Dagens Blocket! (mc-relaterat)

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
"Kommer du ihåg när dom här låg ute på Blocket för bara tjugo papp eller så?"

"Fasen, det är ju bara några år sedan. Man skulle köpt på sig ett par stycken då - dom kostar ju multum nu."
Men, njaa.
Den där får du allt ha en personlig relation till, nästintill, för att hitta köpskäl.

Vad får en att vilja rikta in sig på en sådan?
Generisk, motorsvag, tung(?) så vad är det som får det att rycka i köptarmen för någon om ett par år?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Men, njaa.
Den där får du allt ha en personlig relation till, nästintill, för att hitta köpskäl.

Dom flesta hojar/bilar jag vill ha har jag en personlig relation till och inga som helst praktiska skäl till att äga.

För några år sedan fick jag en fix ide att köpa en båt som jag hade tonårsminnen från, lyckligtvis sansade jag mig, jag är ingen båtmänniska och den skulle ha blivit fruktansvärt lite utnyttjad av mig.
Lyckligtvis är även det en modell som få vill ha och därmed skitbillig, så vem vet en vacker dag kanske det står en sån och blir ignorerad på min gård.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Backar man tillräckligt långt i tiden så verkar det ha funnits luftkylda kx80 men utseendet stämmer inte. Vad är det jag missar här?

View attachment 484853

Jag tycker den ser lik ut, transkåpan ser likadan ut över kopplingen, kicken är flyttad och topplocket är annorlunda.
Jag tror bara det är olika årsmodeller.

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Rrrönåå

Men inte Mertsedes utan just mersedes fast bents är rätt.
När en engelsk youtuber testade Corvette Z06 var det en amerikan i kommentarsfältet som hävdade att eftersom det är en amerikansk bil så ska bokstaven Z också uttalas på amerikanskt vis, som "zee" istället för "zed". ?

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
På den tiden vi körde moppe så hette sådana styren Dakota-styre. Det var långt innan internet fanns och vad andra kallade det eller vad ett sådant styre egentligen heter vet jag inte.
För att de var vanliga på Puch Dakota? Jag tror att de hette Buffalo-styre. De fanns säkert i Hobbex-katalogen. Annars var ju Texas-styre ett måste både på KS50 och Compact.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
På den tiden vi körde moppe så hette sådana styren Dakota-styre. Det var långt innan internet fanns och vad andra kallade det eller vad ett sådant styre egentligen heter vet jag inte.

Enligt Hobbexkatalogen 1980 så kallas styret "Buffalo" och kostade 63:-
(ja jag kollade, nej jag tänker inte kolla vad ett snabbgashandtag eller en femhalva kostar)

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
För att de var vanliga på Puch Dakota? Jag tror att de hette Buffalo-styre. De fanns säkert i Hobbex-katalogen. Annars var ju Texas-styre ett måste både på KS50 och Compact.
Buffalo-styre får det att ringa en klocka. Kanske var det så de kallades här med eller kanske både och. Det är längesen nu

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år