ut ur (sd) för att de var för ociviliserade.