Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Något som fascinerar varje säsong är suget efter begagnade scootrar som Honda Innova, Honda Vision, Kymco Agility och liknande. 125cc scootrar med stora hjul, måttlig effekt och utpräglad brukskaraktär. De försvinner direkt på Blocket, men vem köper dem? De kräver ändå mc-kort, så de köps av folk som kunde valt vad som helst istället? Toppar max 80-90km/t.
Nästan lika eftertraktade som enstånkor och små offroadhojar. Medan hojar som Honda cb900 och Yamaha XJ900 från tidigt 80-tal är iskalla, trots att de är välskötta, besiktigade och med måttliga körsträckor.
Vem väljer en 125cc Innova framför en CB900 Boldor för samma pengar?
Hade jag behövt pendla till ett kontor inom staden hade jag gärna haft en vision. Verkar perfekt för ändamålet. Dessutom med Hondas kvalité.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Här har vi ett superfynd
Snabba på, annars köper någon annan den!:lol
"Endast 2396 mil, nästintill oanvänd!" :hihi

Resten av annonsen var bra formulerad och vettiga bilder, om än dyr. Men det var ju en 09a.


Värre är det med folk som gör så här:
1 st AI genererad bild + 3 st helt värdelösa närbilder på saker.

Blocket.jpg
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
har inte du en cb250? Den lockar mig faktiskt betydligt mer.
Stämmer bra. Hondan är faktiskt perfekt på de 70-vägar jag håller till på. Nästan bättre än den cb400 jag hade tidigare, skön motorgång och lagom snabb. Dock lockar enkelheten hos en 250 stånka, fast jag aldrig ägt en. Men en vacker dag så...
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Stämmer bra. Hondan är faktiskt perfekt på de 70-vägar jag håller till på. Nästan bättre än den cb400 jag hade tidigare, skön motorgång och lagom snabb. Dock lockar enkelheten hos en 250 stånka, fast jag aldrig ägt en. Men en vacker dag så...
Jag har också lockats av enkelheten hos stånkor. Däremot har jag landat i att ju fler cylindrar desto bättre. Körningen blir roligare och det är värt det extra jobbet med ventiljustering och förgasare då och då. Det är ju trots allt inte ofta man behöver skruva med japanare om man sköter de rätt.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Värre är det med folk som gör så här:
1 st AI genererad bild + 3 st helt värdelösa närbilder på saker.
Eller som alla mäklarannonser med mängder med närbilder på dörrhandtag/nybakade bullar/pelargonier och närbelägna badstränder/golfbanor/annat mög, men inte en enda bild på garaget :mad:
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Eller som alla mäklarannonser med mängder med närbilder på dörrhandtag/nybakade bullar/pelargonier och närbelägna badstränder/golfbanor/annat mög, men inte en enda bild på garaget :mad:
En bekant fick sina stora hagar och sina hästar inlagda med flera bilder i grannkåkens mäklarannons. Det såg jättefint och stort ut.... Fast kåken till salu bara hade en liten plätt med knappt plats för en häst.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
En bekant fick sina stora hagar och sina hästar inlagda med flera bilder i grannkåkens mäklarannons. Det såg jättefint och stort ut.... Fast kåken till salu bara hade en liten plätt med knappt plats för en häst.
"Vy"


@Hoztic

Kompis ska köpa hus. Överlag bra och tydliga bilder på objektet men...man ser att det är en luft/vatten men inte nånting om vilken och hur gammal. Garagebilderna något "vidvinklade" men med hjälp av föremålen, en moppe, en HååDee och någon japansk fläskröv kan man få hum om måtten. Bra mtp att där ska in en GS, en Revere och en, (brace yourself), Virago 535.
 
Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Det enda jag reagerade på var bikes förnumstiga anmärkning om att man "slipper" växla ner för omkörning. Varför vill man slippa den manövern?
En perfekt planerad omkörning är att växla ner två steg för att sen lägga uppväxling 1 när man passerar bilen, är det nervevat fönster eller cab så är det roligast, och sista upp efter omkörningen. :squid
(Alternativet är att passera vid en fartkamera......... )
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det enda jag reagerade på var bikes förnumstiga anmärkning om att man "slipper" växla ner för omkörning. Varför vill man slippa den manövern?

Det är ju jättemånga här på forumet som absolut inte vill växla alls när dom kör och tar upp det som en fördel i alla el-motorcykeltrådar "Man slipper krångla med att växla ner inför kurvor"
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Eller som alla mäklarannonser med mängder med närbilder på dörrhandtag/nybakade bullar/pelargonier och närbelägna badstränder/golfbanor/annat mög, men inte en enda bild på garaget :mad:
Exakt! När vi tittade på hus hände det att vi gick in i garaget och sen körde vi hem. Mäklaren undrade om vi inte skulle titta inne i huset också... tack men nej tack
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
En perfekt planerad omkörning är att växla ner två steg för att sen lägga uppväxling 1 när man passerar bilen, är det nervevat fönster eller cab så är det roligast, och sista upp efter omkörningen. :squid
(Alternativet är att passera vid en fartkamera......... )
Kör du om mig hoppas jag att jag hinner veva ner och njuta av konserten!
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det enda jag reagerade på var bikes förnumstiga anmärkning om att man "slipper" växla ner för omkörning. Varför vill man slippa den manövern?

Det är ju jättemånga här på forumet som absolut inte vill växla alls när dom kör och tar upp det som en fördel i alla el-motorcykeltrådar "Man slipper krångla med att växla ner inför kurvor"

Nej,

Men att ha lite effekt på varv som man kör på på gata, skulle kunna vara lite skoj ibland.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top