Dagbokstråden

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
DET VAR DÅ VÄL EN FÖRBANNAD JÄVLA VINTER....att aldrig ge sig. :( Kan det inte vara snö runt jul, så behöver i alla fall jag inte skiten i mars.

Blä.

/J
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
DET VAR DÅ VÄL EN FÖRBANNAD JÄVLA VINTER....att aldrig ge sig. :( Kan det inte vara snö runt jul, så behöver i alla fall jag inte skiten i mars.

Blä.

/J

Detta var sista "skriet" av vintern, sanna minna ord!! Jag är känd för mina spådommar..trots snön så blir dagarna blir längre och ljusare, inte lika kallt, vårfåglarna kvittrar..OCH det allra säkraste vårtecknet är när jag skruvar på sommardäcken på bilen, DÅ är det vår, det har jag alltid gjort i mars månad så länge jag kan minnas och jag skall snart till med det för att "skynda" på det hela, så håll ut gott folk:) Fram till den 20 mars så tror jag det kommer vara mest plusgrader på dagarna så det smälter undan, därefter kommer det att kring den 20 mars eller därikring att det komma riktigt varma sydliga vårvindar och sol så det värmer tusan, friktion i backen bra, och tempmätaren klättrar upp emot 10-12 grader på dagen i skuggan och första 10-15 milaturen så man inte fryser ihjäl är avklarad!

Det har hänt förr, kommer hända igen :) med tidiga vår-turer!!
Scrolla ner och läs denna sida från 2005...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=23074&page=22
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Kära dagbok...jag vill ha vår nu, vädret under helgens lagendurotävling gav mersmak, jag vill ta fram Millen nu, det är dags.
Husan behöver en paus från min valhänta misshandel! :D

IMG_9331.jpg


Lagtävling, parenduro med obligatorisk växling vid varje varvning stod på schemat i söndags - Botkyrka MK arrade, så det blev till att visa åkpolarn' både Rosenhill och halva bulten (banan ligger längs Pålamalmsvägen, som man hittar mitt på Slingerbulten).

Tokigt fränt, galet bra vårväder och en sjujäkla massa brytande med Husan - vem blir först på Tibnor att sluta fjolla och haka på? ;)

/J
 
Last edited:

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Kära dagbok...jag vill ha vår nu, vädret under helgen lagendurotävling gar mersmak, jag vill ta fram Millen nu, det är dags.
Husan behöver en paus från min valhänta misshandel! :D

Lagtävling, parenduro med obligatorisk växling vid varje varvning stod på schemat i söndags - Botkyrka MK arrade, så det blev till att visa åkpolarn' både Rosenhill och halva bulten (banan ligger längs Pålamalmsvägen, som man hittar mitt på Slingerbulten).

Tokigt fränt, galet bra vårväder och en sjujäkla massa brytande med Husan - vem blir först på Tibnor att sluta fjolla och haka på? ;)

/J
Men hur gick det då? :hojsmilie
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Kära dagbok...jag vill ha vår nu, vädret under helgens lagendurotävling gav mersmak, jag vill ta fram Millen nu, det är dags.
Husan behöver en paus från min valhänta misshandel! :D

IMG_9331.jpg


Lagtävling, parenduro med obligatorisk växling vid varje varvning stod på schemat i söndags - Botkyrka MK arrade, så det blev till att visa åkpolarn' både Rosenhill och halva bulten (banan ligger längs Pålamalmsvägen, som man hittar mitt på Slingerbulten).

Tokigt fränt, galet bra vårväder och en sjujäkla massa brytande med Husan - vem blir först på Tibnor att sluta fjolla och haka på? ;)

/J

Man blir onekligen sugen!! Nästa säsong får vi söka "sponsring" från tibnor för vår enduro satsning:tummenupp. Vilket "Warior face" du uppbringade på bilden men den blir illa matchad av dina "grillvantar" på bilden:hihi
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Man blir onekligen sugen!! Nästa säsong får vi söka "sponsring" från tibnor för vår enduro satsning:tummenupp. Vilket "Warior face" du uppbringade på bilden men den blir illa matchad av dina "grillvantar" på bilden:hihi

ASG - "grillvantarna" är tyvärr ett nödvändigt ont, blir kallt satan med crosshandskar under vinterkörning.
Överdrivet potent geggmoped, skog (med träd, stubbar och stenar) och stelfrusen kopplingsnäve är inte en bra kombo. :näsblod Provade på det första deltävlingen i VMK's vinterserie, var klart oskönt, och stannar, det gör man inte i skogen. :D

Jag trodde inte styrmuffarna skulle göra någon större skillnad, men det är verkligen natt/dag.

Kan man erbjuda sina tjänster som geggmoppe-mentor åt Tibnor MC redan nu?

Kan bli stort det här... :fyllisar

/J
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Dagens tavla - men det var skönt att hitta felet...

Millen fick ju den obligatoriska startrelä-frossan i höstas, och belönades med ett nytt y-a-m-a-h-a-relä för ett par veckor sedan, den startade snällt, och ett visst välmående spred sig i kroppen.

...den har stått sedan dess, och oljebytet har skjutits upp pga skall-bara-faktorn ett otal gånger, men ikväll tog jag tag i't och klev ut för att varmköra rovan lite..

Klick-klick...?

:gnissla Men vad f*n i h*lvetes (etc), full kräm i batteriet som stått med ctek hela vintern...ändå klickar bara relät, inget händer, samma symptom som med det gamla utbrända eländet.
Grinig som tusan så vevade jag fart på den med startkabel rakt på startmotorn, och bytte olja...och tankarna snurrade hela tiden "vad fan...?", "drar startmotorn groteskt med ström?", nu blir det inget skinnställ..." etc. :D Ja ni vet...man antar det värsta hela tiden.

Efter oljebytet så var jag lite lugnare och tog en kik på relät...någon hade visst inte dragit åt muttrarna runt spänningsmatningen ordentligt. :rofl

Skönt som tusan att få på magplåt och kåpor igen, den har sett lite naken ut ett tag. :)


Ett originalsystem har levererats till dräparpris av åkpolarn' i helgens parenduro, det visade sig att han hade ett liggandes sedan hans Mille blev stulen i etuna förra sommaren.
Klockrent till bankörning, så slipper man bekymra sig om Akrat är bullrigt nog att rendera i svartflagg eller inte. :) Guuuu' vad mesigt den blev att låta, lät knappt twin längre. :brinnerup

/J
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Dagens tavla - men det var skönt att hitta felet...

Millen fick ju den obligatoriska startrelä-frossan i höstas, och belönades med ett nytt y-a-m-a-h-a-relä för ett par veckor sedan, den startade snällt, och ett visst välmående spred sig i kroppen.

...den har stått sedan dess, och oljebytet har skjutits upp pga skall-bara-faktorn ett otal gånger, men ikväll tog jag tag i't och klev ut för att varmköra rovan lite..

Klick-klick...?

:gnissla Men vad f*n i h*lvetes (etc), full kräm i batteriet som stått med ctek hela vintern...ändå klickar bara relät, inget händer, samma symptom som med det gamla utbrända eländet.
Grinig som tusan så vevade jag fart på den med startkabel rakt på startmotorn, och bytte olja...och tankarna snurrade hela tiden "vad fan...?", "drar startmotorn groteskt med ström?", nu blir det inget skinnställ..." etc. :D Ja ni vet...man antar det värsta hela tiden.

Efter oljebytet så var jag lite lugnare och tog en kik på relät...någon hade visst inte dragit åt muttrarna runt spänningsmatningen ordentligt. :rofl

Skönt som tusan att få på magplåt och kåpor igen, den har sett lite naken ut ett tag. :)


Ett originalsystem har levererats till dräparpris av åkpolarn' i helgens parenduro, det visade sig att han hade ett liggandes sedan hans Mille blev stulen i etuna förra sommaren.
Klockrent till bankörning, så slipper man bekymra sig om Akrat är bullrigt nog att rendera i svartflagg eller inte. :) Guuuu' vad mesigt den blev att låta, lät knappt twin längre. :brinnerup

/J

Hua... blev alldeles chockad ett yamaha relä som krånglar sen läste jag vidare och såg att det berodde på sbs(skit bakom spakarna) så nu kommer jag kunna sova gott !:hihi Det är alltid tråkigt med org pipor:fakta
 

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1
klart att man är orolig när det är ett skramlaha relä...... vad är orginalpipa ??:D

Hua... blev alldeles chockad ett yamaha relä som krånglar sen läste jag vidare och såg att det berodde på sbs(skit bakom spakarna) så nu kommer jag kunna sova gott !:hihi Det är alltid tråkigt med org pipor:fakta
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hua... blev alldeles chockad ett yamaha relä som krånglar sen läste jag vidare och såg att det berodde på sbs(skit bakom spakarna) så nu kommer jag kunna sova gott !:hihi Det är alltid tråkigt med org pipor:fakta

Jag hävdar att twinnen skrämde livet ur relät, så det försökte lösgöra sig från sin tjänstgöring. :D

/J
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
:D eller så försökte relät begå självmord när den insåg var den hamnat:rofl

:hihi :hihi :hihi

Ja, nipponpippon-relät lär känna sig lite ensamt där...men jag skall släppa en värmande brakare på't senare när nu väl våreländet dyker upp. :rofl

Crossbananen stängd pga "mildväder" - vilket mildväder? Jaja, det blir enduro i'möra, finaltävling i Västerås vinterserie, på "Sågen" som startar precis vid Malma crossbana.

Ta med en kaffetermos och garva åt lite trötta mopedister vettja...

/J
 

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -14 & Triumph Cafe
Nu var det gjort! (i lördags)
Premiären avklarad och man ler med hela kroppen!
Lite nervöst fingrade man på nyckeln och tryckte till på startknappen...
............BAM och V-Twinnen mullrade igång.
Hade glömt hur fint Aprilian med sina Leo rör mullrar under carporten.
Den fick stå där en stund och puttra för att dra runt lite olja och få upp temp i motorn.
Konstigt att man blir så ovan och otymplig i de där mc kläderna...hmmm...fet har man blivit under vintern.
Sedan smög man ut från den isiga lilla gata man bor på och ut på torr väg.
Ta det lungt.....ta det lungt....ta det lungt inntalar man sig.
Men när vägen rätar ut sig drar man på rullen och twinnen vrålar.....ja jag ska erkänna att även jag vrålade där inne i hjälmen.
Bort till affären och parkerar precis utanför dörren så alla kan se!
"Ännu en idiot!" he he men det får man bjuda på.
Att köra STOR offroadare har sina fördelar jämt emot en högblank sportis.

Wiiiiiiiiii va roligt det var IGEN.

/Dimman
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tar inte det här förbannade vintervädret och ger med sig kommer jag planka den här tjommen och träna knäskrap i första bästa lekpark. :fakta

badass.jpg
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Var idag på väg hem från Stockholm som vanligt, vi ligger ett gäng bilar och kör i ca 120 km/h när vi kommer ner och förbi Bålsta ner mot Ekolsund så tycker jag att det går så lätt att byta körfält, det snöar och är kring nollan, efter Ekolsund ner mot avfarten vid Grillby, så i 120 km/h, så får jag ställ, bakändan far väl ut 1 m åt sidan, ner med kopplingen och bilen rätar snällt upp sig. Fick köra in till kanten och pusta ut (och lägga i fythjulsdriften). Hemfärden gick betydligt lungnare. :tummenupp
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Var idag på väg hem från Stockholm som vanligt, vi ligger ett gäng bilar och kör i ca 120 km/h när vi kommer ner och förbi Bålsta ner mot Ekolsund så tycker jag att det går så lätt att byta körfält, det snöar och är kring nollan, efter Ekolsund ner mot avfarten vid Grillby, så i 120 km/h, så får jag ställ, bakändan far väl ut 1 m åt sidan, ner med kopplingen och bilen rätar snällt upp sig. Fick köra in till kanten och pusta ut (och lägga i fythjulsdriften). Hemfärden gick betydligt lungnare. :tummenupp

Blev det fyra nyanser av brunt i kallingen?:hihi Hade du suttit på hojen och den hade gjort något liknande så hade du antagligen flinat i hjälmen och släppt
efter lite på gasrullen:D. Skämt åsido... tur att det gick väl!!
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Besiktning på lördag i arboga, så jag hoppas på bra väder :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top