Inte Folksam. Fick veta av Bike Göteborg att det tog sådan tid fixa GSX1300R ( 7 mån från Oktober till Maj ) efter jag lagt den vid gubbstopp vid starten ( 0 km/h) beroende på att Bike Göteborg inte var auktoriserade för Suzuki. Kontaktade Folksam. Folksam svar: vi trodde det !)Bilsport & MC. Men dom ordnar inte så mycket. Dom har lagt en körorder till bärgaren. Han kunde inte i går och hänvisade till i dag. Och i morse fick jag besked om att i dag inte funkade i dag, men sannolikt i morgon. Väntar besked nu. Har suttit här och häckat sen runt 14.00 i går. Närmaste auktoriserade är Trondheim, ca 35 mil bort. Vilket blir lite bökigt. Men vill till ställe där man kan hantera det mesta, inte till en liten meck i bygda.
Sen brukar ju försäkringsbolagen normalt alltid själva tala om vikten av auktoriserade verkstäder, så då får det bli så.
Går det inte med gaffa?iSurt väder i norra Danmark idag också.
Skagen i regndis o dimma.
View attachment 474671
View attachment 474672
sen är skruv till växelpedal bortblåst, får sitta o klämma pinnen in med foten. Va e de för tysk kvalitet efter 1400 mil.
View attachment 474674
Kan funka för att hålla den kvar. Växla får jag göra genom att använda hälen direkt på växelväljare. Fotpinnen e så lös att den viker sig neråt om jag växlar normalt. Går väl att ta sig hem i alla fall. Jämfört med Perjul är mitt lilla växelstrul en bagatell. Ska se om jag passerar nån bmw verkstad som kan firra detta.Går det inte med gaffa?i
Edit;
Inte heller impregnerad av bmws påstådda qualität.
Du får gå till en dansk järnaffär - kan säkert hjälpa dig - bara att följa denna instruktion -Kan funka för att hålla den kvar. Växla får jag göra genom att använda hälen direkt på växelväljare. Fotpinnen e så lös att den viker sig neråt om jag växlar normalt. Går väl att ta sig hem i alla fall. Jämfört med Perjul är mitt lilla växelstrul en bagatell. Ska se om jag passerar nån bmw verkstad som kan firra detta.
Haha. Inget problem. En sexpack elefantöl ( finns dom längre? ) sen pratar man flytande Danska.Du får gå till en dansk järnaffär - kan säkert hjälpa dig - bara att följa denna instruktion -
I skaunee har dom lovat topnotch väder imorgon. Gissa vart jag är? ?Kan funka för att hålla den kvar. Växla får jag göra genom att använda hälen direkt på växelväljare. Fotpinnen e så lös att den viker sig neråt om jag växlar normalt. Går väl att ta sig hem i alla fall. Jämfört med Perjul är mitt lilla växelstrul en bagatell. Ska se om jag passerar nån bmw verkstad som kan firra detta.
Härligt med tre hjul och tak när det regnar tycker många!En sväng i Danmark några dagar, sol enligt prognosen innan jag stack, nu risk för regn flera dagar. Köra i regn e värdo.
Nu får den stå på hotellets parkering över natten. Obs. Min utan släp. Fler som söker skydd.
View attachment 474636
Väldigt välgjort. Tyvärr har jag varken namn eller ansikte på byggaren men har sett båda hojarna på träffar i Finland. Trodde som många andra att det var en Brough men det mesta är tillverkat i Finland. De har ingen årlig besiktning vilket är bra för hojbyggare.Väldigt intressant bygge, ser ut välgjord. Vem är byggaren?
Såna personer är intressanta att iallafall fall ha ett namn och ort på då man håller på med liknande projekt.
Men nån måste ju veta vem som byggt dessa hojar, såna byggare är ju kul att få tag på och få tips, idéer och framförallt veta vad som inte funkar.Väldigt välgjort. Tyvärr har jag varken namn eller ansikte på byggaren men har sett båda hojarna på träffar i Finland. Trodde som många andra att det var en Brough men det mesta är tillverkat i Finland. De har ingen årlig besiktning vilket är bra för hojbyggare.
En skruv? Går det inte att uppbringa? En storlek mindre skruv och mutter om gängade hålet är genomgående, vilket jag tycker det ser ut att vara på bilden. Det är alltså inte själva växelspaken som ska fixeras utan delen du petar på med tån, den gummiklädda?Kan funka för att hålla den kvar. Växla får jag göra genom att använda hälen direkt på växelväljare. Fotpinnen e så lös att den viker sig neråt om jag växlar normalt. Går väl att ta sig hem i alla fall. Jämfört med Perjul är mitt lilla växelstrul en bagatell. Ska se om jag passerar nån bmw verkstad som kan firra detta.
Var är buntbanden och tape, som är obligatorium att ha med sig på semestern? Då hade du åtminstone kunnat göra en klump att peta på, rentav buntbanda fast piggen. Nä, det där löser du på närmsta bilverkstad eller gubbe med en "div skruvlåda", biltema, jula eller vad dänerna nu har för gubbdagis.Går bra det här med ?
View attachment 474679
285' om jag får be!Bara o kötta in en pinne i hålet. Min polare satte gänglåsning på sin efter att ha läst att många tappar skruven.. Bra där Bmw på en 260´ kr hoj.
Meanwhile så har ingenting lossnat från min minibuss skramlaparkinson, som jag nu snart kört nästan 1900mil med Just saying...285' om jag får be!
Men är ju vadå hur svårt att snabblaga eller kolla på förhand så att den sitter fast?
(Fördelen är väl att BMW-s pedaler inte går sönder för att man lägger hojen... men att inte grejorna sitter fast finns det ju inga ursäkter för... för ägaren.)
Märkligt nog har inget lossnat från min hoj heller eller gått sönder, trots 3000 mil offroad (och 4000 onroad) samt säkert 5-10 nedläggningar/säsong... - självklart bara i demonstrationssyfte!Meanwhile så har ingenting lossnat från min minibuss skramlaparkinson, som jag nu snart kört nästan 1900mil med Just saying...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|