Dagens bild

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
En kort sväng på 6.5 mil idag från Hällingen, Knutnäs, Gimmåfors, Sumnansjö och tillbaka igen. Mestadels grus men blev lite asfalt.

En bild på Leringen (tror jag den sjön heter)20220729_140620.jpg
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Jag övernattar i Mora i natt. Sen mot Geiranger, och så kommer jag vidare leta mig uppåt mot Lofoten. Ca 600 mil ruttat.

Nu fika vid Dalälven.

View attachment 474466
Najs. om du möter en road glide följt av en 890 adventure då vet du att det är vi. Kommer nog att korsa gränsen vid gäddede och köra rakt ut mot kusten.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
image.jpeg

Hände mig i oktober 2020 på ett nästan nytt däck. Kjelle på Wheeler Dealer satte i en kantarelliknande lagning inifrån som härdade och så enligt konstens alla regler. Påfyllning av luft i ett eller två steg. Tog ett dygn innan jag kunde hämta hjulet. Lika bra som nytt sa han. Håller fint fortfarande.
Jag har testat Biltemas lagningskit på bilen. Är väl mer nödlagning, fast folk säger olika. Har kitet med på långresor. Bara att ha det med verkar skydda mot punktering.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
View attachment 474485

Hände mig i oktober 2020 på ett nästan nytt däck. Kjelle på Wheeler Dealer satte i en kantarelliknande lagning inifrån som härdade och så enligt konstens alla regler. Påfyllning av luft i ett eller två steg. Tog ett dygn innan jag kunde hämta hjulet. Lika bra som nytt sa han. Håller fint fortfarande.
Jag har testat Biltemas lagningskit på bilen. Är väl mer nödlagning, fast folk säger olika. Har kitet med på långresor. Bara att ha det med verkar skydda mot punktering.
Låter vettigt. Hade också lagat innifrån om det är en stor spik i. Provade däcklagningsspray från Biltema i min tuono för några veckor sedan. Funkar perfekt men då hade jag bara en minimal pyspunka som gjorde att jag tappade typ 0,5 bar på en vecka.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top