Far from...Skriv gärna hur upplevelsen med FB och allt blev. Just vid dom här gångerna när något händer man vill ringa 1 samtal o sen fixas allt.
Till att börja med var det ett helsike att få tag i någon att prata med. Maskinsvar och tryck på x/y/z. Vilket inte verkade funka utanför Sverige på vissa nummer, så jag blir bortkopplad hela tiden. Till slut fick jag tag i någon som jag uppfattade var en samordnare på bärgningsfirman i Sverige, som kunde se rudimentär info om min försäkring, men inte ge några svar. Men han la order till bärgare iaf, och släppte sen det hela. Den dansen tog väl 1.5-2 h.
Sen är det den norska bärgaren som först säger ok. Och sen säger till mig att han inte får köra mer än 15 mil utan ok från fb. Ringer då killen som bokade från Sverige, och han säger att han inte kan ge besked, utan det måste handläggare på fb göra. Får tag i en kille i Sverige till slut som är trevlig och lösningsfokuserad. Men det blir ändå jag som får ta diskussionen med norska sidan. Och fb verkar inte kunna agera för att speeda upp lösningen, och är väldigt svävande på vad som gäller. Trots att jag har helförsäkring med assistans och nåt slags +Trygghetstillägg.
Som det faktum när jag läser på att jag har rätt till hyrbil i två veckor. Sitter ff och väntar besked gällande när jag blir upplockad i morgon. Trots att jag ringde upp för en halvtimme sedan. Förstår att fb har avtal med ett dedikerat bolag. Men om dom inte kan leverera hade man ju trott att alternativ lösning skulle tas fram snabbt från försäkringsbolagets sida. Inte helt nöjd, mao. Och det är inte över än...