Dagens bild

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Väldigt intressant bygge, ser ut välgjord. Vem är byggaren?

Såna personer är intressanta att iallafall fall ha ett namn och ort på då man håller på med liknande projekt.
Om du skärskådar Enfielden så är den också aningen udda - tycker det ser ut som en elhoj.....

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Tror/hoppas det är distansen. Ska bli bärgad ner till BMW-verkstad i Trondheim i dag. Får se vad domen blir.
Hoppas det löser sig för dig och att du kan fortsätta köra vidare. Verkar inget kul om man blir stående med ett sånt haveri.

Jag råkade ut för ett betydligt lindrigare haveri för några dagar sen, en avbruten väcxelpedal, även det lite små jobbigt då man inte är hemms, Detta löste sig med att grannen till svägerskan kunde svetsa den. Var annars påväg att köpa billigaste pinnsvetsen på jula, biltema för att bränba ihop den själv.

Håller tummarna för dig.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Om du skärskådar Enfielden så är den också aningen udda - tycker det ser ut som en elhoj.....
Ännu intressantare, jag har ju tre CB250N, kompressorhojen som är körbar, en som är uppstartad och ska få turbo och en tredje som jag just funderat på göra elhoj av bara för att göra nåt ytterligare udda av.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
Ännu intressantare, jag har ju tre CB250N, kompressorhojen som är körbar, en som är uppstartad och ska få turbo och en tredje som jag just funderat på göra elhoj av bara för att göra nåt ytterligare udda av.
Kompressorhojen är din profilbild? Har du en byggtråd på den?
Poppar upp en o annan turbo i landet - kompisen hade en av de första i landet, en CB750 som han köpte ett USA-kit till ca 1972-73. Den hade egenheten att trotteln sögs fast när den laddade - han var tvungen att snärta upp den i fullgas för att fjädern skulle orka trycka ner trotteln igen. Löste det med dubbla fjädrar vilket tog livet av gasvajern på ganska kort tid.
En annan kompis har Max-grundarens (hamburgerMax) CBX m turbo - nästan mint condition, har nog inte körts på 15-20 år

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Hoppas det löser sig för dig och att du kan fortsätta köra vidare. Verkar inget kul om man blir stående med ett sånt haveri.

Jag råkade ut för ett betydligt lindrigare haveri för några dagar sen, en avbruten väcxelpedal, även det lite små jobbigt då man inte är hemms, Detta löste sig med att grannen till svägerskan kunde svetsa den. Var annars påväg att köpa billigaste pinnsvetsen på jula, biltema för att bränba ihop den själv.

Håller tummarna för dig.
Hände mig i vintras. Splines på växelpedalen tog slut. Senare visade det sig att förra eller förförra ägaren gjort en fullagning.

Fick lägga i fyran med hjälp av en polygrip och kunde jobba klart hos kunden den veckan och ta mig hem(35 mil). Blev ganska mycket kopplingsslir på en SLR650 med fulla packväskor och i snö men det gick förvånansvärt bra.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressorhojen är din profilbild? Har du en byggtråd på den?
Poppar upp en o annan turbo i landet - kompisen hade en av de första i landet, en CB750 som han köpte ett USA-kit till ca 1972-73. Den hade egenheten att trotteln sögs fast när den laddade - han var tvungen att snärta upp den i fullgas för att fjädern skulle orka trycka ner trotteln igen. Löste det med dubbla fjädrar vilket tog livet av gasvajern på ganska kort tid.
En annan kompis har Max-grundarens (hamburgerMax) CBX m turbo - nästan mint condition, har nog inte körts på 15-20 år
Japp, det finns en 45 sidor lång tråd här i turbo avdelning och 69 sidor lång tråd på maskinisten forumets mc avdelning. Så det finns lite att läsa för den som är intresserad och orkar.

Max grundaren var förövrigt gift eller sambo med farsans småkusin men dom skiljde sig.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Hände mig i vintras. Splines på växelpedalen tog slut. Senare visade det sig att förra eller förförra ägaren gjort en fullagning.

Fick lägga i fyran med hjälp av en polygrip och kunde jobba klart hos kunden den veckan och ta mig hem(35 mil). Blev ganska mycket kopplingsslir på en SLR650 med fulla packväskor och i snö men det gick förvånansvärt bra.
För mig blev det ca 2 mil grusväg på 3:an så jag hade tur.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Passerade över ett fjäll mellan vågåmo och fagernes . På 1400meter var det 3 grader och regn ? nu dricker vi kaffe på ett café mitt på fjället som just nu för oss upplevs som en oas! Living the dream! ???3E8C8B09-3178-4667-BE8B-5ECDBDD11AEB.jpegPs: jag åker i jeans skinnpaj och jethjälm, som man gjorde förr ?

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
Japp, det finns en 45 sidor lång tråd här i turbo avdelning och 69 sidor lång tråd på maskinisten forumets mc avdelning. Så det finns lite att läsa för den som är intresserad och orkar.

Max grundaren var förövrigt gift eller sambo med farsans småkusin men dom skiljde sig.
Då blir det till att läsa - samma material på båda ställena??

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Då blir det till att läsa - samma material på båda ställena??
Är väl en del samma, med det har varit mycket olika diskussioner på de olika forumen. Utan dessa två forum hade jag nog haft svårt att lyckas.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Jag kastades 35 år tillbaka i tiden, snabbast möjligt rep för att kunna köra då frugans kusinbarn kom med en kines som vägrade starta.

Första förslaget från 12-åriga ägaren var att tejpa fast pickupen till tändningen som var bortslagen från blocket men detta testades ej.

Jag tog lite Kajsa Varg, nån form av kemiskmetall, lite muttrar, glasspinnar, kartong och eltejp så hoppas den sitter hyfsat i alla fall ett tag.
20220802_090645.jpg

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
En sväng i Danmark några dagar, sol enligt prognosen innan jag stack, nu risk för regn flera dagar. Köra i regn e värdo.
Nu får den stå på hotellets parkering över natten. Obs. Min utan släp. Fler som söker skydd.
View attachment 474636
Ja, det är din som står där inne i portalen i bakgrunden va? ;)

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Ordnas bärgning o alles via försäkringsbolag eller ordnat själv?
Bilsport & MC. Men dom ordnar inte så mycket. Dom har lagt en körorder till bärgaren. Han kunde inte i går och hänvisade till i dag. Och i morse fick jag besked om att i dag inte funkade i dag, men sannolikt i morgon. Väntar besked nu. Har suttit här och häckat sen runt 14.00 i går. Närmaste auktoriserade är Trondheim, ca 35 mil bort. Vilket blir lite bökigt. Men vill till ställe där man kan hantera det mesta, inte till en liten meck i bygda.

Sen brukar ju försäkringsbolagen normalt alltid själva tala om vikten av auktoriserade verkstäder, så då får det bli så.

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Skriv gärna hur upplevelsen med FB och allt blev. Just vid dom här gångerna när något händer man vill ringa 1 samtal o sen fixas allt.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år