Dagens bild

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Tog fram den här hojen ur garaget.. Batteriet va dött å använde startkablar från ett bilbatteri, men de klickade bara.. Va bara använda kicken, å den gick igång på första kicken.. ?
Sist den va igång va 5 år sen.. Tacka vet jag KTMs underbara kvalitets hojar... ???

20220803_161103.jpg
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Bilsport & MC. Men dom ordnar inte så mycket. Dom har lagt en körorder till bärgaren. Han kunde inte i går och hänvisade till i dag. Och i morse fick jag besked om att i dag inte funkade i dag, men sannolikt i morgon. Väntar besked nu. Har suttit här och häckat sen runt 14.00 i går. Närmaste auktoriserade är Trondheim, ca 35 mil bort. Vilket blir lite bökigt. Men vill till ställe där man kan hantera det mesta, inte till en liten meck i bygda.

Sen brukar ju försäkringsbolagen normalt alltid själva tala om vikten av auktoriserade verkstäder, så då får det bli så.
Inte Folksam. Fick veta av Bike Göteborg att det tog sådan tid fixa GSX1300R ( 7 mån från Oktober till Maj ) efter jag lagt den vid gubbstopp vid starten ( 0 km/h) beroende på att Bike Göteborg inte var auktoriserade för Suzuki. Kontaktade Folksam. Folksam svar: vi trodde det !)
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Går det inte med gaffa?i

Edit;
Inte heller impregnerad av bmws påstådda qualität.
Kan funka för att hålla den kvar. Växla får jag göra genom att använda hälen direkt på växelväljare. Fotpinnen e så lös att den viker sig neråt om jag växlar normalt. Går väl att ta sig hem i alla fall. Jämfört med Perjul är mitt lilla växelstrul en bagatell. Ska se om jag passerar nån bmw verkstad som kan firra detta.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Kan funka för att hålla den kvar. Växla får jag göra genom att använda hälen direkt på växelväljare. Fotpinnen e så lös att den viker sig neråt om jag växlar normalt. Går väl att ta sig hem i alla fall. Jämfört med Perjul är mitt lilla växelstrul en bagatell. Ska se om jag passerar nån bmw verkstad som kan firra detta.
Du får gå till en dansk järnaffär - kan säkert hjälpa dig - bara att följa denna instruktion -
:)
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Kan funka för att hålla den kvar. Växla får jag göra genom att använda hälen direkt på växelväljare. Fotpinnen e så lös att den viker sig neråt om jag växlar normalt. Går väl att ta sig hem i alla fall. Jämfört med Perjul är mitt lilla växelstrul en bagatell. Ska se om jag passerar nån bmw verkstad som kan firra detta.
I skaunee har dom lovat topnotch väder imorgon. Gissa vart jag är? ?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Väldigt intressant bygge, ser ut välgjord. Vem är byggaren?

Såna personer är intressanta att iallafall fall ha ett namn och ort på då man håller på med liknande projekt.
Väldigt välgjort. Tyvärr har jag varken namn eller ansikte på byggaren men har sett båda hojarna på träffar i Finland. Trodde som många andra att det var en Brough men det mesta är tillverkat i Finland. De har ingen årlig besiktning vilket är bra för hojbyggare.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Väldigt välgjort. Tyvärr har jag varken namn eller ansikte på byggaren men har sett båda hojarna på träffar i Finland. Trodde som många andra att det var en Brough men det mesta är tillverkat i Finland. De har ingen årlig besiktning vilket är bra för hojbyggare.
Men nån måste ju veta vem som byggt dessa hojar, såna byggare är ju kul att få tag på och få tips, idéer och framförallt veta vad som inte funkar.

Lyckades ju få tag på Tiny i Australien som kompressormatat en Honda 250 cc rad fyra och har nyss hittat en kille som satt turbo på en Honda 250 twin.


Dagen bild få bli från Härnösands bilmuseeum, kul att besöka och det fanns lite hojar där.

20220803_130723.jpg
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Kan funka för att hålla den kvar. Växla får jag göra genom att använda hälen direkt på växelväljare. Fotpinnen e så lös att den viker sig neråt om jag växlar normalt. Går väl att ta sig hem i alla fall. Jämfört med Perjul är mitt lilla växelstrul en bagatell. Ska se om jag passerar nån bmw verkstad som kan firra detta.
En skruv? Går det inte att uppbringa? En storlek mindre skruv och mutter om gängade hålet är genomgående, vilket jag tycker det ser ut att vara på bilden. Det är alltså inte själva växelspaken som ska fixeras utan delen du petar på med tån, den gummiklädda?

Jaja, du får ha lycka till, men det borde inte behövas en bmwverkstad för det, kan man tycka.
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Var är buntbanden och tape, som är obligatorium att ha med sig på semestern? Då hade du åtminstone kunnat göra en klump att peta på, rentav buntbanda fast piggen. Nä, det där löser du på närmsta bilverkstad eller gubbe med en "div skruvlåda", biltema, jula eller vad dänerna nu har för gubbdagis.

Övriga forumdeltagare:
Ursäkta mitt spam i en bildtråd.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Bara o kötta in en pinne i hålet. Min polare satte gänglåsning på sin efter att ha läst att många tappar skruven.. Bra där Bmw på en 260´ kr hoj.
285' om jag får be! :mattias

Men är ju vadå hur svårt att snabblaga eller kolla på förhand så att den sitter fast?

(Fördelen är väl att BMW-s pedaler inte går sönder för att man lägger hojen... men att inte grejorna sitter fast finns det ju inga ursäkter för... för ägaren.)
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
285' om jag får be! :mattias

Men är ju vadå hur svårt att snabblaga eller kolla på förhand så att den sitter fast?

(Fördelen är väl att BMW-s pedaler inte går sönder för att man lägger hojen... men att inte grejorna sitter fast finns det ju inga ursäkter för... för ägaren.)
Meanwhile så har ingenting lossnat från min minibuss skramlaparkinson, som jag nu snart kört nästan 1900mil med :p Just saying...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Meanwhile så har ingenting lossnat från min minibuss skramlaparkinson, som jag nu snart kört nästan 1900mil med :p Just saying...
Märkligt nog har inget lossnat från min hoj heller eller gått sönder, trots 3000 mil offroad (och 4000 onroad) samt säkert 5-10 nedläggningar/säsong... - självklart bara i demonstrationssyfte! ;)
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
C4744BD4-EE6A-447B-9283-36962BE99DBA.jpegD6D151B8-30FE-41E3-993D-35DC97727265.jpeg
Åkt lite bakvägar upp till Falun, tjejen och grabben fick ta bilen ;) imorgon får jag friheten att åka iväg en natt och campa men vet inte var riktigt, hade tänkt upp mot Östersund kanske.. måste hur som helst vara tillbaka i Borlänge vid 16:00 på lördag. Men det ser ut att bli regnigt natten till lördag uppåt så får se var det blir. Några som har tips på nån lugn schysst camping inom räckvidd av Falun på ca 5 timmar?

nya svålar blev det också, hade tänkt mitas e07 eller trailmax mission men det var flera månaders ca leveranstid på dom så det blev ett set anakee adventure som fanns hemma :) dom har jag kört med och är nöjd, duger fint för det jag kommer ha dom till.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top