Ingen minns en fegis…Inte alperna direkt men i alla fall ett berg, hade tänkt mig upp på ett berg till men jag avstod pga åska.View attachment 485796
Nr 2 är makalöst bra väg. Den här rutten ska jag sno.Dagens bild visar inga snygga vyer eller foton på den svarta Moto Guzzin. Den har ni förresten redan sett flera gånger förut.
Istället blir det en kartbild över dagens tur på c:a 30 mil i södra Västergötland och norra Halland. Vi hann aldrig in i Småland även om det var nära vid flera tillfällen. Vägskyltar som "Gislaved 18" och "Burseryd 16" indikerar hur nära landskapsgränsen vi var.
Bland kända eller mindre kända orter som passerades kan nämnas Hällingsjö, Fritsla, Roasjö, Sexdrega (jo, det heter så), Ambjörnarp, Sjötofta, Klägghult (jo, det heter så), Kalv (jo, det heter så), Mårdaklev, Karl Gustav (jo, det heter så), Idala och Veddige, samt ett antal andra mer eller mindre välkända namn.
Massor av fin landsbygd alltså. Det är vackert i sommar-Sverige!
View attachment 485812
Ingen minns en fegis…
Jag har en GPX-fil om du vill ha. PM:a om du vill sno den. Kanske inte hinner ikväll, midsommar du vet...Nr 2 är makalöst bra väg. Den här rutten ska jag sno.
Det där är en av mina favorit rutterDagens bild visar inga snygga vyer eller foton på den svarta Moto Guzzin. Den har ni förresten redan sett flera gånger förut.
Istället blir det en kartbild över dagens tur på c:a 30 mil i södra Västergötland och norra Halland. Vi hann aldrig in i Småland även om det var nära vid flera tillfällen. Vägskyltar som "Gislaved 18" och "Burseryd 16" indikerar hur nära landskapsgränsen vi var.
Bland kända eller mindre kända orter som passerades kan nämnas Hällingsjö, Fritsla, Roasjö, Sexdrega (jo, det heter så), Ambjörnarp, Sjötofta, Klägghult (jo, det heter så), Kalv (jo, det heter så), Mårdaklev, Karl Gustav (jo, det heter så), Idala och Veddige, samt ett antal andra mer eller mindre välkända namn.
View attachment 485812
Även ja har vart i Karl-Gustav (K-G) och GK.s. Vackert.Dagens bild visar inga snygga vyer eller foton på den svarta Moto Guzzin. Den har ni förresten redan sett flera gånger förut.
View attachment 485812
Ingen bild på pippin som yxade upp hålet ?
Något helt annat. 2 meter från ett tält fanns ett hål i trädstammen…
Varthän?View attachment 485852Däcksbyte, avresa imorgon!
Norge. 14 dagar . Årets idé är att åka mycket grus. Men jag har kollat på en karta i ungefär 30sekunder. Åka längre söderut än vi kom förra året iaf.Varthän?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|