Dagens Blocket! (mc-relaterat)

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
"Kanske ett par timmars jobb"
"Betalar 1000 kr till den som fixar det på plats"

Så om man kommer dit, lägger ner ett par timmars jobb och konstaterar att det fortfarande inte funkar, eller att det är något mer djupgående fel, då får man - inte ett kopek?
Tack för erbjudandet, men jag väljer att avstå.
Den där skulle jag kunna fixa.
Skönt projekt att fixa med lite el på en enkel hoj.
Schysst musik och en whiskey så kan jag tänka mig att lägga den tid det tar.
Men det måste ske i mitt garage, där jag har allt för att ordna det.
Ska skicka ett meddelande ?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Den där skulle jag kunna fixa.
Skönt projekt att fixa med lite el på en enkel hoj.
Schysst musik och en whiskey så kan jag tänka mig att lägga den tid det tar.
Men det måste ske i mitt garage, där jag har allt för att ordna det.
Ska skicka ett meddelande ?

Ja gör det, han svänger nog förbi ska du se...
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Yamaha XJ 900 Division https://www.blocket.se/annons/jonkoping/yamaha_xj_900_division/109305612

Hatar när folk skriver "nyskick" på en orörd motorcykel som har gått 7000 mil!
Det är omöjligt!
Annonserna på blocket har blivit sämre än någonsin. På 10 annonser så är det bara 3 som skriver hur långt hojen har gått. Är det en importhoj så är det bara 1 av 10 som skriver det i annonsen.
Blocket borde ha en funktion där man inte kan lägga in annonsen om man inte svarar på följande frågor....
Import?
Miltal?
Besiktigad?
Ja ni fattar :)
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Den där skulle jag kunna fixa.
Skönt projekt att fixa med lite el på en enkel hoj.
Schysst musik och en whiskey så kan jag tänka mig att lägga den tid det tar.
Men det måste ske i mitt garage, där jag har allt för att ordna det.
Ska skicka ett meddelande ?
Du är väl införstådd med att du för nöjet att meka med detta objekt kommer få hålla med det material som behövs? Men skynda dig, det är säkert konkurrens om projektet. Har du riktig tur kommer du få en ny kompis på köpet och kanske få meka med ytterligare av hans fordon.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Yamaha XJ 900 Division https://www.blocket.se/annons/jonkoping/yamaha_xj_900_division/109305612

Hatar när folk skriver "nyskick" på en orörd motorcykel som har gått 7000 mil!
Det är omöjligt!
Annonserna på blocket har blivit sämre än någonsin. På 10 annonser så är det bara 3 som skriver hur långt hojen har gått. Är det en importhoj så är det bara 1 av 10 som skriver det i annonsen.
Blocket borde ha en funktion där man inte kan lägga in annonsen om man inte svarar på följande frågor....
Import?
Miltal?
Besiktigad?
Ja ni fattar :)
Nä, jag fattar inte. Det står ju "nära på nyskick", "orörd" ser jag inget om alls, alla japanska hojar är importerade, miltal syns ju på bilden, besiktigad är inget stort problem på en MC om den är gjord eller inte. Jag ser det som en ganska bra annons och att säljaren nog skapat intresse för den vilket ju är viktigt om man ska sälja sin vara. Och i.o.m. detta inlägg har fler eventuella spekulanter sett den.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Du är väl införstådd med att du för nöjet att meka med detta objekt kommer få hålla med det material som behövs? Men skynda dig, det är säkert konkurrens om projektet. Har du riktig tur kommer du få en ny kompis på köpet och kanske få meka med ytterligare av hans fordon.

Säger han som inte kan åka till en annan stadsdel...

Du är medveten om att det är 140 mil enkel emellan dom?
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Nä, jag fattar inte. Det står ju "nära på nyskick", "orörd" ser jag inget om alls, alla japanska hojar är importerade, miltal syns ju på bilden, besiktigad är inget stort problem på en MC om den är gjord eller inte. Jag ser det som en ganska bra annons och att säljaren nog skapat intresse för den vilket ju är viktigt om man ska sälja sin vara. Och i.o.m. detta inlägg har fler eventuella spekulanter sett den.
Okej, nu sa jag inte att den annonsen jag länkade till saknade information om miltal. Jag reagerade på att det stod nyskick. Och att den är orörd ser jag pga att jag kan mina Yamaha modeller. Den är inte omlackad och den har i princip alla originaldelar. Sen om du inte förstår skillnaden mellan svensksåld eller import trots att motorcykeln är tillverkad i Japan så kan jag tycka att det är beklagligt. Men du kanske har tråkigt och vill bara skriva för sakens skull?
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Okej, nu sa jag inte att den annonsen jag länkade till saknade information om miltal. Jag reagerade på att det stod nyskick. Och att den är orörd ser jag pga att jag kan mina Yamaha modeller. Den är inte omlackad och den har i princip alla originaldelar. Sen om du inte förstår skillnaden mellan svensksåld eller import trots att motorcykeln är tillverkad i Japan så kan jag tycka att det är beklagligt. Men du kanske har tråkigt och vill bara skriva för sakens skull?
Som svar på din fråga. Nej, jag hade inte tråkigt eller skrev bara för sakens skull ?
 
Last edited:

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Hatar när folk inte kan läsa på sitt eget fordon vad det heter.

”Yamaha Division” är precis lika fel som ungdoms-gulatidningens ”Opel Comendore” eller ”Renult”.
Får mig osökt att tänka på min dams bilar som alltid varit Hyundai. Får Googla varenda gång när dom ska nämnas ?
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
  • Gilla
Reaktioner: TCE

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Jag ägde den första generationen RSV Mille R (som sedemera döptes till Factory på kommande generationer) och är svag för apor. Mellan att köra cross och nu vara på väg in i Motardträsket så småspanar jag på blocket efter en Factory twin. Jag har missat ett par runt 40'. Nu har två handlare fått för sig att värdet är som en 916 SPS... 99' för en hoj från 2007 som var relativt vanlig och är original utöver ett par slip-on... Lätt hybris där.

 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag ägde den första generationen RSV Mille R (som sedemera döptes till Factory på kommande generationer) och är svag för apor. Mellan att köra cross och nu vara på väg in i Motardträsket så småspanar jag på blocket efter en Factory twin. Jag har missat ett par runt 40'. Nu har två handlare fått för sig att värdet är som en 916 SPS... 99' för en hoj från 2007 som var relativt vanlig och är original utöver ett par slip-on... Lätt hybris där.




Bilhandlare gonna bilhandla.
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
"Kommer du ihåg när dom här låg ute på Blocket för bara tjugo papp eller så?"






"Fasen, det är ju bara några år sedan. Man skulle köpt på sig ett par stycken då - dom kostar ju multum nu."
Men, njaa.
Den där får du allt ha en personlig relation till, nästintill, för att hitta köpskäl.

Vad får en att vilja rikta in sig på en sådan?
Generisk, motorsvag, tung(?) så vad är det som får det att rycka i köptarmen för någon om ett par år?
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top