Dagens bild

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Skrapan i bakgrunden är väl igenkännbar så jag kan inte ljuga om att detta är nånstans i norrland, men det gör inget för det finns hur mycket fint som helst att upptäcka i dom små 'gröna öar' lagom spridda genom sveriges infrastruktur.

Jag låtsas att jag är en rar liten groda som rotat mig här på den mest otänkbara plats. Grönområden som lämnats mellan motorvägarna för kraftnätens stora master. Dessutom har denna mycket känsliga grodan muterat pga dom elektromagnetiska fält den blivit utsatt för under åren, vilket resulterat i att den utvecklat en särskild egenskap för .. endur0.

Denna mycket sällsynta groda återfinns omkring just motorvägarna där dom stora elnäten passerar, och lever av den avgasberikade floran och insektsfaunan som frodas här.

View attachment 500739
Hittade du enduro spåret där då?? Eller va du bara på parkeringen å kolla grodor..
 

Saabraggarn

Stor, trött och hungrig
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Fäggeby
Hoj
Honda CRF 450L 2019 Honda VFR 750F 1995
Du har kanske läst i recensioner att den är törstig, det är bara blaha-blaha.
En kompis hade just en som din och tankade inte oftare än oss andra.
Grattis till en snygg hoj.
Tack tack.
Hört lite både och.. Det visar sig.
Verkar vara en trevlig hoj annars, åkte 5-6 mil med lite omväg på hemvägen. Ska titta över den lite innan jag ger mig ut på tur.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Dagens bild

Tjena,

Har sökt men inte funnit någon sån här tråd så;

Jag tyckte att det var dags för en ny tråd här på Sporthoj.se Jag har saknat en tråd där man postar sina senaste hoj-relaterade bilder. Bilderna kan vara ifrån den senaste utflykten, en dag på banan eller liknande. Tanken är att man ska kunna hämta inspiration/motivation i denna tråd samt (förhoppningsvis) betrakta många bra foton!

Dock har jag valt att ha med några simpla regler:

¤ Endast hoj-relaterade bilder.

¤ Endast bilder som du har fotat eller om bilden föreställer dig. (Dock måste du ha tillåtelse från fotograf i det senare fallet)

¤ Endast en bild per post. Alltså ingen spamming. Visst kan undantag göras om bilderna är exceptionellt bra eller liknande. Men försök hålla er till en bild per post.

¤ Beskriv gärna bilden, t ex känslan, vädret eller situationen. Det ger ännu en dimension till tråden!


Den här tråden har alla förutsättningar för att bli en sann långkörare, och hjälps vi åt att sköta tråden enligt de enkla reglerna ovan, så är jag bombsäker på att detta kommer bli den längsta och på sitt sätt roligaste tråden på Sporthoj.se... Någonsin!
20240705_MichaelDunlop Imatra.jpg

Michael Dunlop tävlar när detta skrivs på Isle of Man men i helgen var han i Imatra.


För den som gillar den typen av motorcyklar sänder Manx radio direkt! :tummenupp

 

Saabraggarn

Stor, trött och hungrig
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Fäggeby
Hoj
Honda CRF 450L 2019 Honda VFR 750F 1995
Vad är det som är bekymmersamt med den?
Ser ut att vara i bra skick i allafall.
Inte mycket till slitage på de där fotpinnarna.
Startmotorkopplingen vill inte greppa vid kallstart.. Har haft itur och inspekterat den men den ser bra ut. Ska plocka ihop igen och testa. Den har gått extremt lite senaste fyra åren så jag vet inte om det är därför, om den kladdat ihop eller nåt. Bara gått sammanlagt 3600 mil ungefär sedan -95.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
IMG_9147.jpeg
Ett av många +2100m pass vi kört idag. Magisk körning när vi väl pausat en stund i Bellano och sedan lämnade den 35-gradiga värmen för mer rimliga 20-24 grader i StMoritz, Livigno osv. Nu middag i Süsom Give (Ofen pass, Val Müstair) sedan via Stelviopass till St Anton.IMG_9150.jpeg
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Startmotorkopplingen vill inte greppa vid kallstart.. Har haft itur och inspekterat den men den ser bra ut. Ska plocka ihop igen och testa. Den har gått extremt lite senaste fyra åren så jag vet inte om det är därför, om den kladdat ihop eller nåt. Bara gått sammanlagt 3600 mil ungefär sedan -95.
Om den greppar vid varmstart så kanske det är något fett i kopplingsmekanismen som blivit gammalt o segt - principen är näst intill alltid som på bilden nedan - kulor eller rullar som greppar så länge startmotorn roterar snabbare än motorn
1720633638417.png
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
View attachment 500866
Ett av många +2100m pass vi kört idag. Magisk körning när vi väl pausat en stund i Bellano och sedan lämnade den 35-gradiga värmen för mer rimliga 20-24 grader i StMoritz, Livigno osv. Nu middag i Süsom Give (Ofen pass, Val Müstair) sedan via Stelviopass till St Anton.View attachment 500867
Lite torr fråga men vad kör du på för däck? Såg ut som några monster mudders när den var trailerdrottning genom svea rike.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Startmotorkopplingen vill inte greppa vid kallstart.. Har haft itur och inspekterat den men den ser bra ut. Ska plocka ihop igen och testa. Den har gått extremt lite senaste fyra åren så jag vet inte om det är därför, om den kladdat ihop eller nåt. Bara gått sammanlagt 3600 mil ungefär sedan -95.
Ordentligt kräm i batteri? Bara för att utesluta de mest basala källorna.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top