Dagens bild

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Blev ca 3 mil idag upp på Vättaberget. Junioren fick åka hoj dit vilket var uppskattat.

View attachment 474234View attachment 474235
Kul att junior gillar det!
Jag tänkte ha premiär med min avkomma på semestern ?
Grabben har frågat om det men storasyster vet jag inte riktigt hur hon skulle svara…
Världens typiska tonårstjej i början av tonåren, alla klassiska symptom finns där ?
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Kul att junior gillar det!
Jag tänkte ha premiär med min avkomma på semestern ?
Grabben har frågat om det men storasyster vet jag inte riktigt hur hon skulle svara…
Världens typiska tonårstjej i början av tonåren, alla klassiska symptom finns där ?
Yngre pojken vill åka och köra cross och skoter, den äldre vill bara bygga lego och är intresserad av dinosaurier. Flickan är tveksam till tvåhjuligt men gillar fyrhjulingen och skotern.

Yngre pojken har länge velat åka och först har jag skyllt på inga kläder men nu då han har ställ så har jag sagt vi får se för att hålla honom lite på halster. Han har själv velat åka så det är väl hyfsat bra förutsättningar att han vill fortsätta åka.
 

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Yngre pojken vill åka och köra cross och skoter, den äldre vill bara bygga lego och är intresserad av dinosaurier. Flickan är tveksam till tvåhjuligt men gillar fyrhjulingen och skotern.

Yngre pojken har länge velat åka och först har jag skyllt på inga kläder men nu då han har ställ så har jag sagt vi får se för att hålla honom lite på halster. Han har själv velat åka så det är väl hyfsat bra förutsättningar att han vill fortsätta åka.
Min grabb är bara 10 år, så det är bara fråga om en liten högst försiktig runda i byn eller utanför i sakta mak.
Får se hur han reagerar på det hela.
Inte tal om någon ”riktig” runda nu, men lite far och son grej på semestern liksom ?
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Min grabb är bara 10 år, så det är bara fråga om en liten högst försiktig runda i byn eller utanför i sakta mak.
Får se hur han reagerar på det hela.
Inte tal om någon ”riktig” runda nu, men lite far och son grej på semestern liksom ?
Min grabb har nyss fyllt 11 år, detta tror jag var lämplig prämiär, ca 15 km sen glass och fika och sen 15 km hem igen. Hade följebil med övriga familjemedlemmar i så hade det krisat hade han fått hoppa över i bilen.

Vi har uppe i 50 km/h som fortast, vill ju inte skrämma honom och inte heller riskera nåt då vi åkte grusväg.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Blev en sväng 24 mil mestadels grus till ett flertal ställen som jag inte visste att dom fanns. Åkte från Hällingen, Holm till Solumssjön utanför Härnösand och hälsade på en kompis i hans stuga. och sen tillbaka igen.

Serpentinvägen från Åsen ner mot Indalsälven och upp mot Liden
20220727_195221.jpg

Eftersom jag tidigare varit i dansbandssvängen var jag tvungen att kolla in Åsens dansbana.
20220727_195534.jpg
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top