Det är tre rullar i kopplingen på Hondan. Tyckte eventuellt att den ena rullen var lite seg innan jag tog i tur grejerna. Inget märkbart slitage tyckte jag så jag smackade ihop allt igen. Startade direkt när jag var klar.. Så inte vet jag. Få se i morgon igen.Om den greppar vid varmstart så kanske det är något fett i kopplingsmekanismen som blivit gammalt o segt - principen är näst intill alltid som på bilden nedan - kulor eller rullar som greppar så länge startmotorn roterar snabbare än motorn
View attachment 500868
Jag har inte mätt batteriet men när det greppar i så tycker jag att motorn snurrar på bra. Och nu slog den igång direkt efter lite meck.Ordentligt kräm i batteri? Bara för att utesluta de mest basala källorna.
Hojen levererades i april med Metzeler Tourance Next 2, och den rullar fortfarande på dem såhär 1200 mil senare. Veckan före midsommar stack jag emellan med en halvsliten uppsättning Michelin Anakee Wild som jag körde slut på under knappa 150 mil gruskörning. Jag hoppas ta mig hem på Metzelerdäcken eftersom jag har nya Pirelli Scorpion Rally STR som väntar i garaget.Lite torr fråga men vad kör du på för däck? Såg ut som några monster mudders när den var trailerdrottning genom svea rike.
Håller med Kört Metzeler Tourance next 2 på min Multi V4 Rally i två säsonger nu. Riktigt bra för sportig touring, men gör inte bort sig på grus heller.Hojen levererades i april med Metzeler Tourance Next 2, och den rullar fortfarande på dem såhär 1200 mil senare. Veckan före midsommar stack jag emellan med en halvsliten uppsättning Michelin Anakee Wild som jag körde slut på under knappa 150 mil gruskörning. Jag hoppas ta mig hem på Metzelerdäcken eftersom jag har nya Pirelli Scorpion Rally STR som väntar i garaget.
Med det sagt: Tourance Next 2 levererar otroligt bra och kommer nog att vara förstavalet för framtida långtouringar… hittills har det varit Pirelli STR men denna tur har övertygat mig.
Overkligt att få såna miltal! Trodde såna däck skulle försvinna skitfort i värme, på belagda vägar med last och ständiga på och avslag.Hojen levererades i april med Metzeler Tourance Next 2, och den rullar fortfarande på dem såhär 1200 mil senare. Veckan före midsommar stack jag emellan med en halvsliten uppsättning Michelin Anakee Wild som jag körde slut på under knappa 150 mil gruskörning. Jag hoppas ta mig hem på Metzelerdäcken eftersom jag har nya Pirelli Scorpion Rally STR som väntar i garaget.
Med det sagt: Tourance Next 2 levererar otroligt bra och kommer nog att vara förstavalet för framtida långtouringar… hittills har det varit Pirelli STR men denna tur har övertygat mig.
Hm, dessa däck (Next2) är typiska långtouringdäck med twocompound. Men kör man mjukt håller däck länge rent generellt.Overkligt att få såna miltal! Trodde såna däck skulle försvinna skitfort i värme, på belagda vägar med last och ständiga på och avslag.
Typisk gubbkörning med en gubb-GS, med fartållare och en massa elektronisk svammel....Hm, dessa däck (Next2) är typiska långtouringdäck med twocompound. Men kör man mjukt håller däck länge rent generellt.
You don’t say…Hm, dessa däck (Next2) är typiska långtouringdäck med twocompound. Men kör man mjukt håller däck länge rent generellt.
Tack för tipset det blir att ringa in på kartan och ha som punkt att besöka när man är i de krokarna och kör.View attachment 500938
Maginotlinjen har vi följt idag. Nu lunch i nån liten by där de pratar både tyska och franska.
Även detta https://fort-eben-emael.be/en/ - på gränsen mellan Nederländerna - Belgien, intressant podcast också på Militärhistoriepodden :Tack för tipset det blir att ringa in på kartan och ha som punkt att besöka när man är i de krokarna och kör.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|