Dagens bild

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Tog en testtur efter jobbet med kompressor Hondan för att kolla hur bestyckningen verkade i högre farter eller kanske snarare vad som är nån form av fartupplevelse. Stopp för inkoppling av accpumpen vid polcirkeln och vidare till Jockfall.

Tog färjan över älven och fortfarande Ingen tax free försäljning på färjan. Dock blev det 15 min på färjan för att visa hojen för färjkarln som verkade imponerande av den innan jag fick rulla vidare hemåt20230609_160314.jpg20230609_170855.jpg.
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Hittade en Z1000R som startade hur fint som helst till min stora förvåning, körde en sväng och det där med R verkar inte stå för Racer. Frän hoj annars.
 

Bifogat

  • DSC_0158.JPG
    DSC_0158.JPG
    1.9 MB · Visningar: 26

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Hittade en Z1000R som startade hur fint som helst till min stora förvåning, körde en sväng och det där med R verkar inte stå för Racer. Frän hoj annars.
Hittade? Inte faan gör jag såna fynd…
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Je, je, je, en bild på en bögpulka på Söduuurr! Idag är jag dock en smula extra imponerad... Har inte kört mc-skoter sedan början av januari, då - som jag trodde - batteriet hade lämnat in för gott. (Jupp, den står utomhus året runt). Tog in och laddade det igår. Startade hur jäkla snällt som helst idag. Yuasa rules! (okej, Honda också, då) Just sayin'.

1686678698327.jpeg
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Klotet är fullt av massa Tenere i behov av besiktning. Inga fungerande bromsar eller blinkers så långt ögat kan nå.

År 4001 uppstår en häftig diskussion om fordonsbesiktningen ska drivas i privat eller statlig regi.
År 4001 är alla fordon självkörande! De kör själva till besiktningen.
Annat mög är förbjudet
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Sommaren 1936 började gruvsamhället Laver att byggas.
Det kom att bli det modernaste samhället i Sverige på sin tid, med bland annat fjärrvärme och allehanda bekvämligheter för sina invånare.
Ett gruvsamhälles existens bygger på malm, men i Laver var fyndigheten begränsad.
I november 1946 gjordes sista skiftet i gruvan, och ett halvår senare var samhället demonterat och byggnaderna bortfraktade.
Med ny teknik har man hittat en utökad fyndighet, och nu pågår processen att kanske starta upp igen.
Något nytt samhälle blir det inte, men platsen är väl värd ett besök om man är intresserad av industriell historia.

Laver_2.JPEG

Laver_1.JPEG
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Inte idag, men väl igår.
Blev en 15-milatur i trakterna kring sjön Lygnern, som skymtar i bakgrunden. Inte det vanliga varvet runt sjön utan en ’extended’ version på delvis udda vägar. Grusvägar, förbi skyltar med texten “Privat väg”, över gårdstomter, med mera. Min Thruxton har visserligen gått många mil på grus, men det är inte den ideala grushojen med smalt styre, framåtlutad körställning och Michelin Road nedtill. Men det funkar. Jobbigt dock att det blir vägdamm på ljuddämpare och fälgar…. :)

(Nej, det var inte jag som var turledare. Får skylla på någon annan den här gången.)

IMG_9980.jpeg
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top