Dagens bild

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Skriv gärna hur upplevelsen med FB och allt blev. Just vid dom här gångerna när något händer man vill ringa 1 samtal o sen fixas allt.
Far from...

Till att börja med var det ett helsike att få tag i någon att prata med. Maskinsvar och tryck på x/y/z. Vilket inte verkade funka utanför Sverige på vissa nummer, så jag blir bortkopplad hela tiden. Till slut fick jag tag i någon som jag uppfattade var en samordnare på bärgningsfirman i Sverige, som kunde se rudimentär info om min försäkring, men inte ge några svar. Men han la order till bärgare iaf, och släppte sen det hela. Den dansen tog väl 1.5-2 h.

Sen är det den norska bärgaren som först säger ok. Och sen säger till mig att han inte får köra mer än 15 mil utan ok från fb. Ringer då killen som bokade från Sverige, och han säger att han inte kan ge besked, utan det måste handläggare på fb göra. Får tag i en kille i Sverige till slut som är trevlig och lösningsfokuserad. Men det blir ändå jag som får ta diskussionen med norska sidan. Och fb verkar inte kunna agera för att speeda upp lösningen, och är väldigt svävande på vad som gäller. Trots att jag har helförsäkring med assistans och nåt slags +Trygghetstillägg.

Som det faktum när jag läser på att jag har rätt till hyrbil i två veckor. Sitter ff och väntar besked gällande när jag blir upplockad i morgon. Trots att jag ringde upp för en halvtimme sedan. Förstår att fb har avtal med ett dedikerat bolag. Men om dom inte kan leverera hade man ju trott att alternativ lösning skulle tas fram snabbt från försäkringsbolagets sida. Inte helt nöjd, mao. Och det är inte över än...
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Bilsport & MC. Men dom ordnar inte så mycket. Dom har lagt en körorder till bärgaren. Han kunde inte i går och hänvisade till i dag. Och i morse fick jag besked om att i dag inte funkade i dag, men sannolikt i morgon. Väntar besked nu. Har suttit här och häckat sen runt 14.00 i går. Närmaste auktoriserade är Trondheim, ca 35 mil bort. Vilket blir lite bökigt. Men vill till ställe där man kan hantera det mesta, inte till en liten meck i bygda.

Sen brukar ju försäkringsbolagen normalt alltid själva tala om vikten av auktoriserade verkstäder, så då får det bli så.
Fasen va tråkigt. Åker du själv eller är ni fler?
Man önskar ju att det gick att skicka hjulet med en hoj, taxi eller låna en bil. Lite långt för farsan att komma och hämta dig.
Hoppas att det löser sig och att Norges enda bärgare kommer snart.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Fasen va tråkigt. Åker du själv eller är ni fler?
Man önskar ju att det gick att skicka hjulet med en hoj, taxi eller låna en bil. Lite långt för farsan att komma och hämta dig.
Hoppas att det löser sig och att Norges enda bärgare kommer snart.
Är själv. Hade sån tur att det tog stopp i anslutning till en mack, så har dumpat hojen där. Och som av en händelse fanns en kanotcamp 300m bort. Men blir ju bökigt med all packning, hojkläder osv. Kan inte ta mig någon stans utan att riskera stöld. Finns ingenstans att låsa in prylarna. Och ett projekt att bara gå med dom upp till macken. Vill härifrån nu...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
7e47be9f6dba509bdbb421e984165333.jpg

71bbd8a18998885eb1691f2b18c7c5ea.jpg


Renovering av framgafflarna gaffelbenen på F800S-en. Och nya bromsbelägg+-vätska när jag ändå var igång.

Blir som alltid som en helt ny hoj körmässigt. Nu läckte förstås de gamla packboxarna som såll, det var väl hälften kvar av oljan i varje gaffelben…
 
Last edited:

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Är själv. Hade sån tur att det tog stopp i anslutning till en mack, så har dumpat hojen där. Och som av en händelse fanns en kanotcamp 300m bort. Men blir ju bökigt med all packning, hojkläder osv. Kan inte ta mig någon stans utan att riskera stöld. Finns ingenstans att låsa in prylarna. Och ett projekt att bara gå med dom upp till macken. Vill härifrån nu...
Jag hade om jag var du hyrt en skåpbil eller en personbil och ett släp. inga småpengar kanske, men du kan iaf själv bestämt dela den iden med försäkringsbolaget. Säga åt dom att det kommer ingen bärgare, kan ni betala om jag löser det själv?. Hoppas fan att det löser sig. Jag är också för långt bort annars hade jag varit påväg med delar. Lätt sagt, jag vet.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Bilsport & MC. Men dom ordnar inte så mycket. Dom har lagt en körorder till bärgaren. Han kunde inte i går och hänvisade till i dag. Och i morse fick jag besked om att i dag inte funkade i dag, men sannolikt i morgon. Väntar besked nu. Har suttit här och häckat sen runt 14.00 i går. Närmaste auktoriserade är Trondheim, ca 35 mil bort. Vilket blir lite bökigt. Men vill till ställe där man kan hantera det mesta, inte till en liten meck i bygda.

Sen brukar ju försäkringsbolagen normalt alltid själva tala om vikten av auktoriserade verkstäder, så då får det bli så.

Undrar om det finns ett bakhjul här
Det finns i alla fall delar till F800GS
Vad behövs?
Hjul
Skiva
ABS-ring
Axel
Fäste till bromsok
Distans, i alla fall den på vänster sida.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv


Vi gav upp efter ytterligare någon mil då vi båda var väldigt frusna. Så nu sitter vi på ett hotellrum i en bergsby vid namn Beitostölen, och lever life! :pIMG_0393.JPGIMG_E0397.JPG
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Undrar om det finns ett bakhjul här
Det finns i alla fall delar till F800GS
Vad behövs?
Hjul
Skiva
ABS-ring
Axel
Fäste till bromsok
Distans, i alla fall den på vänster sida.
Får kolla lite hur illa det är. Blir bärgad till verkstad i Trondheim kl 7 i morgon bitti, iaf.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Oj, 35 mil med bärgare. :jisses

Det kostar väl som ett nytt hjul. Man tycker det borde ha gått att lösa på plats.
Jepp, men jag ville till BMW-verkstad, och FB godkände. Känns som det finns mer att göra där om jag blir sittande ett tag. Och då kan jag få ut en hyrbil också. Åka runt och kika lite, när jag ändå har semester.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top