Dagens bild

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Gissa, jag skulle ju ha tag på mm nycklar inte tum😉

Ja, om ägaren inte är intresserad av bilar och äger en bakmaskin dyrare än en tig-svets så borde jag ha listat ut det redan där…

Jag ställde frågan mest för att jag är irriterad på Dacia som sodomerar ett gammalt legendariskt muskelbilsnamn. Vad kommer härnäst…? Den nya rumänienbyggda budget-elbilen Barracuda eller rent av Roadrunner…?
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ja, om ägaren inte är intresserad av bilar och äger en bakmaskin dyrare än en tig-svets så borde jag ha listat ut det redan där…

Jag ställde frågan mest för att jag är irriterad på Dacia som sodomerar ett gammalt legendariskt muskelbilsnamn. Vad kommer härnäst…? Den nya rumänienbyggda budget-elbilen Barracuda eller rent av Roadrunner…?
Räcker väl med att FÅRD har mördat Mustangnamnet!!!
(även om jag aldrig har gillat look and feel av någon Mustang förutom kanske Shelby Cobran)
Mustang_ev_2021.jpg
Nätt sportig pony car!
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Förmiddagstur till Seskarö med överdragsjackan från det ursprungliga Frasses Bar Racing Team…

Badplatsen längst in i Sorttisviken erbjuder insjökänsla trots att det är en havsvik.

IMG_0211.jpeg

Och till skillnad från Frevisören så har campingägaren vett att hålla öppet en solig söndag i augusti.

IMG_0222.jpeg
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Förmiddagstur till Seskarö med överdragsjackan från det ursprungliga Frasses Bar Racing Team…

Badplatsen längst in i Sorttisviken erbjuder insjökänsla trots att det är en havsvik.

View attachment 502534

Och till skillnad från Frevisören så har campingägaren vett att hålla öppet en solig söndag i augusti.

View attachment 502535
Hoppas att det finns faciliteter även på tisdag.
Då är nämligen tanken att totalt 245cc ska dundra in för övernattning, och vidare färd in mot Tornedalen/Finland på onsdag. :)

Mopedtouring_1.jpg
 

anadr0id

Tvåtaktstendentiös
Gick med
17 May 2023
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha TDR250 -89
Sturup Raceway med Sydskånes Emse idag, den sista av årets förbokade bankörningsdagar. Ring Knutstorp avverkades på årets varmaste dag. Bortsett från ett smärre bränsleslangsläckage under första Sturup-vändan i maj har det inte varit några bekymmer alls. Kanske en smula oväntat.

Det är i alla fall roligt att 35-åringen väcker ett visst mått av uppmärksamhet. Inte ovanligt med glada kommentarer och frågor från snacksugna banfränder. :)
 

Bifogat

  • 20240818_175839.jpg
    20240818_175839.jpg
    4.4 MB · Visningar: 36

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Den där hade jag förträngt, tack som fy fn att du påminde mig!!! :7peta :crash:rofl
Till er tjänst!

En barndomskamrats storasyster hade en såndär som "finbil" i mitten-slutet av 1980-talet. Rak sexa, manuell låda. Jag hajade aldrig grejen, en vanlig Granada 2,6 låg ju skyhögt över på alla cool-index som kunde tänkas.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag har ju fungerande glödlampa, motivlackad hjälm och välljudande auspuffanlage...!

Skämt åsido, GS'ar med extraljus är överrepresenterade vid de fåtal tillfällen man faktiskt blir bländad av en hoj. Ungefär som att ägarna själva har bestämt att de får minsann åka med helljuset på i tid och otid...Det finns en ny stjärna här i trakten som verkar ha köpt en GS inklusive hela tillbehörskatalogen med fyra stycken väldigt ilskna extraljus. Han kör med dem på precis hela tiden, så till den grad att han retat upp bilister och blivit ett samtalsämne på byn...

Det är nya tider här på sPorrTh-ojj när extraljusen retar upp allmänheten, istället för avgassystem, bombarrepor och uiiilies...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag har ju fungerande glödlampa, motivlackad hjälm och välljudande auspuffanlage...!

Skämt åsido, GS'ar med extraljus är överrepresenterade vid de fåtal tillfällen man faktiskt blir bländad av en hoj. Ungefär som att ägarna själva har bestämt att de får minsann åka med helljuset på i tid och otid...Det finns en ny stjärna här i trakten som verkar ha köpt en GS inklusive hela tillbehörskatalogen med fyra stycken väldigt ilskna extraljus. Han kör med dem på precis hela tiden, så till den grad att han retat upp bilister och blivit ett samtalsämne på byn...

Det är nya tider här på sPorrTh-ojj när extraljusen retar upp allmänheten, istället för avgassystem, bombarrepor och uiiilies...
Själv ser jag dem inte längre. Men jag ser de vinglande HD-arna med helljus och förare med mattsvart skull-hjälm, gympadojor och rutig kevlarskjorta... Tur att helljuset inte är något att skriva hem om.

Länge sedan jag hörde någon bombarrepa över Bergnäsbron faktiskt. Verkar som om de sista knäppisarna med stulna hojar strök med där strax före pandemin.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top