Nej jag har inte ens varit vid Eldtomta i år.Är och hälsar på mina föräldrar i Danvik (Oxelösund). Var till Mariefred, Stallarholmen, Strängnäs, Sparreholm, Flen, Tista på småvägar i fredags, men inga bilder tyvärr. I går tog jag en tur norrut. @Björn F, var du vid Eldtomta med Kawan i lördags?
Skanssundet
View attachment 474540
Muskö
View attachment 474541
Muskö
View attachment 474542
Muskö
View attachment 474543
Ja, det hade varit kul. Mötte nämligen en Kawa 750 LTD nära cafét.Nej jag har inte ens varit vid Eldtomta i år.
Det hade ju varit kul att ses.
Där har jag varit. Femte juli 2003 var det.Är och hälsar på mina föräldrar i Danvik (Oxelösund). Var till Mariefred, Stallarholmen, Strängnäs, Sparreholm, Flen, Tista på småvägar i fredags, men inga bilder tyvärr. I går tog jag en tur norrut. @Björn F, var du vid Eldtomta med Kawan i lördags?
Skanssundet
View attachment 474540
Muskö
View attachment 474541
Muskö
View attachment 474542
Muskö
View attachment 474543
Finns det några som helst rester av glasbruket i Sandörsund???? Grundades av morfars farfar men blev inte långlivat. Läste att man hittat lite rester i Sangis hamn (fyllnadsmaterial). Hittar du en flaska kan du byta hoj (om du vill) såg att en såldes på auktion för 30'Tog en morgon tur på 10,6 mil runt Liden, Sandnäs, Sumnansjö då dom lovade sämre väder i eftermiddag och alla andra sov.
Holms kyrka syns i bakgrunden där den mc intresserade prästen Jermund brukar hålla till.
Han gifte oss och det var en del hojsnack innan vi snackade om hur bröllopet skulle gå till då jag hoppade på kryckor efter att kraschat. Ett till bestående minne är att han svor vid altaret under själva vigselakten, jäkligt skön typ är han.
View attachment 474586
Tog en morgon tur på 10,6 mil runt Liden, Sandnäs, Sumnansjö då dom lovade sämre väder i eftermiddag och alla andra sov.
Holms kyrka syns i bakgrunden där den mc intresserade prästen Jermund brukar hålla till.
Han gifte oss och det var en del hojsnack innan vi snackade om hur bröllopet skulle gå till då jag hoppade på kryckor efter att kraschat. Ett till bestående minne är att han svor vid altaret under själva vigselakten, jäkligt skön typ är han.
View attachment 474586
Aj fan. Tror du inte att du kan lösa det lokalt? Du lär ha kört bra länge att döma av färgen. ?Och DÄR dog Norgeturen, ca 40 mil norr om Trondheim. Skuret baklager med följdskit.
View attachment 474600
Japp det är han, han är nog den häftigaste prästen jag träffat, tätt följd av fd prästen i Överkalix Mats N. Alla som var med på vårt bröllop gillade verkligen honom.Om det är Jermunn S så är han en gammal vän till mig.
Tyckte jag kände nåt skumt. Stannade kände på sving och hjullager, provrullade, stannade kände igen. Och allt kändes bra. Tills en stund senare, när det inte kändes bra längre. Rullat 200 mil på 3 dagar, så man blir väl lite avtrubbad....Aj fan. Tror du inte att du kan lösa det lokalt? Du lär ha kört bra länge att döma av färgen. ?
Det är viktigt för några att inte avvika från ämnet så jag följer därmed första inlägget...Dagens bild
Dock har jag valt att ha med några simpla regler:
¤ Endast hoj-relaterade bilder.
¤ Endast bilder som du har fotat eller om bilden föreställer dig. (Dock måste du ha tillåtelse från fotograf i det senare fallet)
¤ Endast en bild per post. Alltså ingen spamming. Visst kan undantag göras om bilderna är exceptionellt bra eller liknande. Men försök hålla er till en bild per post.
¤ Beskriv gärna bilden, t ex känslan, vädret eller situationen. Det ger ännu en dimension till tråden!
Har du fått hjälp då?
Tror/hoppas det är distansen. Ska bli bärgad ner till BMW-verkstad i Trondheim i dag. Får se vad domen blir.Har du fått hjälp då?
Det måste ju gå att byta lagret? Har lagret ätit i fälgen eller i distansen/okhållaren?
Väldigt intressant bygge, ser ut välgjord. Vem är byggaren?Det är viktigt för några att inte avvika från ämnet så jag följer därmed första inlägget...
View attachment 474604
Det här är ett hembygge med kompressor. Nu pratade jag inte med byggaren i år men om jag inte minns fel är denna den av två där den andre inte har kompressor.
Lite mer bygge än en Brattskramlerbobber!
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|