Dagens bild

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Är och hälsar på mina föräldrar i Danvik (Oxelösund). Var till Mariefred, Stallarholmen, Strängnäs, Sparreholm, Flen, Tista på småvägar i fredags, men inga bilder tyvärr. I går tog jag en tur norrut. @Björn F, var du vid Eldtomta med Kawan i lördags?

Skanssundet
Skanssundet.jpg

Muskö
Muskö.jpg

Muskö
Muskö 2.jpg

Muskö
Muskö 3.jpg
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Är och hälsar på mina föräldrar i Danvik (Oxelösund). Var till Mariefred, Stallarholmen, Strängnäs, Sparreholm, Flen, Tista på småvägar i fredags, men inga bilder tyvärr. I går tog jag en tur norrut. @Björn F, var du vid Eldtomta med Kawan i lördags?

Skanssundet
View attachment 474540

Muskö
View attachment 474541

Muskö
View attachment 474542

Muskö
View attachment 474543
Nej jag har inte ens varit vid Eldtomta i år.
Det hade ju varit kul att ses.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Tog en morgon tur på 10,6 mil runt Liden, Sandnäs, Sumnansjö då dom lovade sämre väder i eftermiddag och alla andra sov.

Holms kyrka syns i bakgrunden där den mc intresserade prästen Jermund brukar hålla till.

Han gifte oss och det var en del hojsnack innan vi snackade om hur bröllopet skulle gå till då jag hoppade på kryckor efter att kraschat. Ett till bestående minne är att han svor vid altaret under själva vigselakten, jäkligt skön typ är han.

20220801_100700.jpg
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Tog en morgon tur på 10,6 mil runt Liden, Sandnäs, Sumnansjö då dom lovade sämre väder i eftermiddag och alla andra sov.

Holms kyrka syns i bakgrunden där den mc intresserade prästen Jermund brukar hålla till.

Han gifte oss och det var en del hojsnack innan vi snackade om hur bröllopet skulle gå till då jag hoppade på kryckor efter att kraschat. Ett till bestående minne är att han svor vid altaret under själva vigselakten, jäkligt skön typ är han.

View attachment 474586
Finns det några som helst rester av glasbruket i Sandörsund???? Grundades av morfars farfar men blev inte långlivat. Läste att man hittat lite rester i Sangis hamn (fyllnadsmaterial). Hittar du en flaska kan du byta hoj (om du vill) såg att en såldes på auktion för 30'
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Tog en morgon tur på 10,6 mil runt Liden, Sandnäs, Sumnansjö då dom lovade sämre väder i eftermiddag och alla andra sov.

Holms kyrka syns i bakgrunden där den mc intresserade prästen Jermund brukar hålla till.

Han gifte oss och det var en del hojsnack innan vi snackade om hur bröllopet skulle gå till då jag hoppade på kryckor efter att kraschat. Ett till bestående minne är att han svor vid altaret under själva vigselakten, jäkligt skön typ är han.

View attachment 474586

Om det är Jermunn S så är han en gammal vän till mig. :)
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Om det är Jermunn S så är han en gammal vän till mig. :)
Japp det är han, han är nog den häftigaste prästen jag träffat, tätt följd av fd prästen i Överkalix Mats N. Alla som var med på vårt bröllop gillade verkligen honom.

Det har gått rykten att han brukar åka hoj mellan gudstjänsterna i Indal, Liden och Holm, vet inte om det stämmer.

Kännar inte honom men hälsa från mig om du träffar honom, han lär ju minnas mig då jag hoppade på kryckor under vigseln.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Aj fan. Tror du inte att du kan lösa det lokalt? Du lär ha kört bra länge att döma av färgen. ?
Tyckte jag kände nåt skumt. Stannade kände på sving och hjullager, provrullade, stannade kände igen. Och allt kändes bra. Tills en stund senare, när det inte kändes bra längre. Rullat 200 mil på 3 dagar, så man blir väl lite avtrubbad....
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Dagens bild
Dock har jag valt att ha med några simpla regler:
¤ Endast hoj-relaterade bilder.
¤ Endast bilder som du har fotat eller om bilden föreställer dig. (Dock måste du ha tillåtelse från fotograf i det senare fallet)
¤ Endast en bild per post. Alltså ingen spamming. Visst kan undantag göras om bilderna är exceptionellt bra eller liknande. Men försök hålla er till en bild per post.
¤ Beskriv gärna bilden, t ex känslan, vädret eller situationen. Det ger ännu en dimension till tråden!
Det är viktigt för några att inte avvika från ämnet så jag följer därmed första inlägget...

Hembygge.jpg

Det här är ett hembygge med kompressor. Nu pratade jag inte med byggaren i år men om jag inte minns fel är denna den av två där den andre inte har kompressor.

Lite mer bygge än en Brattskramlerbobber! ;)
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Det är viktigt för några att inte avvika från ämnet så jag följer därmed första inlägget...

View attachment 474604

Det här är ett hembygge med kompressor. Nu pratade jag inte med byggaren i år men om jag inte minns fel är denna den av två där den andre inte har kompressor.

Lite mer bygge än en Brattskramlerbobber! ;)
Väldigt intressant bygge, ser ut välgjord. Vem är byggaren?

Såna personer är intressanta att iallafall fall ha ett namn och ort på då man håller på med liknande projekt.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top