Dagens bild

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
En av de bästa hojdagar ever! Små skogsvägar varvat med röd/gul-skylts vägar. Blandat med lite snårig asfaltsväg. Tog bort mina barkbusters vilket gör att det känns så mycket friare runt handtagen så hade en sån bra känsla med hojen idag. Det börjar byggas ett jävla självförtroende. Om jag inte kommer ner på jorden snart så är första vältningen nära i skogen snart! Hahaha

Förresten, vill ni köpa en riktigt dålig hjälm så ska ni köpa en Caberg Evo Drift. Dålig på alla tänkbara sätt. Sitter dåligt, dålig isolering, dålig passform, dåligt visir, dålig ventilation, dåliga ventiler, saknad hakvindskydd.
Dock en säker hjälm.
 

Bifogat

  • 877E7043-81C7-43A6-916D-992DEE9B2B5D.jpeg
    877E7043-81C7-43A6-916D-992DEE9B2B5D.jpeg
    2.7 MB · Visningar: 36

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
6482c04b11c7bc678841d9baccb44713.jpg


Bra utsikt på SMC Norrlandsgrus…
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Velodromloppet på Gelleråsen. Det handlar om classic bilracing. Riktigt fina bilar man öser på med.
Men vi kör mc parad på lunchuppehåll. Racermaskiner från alla tider.. Så vi har hojar från tidigt 1900-tal till mina "nya". Väldigt trevligt!
20230617_084214.jpg20230617_165719.jpg
20230617_095351.jpg20230617_103740.jpg20230617_095639.jpg
20230617_084209.jpg
20230617_171542.jpg
 

Bifogat

  • 20230617_084209.jpg
    20230617_084209.jpg
    5.7 MB · Visningar: 15

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Värmen gjorde att jag blev i garaget idag istället, och genomförde "cirkulation" av fordonsparken.
Hade förträngt att jag äger en Yamaha Cygnus!
Köpte den av en äldre herre 2014, som hade ägt den sedan ny, men troligtvis skulle ha slutat att köra något år tidigare.
Repig plast, avgassystem och backspeglar gjorde den till ett prismässigt perfekt köp, eftersom jag ändå hade lite planer för den.
Hade väl en ganska "körig" period i mitt liv just då, så det här var en bra sak att ha som sysselsättning sena kvällar i garaget.
Allting spårade ur i vanlig ordning, total genomgång, ny lack, nya dekaler, alufrästa detaljer, och det blev även en mailkonversatiom med IXIL, vilket resulterade i ett helsystem :giggle:
Grymt med dubbla pipor!
Hittade även alla kvitton, en massa bilder och mailbeställningar, vilket borde brännas upp, eftersom man kan komma i lägen där man ifrågasätter sin egen intelligens när man ser slutsumman.
Men.....det var riktigt givande under den tiden.
Och som en passus så tankade jag den senast 2018, och nu sätter man in ett nytt batteri, vrider på nyckeln, bränslepumpen går, och.....tjicka, tjicka..brrrruuummm.
Så....kan bensin verkligen bli "gammal"????
Har förståelse för att en förgasare kan få avlagringar om bensinen dunstar, men med insprutningen verkar det problemet inte existera?
Den kanske ska få ett oljebyte nu i alla fall, eftersm jag kört 5 mil för att få mig en glass, och det kan bli någon körning till, eftersom jag ändå återfann denna guldklimp!

Cygnus_1_2.jpg
 

Bifogat

  • Cygnus_2_2.jpg
    Cygnus_2_2.jpg
    717.2 KB · Visningar: 19

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Är det där i Stöcksjö?
Jag trodde den stranden var stängd nu när dom har byggt så mycket runt om
Ja , den är öppen än, men det känns lite udda placering när det är hus några hundra meter ifrån
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ja , den är öppen än, men det känns lite udda placering när det är hus några hundra meter ifrån

Är det där i Stöcksjö?
Jag trodde den stranden var stängd nu när dom har byggt så mycket runt om

Jag var där förra året en snabbis för att skölja av mig efter en dag i sommarsolen. GPSen lurade först in mig på fel väg till något som nog var en sommarstuga. Väldigt nära men fel infartsväg. Väl framme var där en husbil på parkeringen med ett par sittande utanför, sedan mötte jag en man promenerandes från stranden men väl framme var stranden helt tom så det var bara att skölja av sig svetten och rulla vidare.

Alltså ganska lugnt även för en som inte är exhibitionist. Åtminstone en sen sommarkväll.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag var där förra året en snabbis för att skölja av mig efter en dag i sommarsolen. GPSen lurade först in mig på fel väg till något som nog var en sommarstuga. Väldigt nära men fel infartsväg. Väl framme var där en husbil på parkeringen med ett par sittande utanför, sedan mötte jag en man promenerandes från stranden men väl framme var stranden helt tom så det var bara att skölja av sig svetten och rulla vidare.

Alltså ganska lugnt även för en som inte är exhibitionist. Åtminstone en sen sommarkväll.

Fun fact, stranden var sommarläger för Norrlands Dragonregemente, och fram tills 80-90 talet fanns det rester kvar efter den verksamheten, betongplintar och en ramp ner i vattnet för hästarna.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top