Dagens bild

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
"Glass-Jimmy" i min grupp hade tur...

 

notrightrider

Percussive maintenance engineer
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Var nere på Falsterbo Horse Show i helgen. Alltså innan arrangemanget kastade loss och drev till havs.

HeSt? Vad har det med MC att göra?
Mer än man kan tro, faktiskt.

Tjeckiska Paragan visade upp massa varianter på sina hästlastbilar, man lite i skymundan stod en kombinerad bobil/lastbil:

IMG_20240712_164329_993.jpg

Egentligen en fix och färdig racebuss med bekvämt boende. Tillverkaren hade nog en annan målgrupp i sinnet:

Screenshot_20240713-200714~2.png

Här skall man ta sin +250.000-kronors äventyrshoj och lasta in den i en 750.000-kronors bobil och köra bil fram till äventyrsplatsen.

Tja, har man råd så. Kanske kan man sätta hela skåpbilen på ett Autozug också, för att slippa den förhatliga körningen...?
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Har beredskap så denna helg blir det ingen längre körning. Blev en kvällssväng till Vippabacken och upp på Brännaberget och hem igen för att testa hur styrdämparen och det minskade styrutslaget och det verkar fungera som tänkt.

20240713_195324.jpg
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Antingen får jag gå en kurs eller också kan jag köpa en chopper med bildäck bak.
View attachment 500984
Fast då måste jag ju köpa nya kläder...
Du är inte ensam, 800 mil på road 6. Lite platt men håller sommaren ut. Ktm 1290 gt. Original höll 600 mil innan corden tittade fram
 

Bifogat

  • 1000013135.jpg
    1000013135.jpg
    1.9 MB · Visningar: 33

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Mm, det är det där som är normalt.
När jag bytte bakdäck hade det bara gått 2400 mil. -Tycker du att det är lite, sa Kjelle på Wheeler Dealer? Eeh… jag har ingen koll längre. Jag valde sedan mellan ett Pirelli Bloody Hell Fire och ett likadant Michelin Old Fart som jag redan hade. Mina fotpinnar når inte ner till marken längre så det blev det ekonomiska alternativet.
Annars har de tre senaste bakdäcken varit cord syns, 2,5 mm kvar och sedan cord syns.
Det sved att byta när det var 2,5 mm kvar men jag åkte på en 700-milatripp så det fick bli så.

Färsk ost:IMG_0735.jpeg
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Vad är det jag missar?
(Är det sten eller spik nere till höger?)
Det är bara slitet mitt på däcket och en rand i mitten som inte finns i mönstret från början. Jag har nog en ovana att vrida på gasen när cykeln är upprätt. Antar att randen kommer från grusväg där bakhjulet tenderar att snurra fortare än framhjulet.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det är bara slitet mitt på däcket och en rand i mitten som inte finns i mönstret från början. Jag har nog en ovana att vrida på gasen när cykeln är upprätt. Antar att randen kommer från grusväg där bakhjulet tenderar att snurra fortare än framhjulet.
Kassera däcket direkt innan det spricker på mitten!
Nä, den där linjen har diskuterats till leda och framkommer på fler michelindäck, kanske andra också? Ibland lite vågig, ibland lite vid sidan om mitten. Det är mer en fråga om när du råkar upptäcka den.
Slap af.

Syns på H_____Ps bild också.

Här är en gammal tråd, finns nästan garanterat fler. Tar inget ansvar för tillförlitlighet i inläggen…

 
Last edited:

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Det är bara slitet mitt på däcket och en rand i mitten som inte finns i mönstret från början. Jag har nog en ovana att vrida på gasen när cykeln är upprätt. Antar att randen kommer från grusväg där bakhjulet tenderar att snurra fortare än framhjulet.
En sådan rand fick jag på mitt däck också när det var slut och corden syntes. På mitt nya syns ingen rand ännu. Den kanske kommer fram senare.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Om jag minns rätt har jag i princip alltid fått en sån rand när däcket är på väg att ta slut.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
View attachment 501035
Det flashiga livet som hojåkare.
Bakom Shells urindoftande toalett i en ort strax utanför Osnabrück tar två svettiga män en kaffe med chokladbit. Snart tre veckor på hojen påverkar onekligen kravnivån… 😂
Jag har ungefär samma kravnivå som du när jag är ute och åker. Det doftar inte så gott när man öppnar jackan efter några hundra mil i både regn och +30° rätt att man vädra den på kvällen och byter t-shirt
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top