Dagens bild

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Mars är en månad av kontraster, i vart fall här i sydväst. Vår och vinter brottas med varandra. Idag är det snö, i förrgår var det sol och +14. Då körde jag en liten tur (under 5 mil) och var rentav tvungen att ta av mig ett lager kläder - det var för varmt med allt jag hade paltat på mig. :)

Idag:
1741779079179.jpeg

Inte idag:
1741778976812.jpeg

Last edited:

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Körde Harley i lördags i solsken och 15 grader. Snöade fram till lunch idag. Gick en sväng med motorsågen på en plantering jag håller på att röja. Helt dyngsur nu. Kontraster.1000018053.jpg

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Hoj
Många Hyndor
Ostar för PunGtering?

1741801825893.jpeg

Gräver lite i gnällhögen och hittar:
Finns säkert någon skitsmart anledning till de små hålen i Michelins Road 5-däck men fiffan vad småsten det fastnar där. (jepp, utgår - av outgrundlig anledning - ifrån att de inte är designade för att efterlikna den beryktade schweizerosten, eller för vare sig regelbunden punGka eller för att köra på matsalsgolv...).

Så - färdiggnällt. Tack för kaffet.

/Dampen

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha (och 3st Honda)
Ostar för PunGtering?

View attachment 511752

Gräver lite i gnällhögen och hittar:
Finns säkert någon skitsmart anledning till de små hålen i Michelins Road 5-däck men fiffan vad småsten det fastnar där. (jepp, utgår - av outgrundlig anledning - ifrån att de inte är designade för att efterlikna den beryktade schweizerosten, eller för vare sig regelbunden punGka eller för att köra på matsalsgolv...).

Så - färdiggnällt. Tack för kaffet.

/Dampen
Det är en patenterad design.
Dom fungerar ungefär som sugproppar, och skapar en negativ kavitation gentemot den luftström som uppstår i en massroterande funktionsmodell.
Det innebär, i enkla ord beskrivet, att man faktiskt inte kan göra en "lowsider" med den typen av teknik involverad i däcket.
Prova - du kommer att uppleva en helt ny värld - fegis!

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Ja jag vet inte var vi varit utan en massroterande funktionsmodell. Det är liksom det största sen skivat bröd och det som gör att motorcyklar överhuvudtaget fungerar. Har jag sett på jotube.

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Det är en patenterad design.
Dom fungerar ungefär som sugproppar, och skapar en negativ kavitation gentemot den luftström som uppstår i en massroterande funktionsmodell.
Det innebär, i enkla ord beskrivet, att man faktiskt inte kan göra en "lowsider" med den typen av teknik involverad i däcket.
Prova - du kommer att uppleva en helt ny värld - fegis!
Negativ kavitation? Små bubblor med högt tryck som exploderar? Till skillnad från kavitation som skapas av bubblor av lågt tryck som imploderar? Eller hur definierar man negativ kavitation?

Nyheter
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli