Dagens bild

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Lilla Peking
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Välkommen tillbaka !
Vilken prognos fick du på handen ?
Tack!
De visste inte men safe:ade med en ny stelkrampsspruta och jag fick beröm för att skött om det bra och att jag kontaktade vården för det kunde gått illa. Hade det inte varit för er här på forumet hade jag aldrig gjort det, kändes tramsigt för ett sår i handen (men det gjorde fördjla ont). Så tack för råden alla 👍 det var tre involverade under besöket på vårdcentralen och jag var där nästan en timme. Betalade inget då jag har högkostnadsskydd och jag fick gratis spruta - kändes som en högvinst typ eurojackpott!
Nu ser det bara ut som nån bränt mig med en cigarr i handen. Känns ungefär så med men inget hål eller var längre. Ingen feber och fick jag det ska jag åka in.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Där passerade förut ett endurospår från FMCK Frösunda till Barkarby cross bana...
Intressant! Tackar för infon. Du menar kanske Hägerstalund, Järfälla MKs gamla nedlagda bana. Håkans bana ;)

Men det måste ju ha varit superlängesen!? Fasen vi måste ta det här vidare i ... enduro-tråden.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Intressant! Tackar för infon. Du menar kanske Hägerstalund, Järfälla MKs gamla nedlagda bana. Håkans bana ;)

Men det måste ju ha varit superlängesen!? Fasen vi måste ta det här vidare i ... enduro-tråden.
Gör en googel sök på fmck frösunda så får du lite historia..
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Blev ca 18 mil grus idag i Jämtland och Västernorrland, vet inte riktigt var vad varit men körde från Holm och hamnade efter skogsvägar nästan I Hammarstrand och då körde jag till Dödafallet.

Tankning vid macken bredvid Holms Kyrka
20240729_120901.jpg

Nånstans i skogen i Jämtland
20240729_132831.jpg
Dödafallet
20240729_142457.jpg
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Det är tydligen inte tillåtet att övingsköra med två elever samtidigt.
Men, då får man plocka fram mopeder istället, och det blev en bra dag och 14 fina mil.
Om ni är i krokarna kring Luleå, och är intresserade av hur järnvägens infrastruktur växte fram, elektrifiering, och livet kring banvallen i allmänhet - då är "Norrbottens Järnvägsmuseum" ett givet besöksmål.
Väldigt intressanta beskrivningar av yrkesstothet, planering, beredskap och en tid när det fanns kontroll över vissa saker i samhället....som fungerade.

JVG_01.jpg

JVG_02.jpg

JVG_03.jpg
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Det är tydligen inte tillåtet att övingsköra med två elever samtidigt.
Men, då får man plocka fram mopeder istället, och det blev en bra dag och 14 fina mil.
Om ni är i krokarna kring Luleå, och är intresserade av hur järnvägens infrastruktur växte fram, elektrifiering, och livet kring banvallen i allmänhet - då är "Norrbottens Järnvägsmuseum" ett givet besöksmål.
Väldigt intressanta beskrivningar av yrkesstothet, planering, beredskap och en tid när det fanns kontroll över vissa saker i samhället....som fungerade.

View attachment 501777

View attachment 501778

View attachment 501779

Vore nog smart att skicka VY-tåg och tragikverket på ett studiebesök dit då det är stopp med tågtrafiken mellan Örnsköldsvik och Sundsvall, turligt nog har jag tillgång till två bilar och en hoj om jag måste från Sundsvall där jag befinner mig just nu.
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top