Härnborg
nihao
Mekade ihop ljuddämpare och putsade det sista idag, får man säga att man blev riktigt nöjd?
Och ljudet klagar jag inte på . Ska skruva bort pass.fotpinnarna också, men snart besiktning.
Snyggt det blev! Ser ju ut som nytt
Mekade ihop ljuddämpare och putsade det sista idag, får man säga att man blev riktigt nöjd?
Och ljudet klagar jag inte på . Ska skruva bort pass.fotpinnarna också, men snart besiktning.
DET VAR DÅ VÄL EN FÖRBANNAD JÄVLA VINTER....att aldrig ge sig. Kan det inte vara snö runt jul, så behöver i alla fall jag inte skiten i mars.
Blä.
/J
Men hur gick det då?Kära dagbok...jag vill ha vår nu, vädret under helgen lagendurotävling gar mersmak, jag vill ta fram Millen nu, det är dags.
Husan behöver en paus från min valhänta misshandel!
Lagtävling, parenduro med obligatorisk växling vid varje varvning stod på schemat i söndags - Botkyrka MK arrade, så det blev till att visa åkpolarn' både Rosenhill och halva bulten (banan ligger längs Pålamalmsvägen, som man hittar mitt på Slingerbulten).
Tokigt fränt, galet bra vårväder och en sjujäkla massa brytande med Husan - vem blir först på Tibnor att sluta fjolla och haka på?
/J
Men hur gick det då?
Kära dagbok...jag vill ha vår nu, vädret under helgens lagendurotävling gav mersmak, jag vill ta fram Millen nu, det är dags.
Husan behöver en paus från min valhänta misshandel!
Lagtävling, parenduro med obligatorisk växling vid varje varvning stod på schemat i söndags - Botkyrka MK arrade, så det blev till att visa åkpolarn' både Rosenhill och halva bulten (banan ligger längs Pålamalmsvägen, som man hittar mitt på Slingerbulten).
Tokigt fränt, galet bra vårväder och en sjujäkla massa brytande med Husan - vem blir först på Tibnor att sluta fjolla och haka på?
/J
Man blir onekligen sugen!! Nästa säsong får vi söka "sponsring" från tibnor för vår enduro satsning. Vilket "Warior face" du uppbringade på bilden men den blir illa matchad av dina "grillvantar" på bilden
Dagens tavla - men det var skönt att hitta felet...
Millen fick ju den obligatoriska startrelä-frossan i höstas, och belönades med ett nytt y-a-m-a-h-a-relä för ett par veckor sedan, den startade snällt, och ett visst välmående spred sig i kroppen.
...den har stått sedan dess, och oljebytet har skjutits upp pga skall-bara-faktorn ett otal gånger, men ikväll tog jag tag i't och klev ut för att varmköra rovan lite..
Klick-klick...?
Men vad f*n i h*lvetes (etc), full kräm i batteriet som stått med ctek hela vintern...ändå klickar bara relät, inget händer, samma symptom som med det gamla utbrända eländet.
Grinig som tusan så vevade jag fart på den med startkabel rakt på startmotorn, och bytte olja...och tankarna snurrade hela tiden "vad fan...?", "drar startmotorn groteskt med ström?", nu blir det inget skinnställ..." etc. Ja ni vet...man antar det värsta hela tiden.
Efter oljebytet så var jag lite lugnare och tog en kik på relät...någon hade visst inte dragit åt muttrarna runt spänningsmatningen ordentligt.
Skönt som tusan att få på magplåt och kåpor igen, den har sett lite naken ut ett tag.
Ett originalsystem har levererats till dräparpris av åkpolarn' i helgens parenduro, det visade sig att han hade ett liggandes sedan hans Mille blev stulen i etuna förra sommaren.
Klockrent till bankörning, så slipper man bekymra sig om Akrat är bullrigt nog att rendera i svartflagg eller inte. Guuuu' vad mesigt den blev att låta, lät knappt twin längre.
/J
Hua... blev alldeles chockad ett yamaha relä som krånglar sen läste jag vidare och såg att det berodde på sbs(skit bakom spakarna) så nu kommer jag kunna sova gott ! Det är alltid tråkigt med org pipor
Hua... blev alldeles chockad ett yamaha relä som krånglar sen läste jag vidare och såg att det berodde på sbs(skit bakom spakarna) så nu kommer jag kunna sova gott ! Det är alltid tråkigt med org pipor
Jag hävdar att twinnen skrämde livet ur relät, så det försökte lösgöra sig från sin tjänstgöring.
/J
eller så försökte relät begå självmord när den insåg var den hamnat
eller så försökte relät begå självmord när den insåg var den hamnat
Var idag på väg hem från Stockholm som vanligt, vi ligger ett gäng bilar och kör i ca 120 km/h när vi kommer ner och förbi Bålsta ner mot Ekolsund så tycker jag att det går så lätt att byta körfält, det snöar och är kring nollan, efter Ekolsund ner mot avfarten vid Grillby, så i 120 km/h, så får jag ställ, bakändan far väl ut 1 m åt sidan, ner med kopplingen och bilen rätar snällt upp sig. Fick köra in till kanten och pusta ut (och lägga i fythjulsdriften). Hemfärden gick betydligt lungnare.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |