Dagbokstråden

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Hoj
Yamaha R1
KLart att vi ska "brappa" fiddysar till vintern :D abstinensen har varit ruggig i vinter .....

Nänä, inte fiddys, det är moppefuckovarianten av geggmoped - det är inte mycket mer slantar för dugliga crossar/enduroräjsers som är bra mycket mer motorcykel.

Jag erbjuder mina tjänster (illvilligt, absolut med genuint onda baktankar) som guide i enduroskogen. :hihi

/J

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Jag välkomnar mig själv till denna delen av forumet med en bild på vad som ska hämtas på torsdag! Jag tillhör nog kategorin som inte utnyttjar hojjarna till max...

Bifogat

• 2008_YZF-R1_Wallpaper_White_LHF.jpg
    2008_YZF-R1_Wallpaper_White_LHF.jpg
    142.2 KB · Visningar: 42

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Almgren:vilken lyckad röv du fick till:tummenupp
Sgm: finns inte en mm hach kvar i mina fuggar längre:D
challe: Det finns ju "piloter" som har de senaste 1000 kubikarna som kör dem som 40hk:are för att de inte har vad som krävs och så finns det de som har de äldsta 40hk:arna som kör dem som de senaste 1000 kubikarna borde framföras. Fråga dig nu vilken kategori du vill tillhöra.Ett citat från en erfaren kvinno-brukare lyder: Den största ballen är inte alltid den mest använda:D

Väl mött på på banan Gabor:fakta :tummenupp

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Xt660x
Gabor2

Jag struntar i vilken kategori jag skulle hamna i :)
Skulle köpa det som jag känner att jag har roligast på sen om folk skulle tycka om mig mer eller sämre för mitt val bryr jag mig ett inte ett dugg om.

Hur många i sverige kan igentligen köra skiten ur en värsting sport hoj på allmän väg?
Finns säkert många som kör fort, men att nyttja den till max tvivlar jag på.
På bana är det nog en helt annan femma.

SGM

Haha okej, ett par rör ska jag iaf försöka trolla fram men mer en så blir det inte.
Åker jag jämte nån annan motard så vet man inte om min är på eller av haha

Vildsvin

Damn, riktigt fin hoj :D :D :D

-----

Idag har jag avverkat ca 8mil.
Dom flesta milen i stan sen åkte jag rytterne vägen fram och tillbaka.
Tog på mig mitt fodrade ställ denna gång så frös inget alls förutom lite om händerna.
Riktigt fint på vägarna, va lite blött på vissa ställen pga smält snö men annars var det riktigt gött :D

Träffade på en kompis lillebror, han hade sett mig tidigare och han trodde det va en gammal gubbe som va ute och åkte.
Jäkla väst ^^

Tog en liten vila vid rusnings trafiken, fan folk kör som svin då.
Flertal gånger trodde jag att folk skulle köra över baken på mig.
Nä nu längtar jag tills morgondagen, hoppas på sol så kan man spola av cykeln också.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Uj, Rytterne - jag "genade" den vägen tillbaka till stan från jobb i Etuna idag...torr och fin, man dagdrömde hela vägen tillbaka. :D

Millen är påställd och klar till helgen, SMHI hotar med fyra jäkla minus på fredag, får se hur det blir med det, ingen nederbörd som det verkar i alla fall.

Blir det väder får vi se till att sammanstråla och ta en java på lämpligt ställe?

/J

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Hoj
Yamaha R1
Det blev en kort men skön tur till Munktorp och en kort sväng i stan.... vissa kör hoj ... andra inte .. någon som vet var vi är och vem som inte var med ut på en tur ?

Bifogat

• var.jpg
    var.jpg
    188.3 KB · Visningar: 47
Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Det blev en kort men skön tur till Munktorp och en kort sväng i stan.... vissa kör hoj ... andra inte .. någon som vet var vi är och vem som inte var med ut på en tur ?

Ghost rajder...jag gissar på ghost rajder:banana :hihi :glömdet jaaa.... jag vet att ni nu haft skitbra väder och ingen trafik perfekt väglag och att det var lätt den bästa dagen att åka hoj på i världshistorien men jag kunde bara inte komma loss!!!:( Helvetesjävlaskitfanjävlar att tiden inte fanns idag! Vi får sikta på söndag ist:)

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Jag välkomnar mig själv till denna delen av forumet med en bild på vad som ska hämtas på torsdag! Jag tillhör nog kategorin som inte utnyttjar hojjarna till max...

Gissar att du nog antagligen använder 80% iallafall och inte 40% som jag syftade på:tummenupp Det är nog lätt räknat de som kan hantera en liters hoj
fullt ut :) Fruktansvärt fin hoj du köper på torsdag!:)

Last edited:

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Fan vill oxå åka hoj! Hörde massor av hojar som va ute och brände i Söndags, men då va jag lite för bakis för att kunna köra, efter min 30års fest.. HeHeHeHe ! det vart en del kan jag lova...

Plus att jag måste byta bromsklossar fram innan jag plocka ut den, och sätta på nya baklyset, och nya blinkers. Va fan, hur ska man hinna med allt, fasiken måste ju byta olja och filter oxå... GHAAAA !! synd att man inte har varmgarage... Då kunde man ha gjort allt det där i vintras... Jajaaa, man får väll vara nöjd med det lilla... Fast jag väntar nog ett tag till, tills en del av saltet och gruset har försvunnit..

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Gissar att du nog antagligen använder 80% iallafall och inte 40% som jag syftade på:tummenupp Det är nog lätt räknat de som kan hantera en liters hoj
fullt ut :) Fruktansvärt fin hoj du köper på torsdag!:)

Det man kan med säkerhet säga är att jag aldrig kör över 99% av min egen kapacitet. Vad det sen motsvarar i hojens kapacitet kan nog variera från dag till dag, om det öht finns ett mätvärde på det.

Dock så är Rettorna som jag har haft varit dom mest lättkörda maskiner av alla jag ägt (se signatur). Perfekt i register, chassie och bra bromsar.

Tack för den att du gillade den. Jag känner mig som ett barn på kvällen den 23:e december!

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a

Och en annan som bara får jobba jobba jobba...:gnissla :brinnerup Nåja, fin bild, ännu ett tydligt vårtecken, då har jag sett 5 hojar in action och det på en vanlig tisdag:tummenupp

evis

jag VET att MöRDartJyvar finns i sura...
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
Yamaha R1 -03
Ghost rajder...jag gissar på ghost rajder:banana :hihi :glömdet jaaa.... jag vet att ni nu haft skitbra väder och ingen trafik perfekt väglag och att det var lätt den bästa dagen att åka hoj på i världshistorien men jag kunde bara inte komma loss!!!:( Helvetesjävlaskitfanjävlar att tiden inte fanns idag! Vi får sikta på söndag ist:)

...du menar "vi får sikta på ikväll ist" ?? :hihi

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF

:eek:

...är det DU som är gåstrajdern Gabor?

:eek:

:hihi

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar