notrightrider
The truth comes out as the fire burns low.
Vem väljer en 125cc Innova framför en CB900 Boldor för samma pengar?
Någon som skall lyfta in hojen i husbilen...?
Vem väljer en 125cc Innova framför en CB900 Boldor för samma pengar?
Stugmoppe som ska få plats bredvid Stiga Villan i lilla förrådet.Någon som skall lyfta in hojen i husbilen...?
Äh! Det finns faktisk många som tycker att Yamaha SR250 är ett riktigt samlarobjekt, det ser man på hur snabbt de säljs på Blocket. Det är så en motorcykel ska se ut.Du behöver nog inte oroa dig för ditt anseende. Det kan endast bli bättre.
Hade jag behövt pendla till ett kontor inom staden hade jag gärna haft en vision. Verkar perfekt för ändamålet. Dessutom med Hondas kvalité.Något som fascinerar varje säsong är suget efter begagnade scootrar som Honda Innova, Honda Vision, Kymco Agility och liknande. 125cc scootrar med stora hjul, måttlig effekt och utpräglad brukskaraktär. De försvinner direkt på Blocket, men vem köper dem? De kräver ändå mc-kort, så de köps av folk som kunde valt vad som helst istället? Toppar max 80-90km/t.
Nästan lika eftertraktade som enstånkor och små offroadhojar. Medan hojar som Honda cb900 och Yamaha XJ900 från tidigt 80-tal är iskalla, trots att de är välskötta, besiktigade och med måttliga körsträckor.
Vem väljer en 125cc Innova framför en CB900 Boldor för samma pengar?
har inte du en cb250? Den lockar mig faktiskt betydligt mer.Äh! Det finns faktisk många som tycker att Yamaha SR250 är ett riktigt samlarobjekt, det ser man på hur snabbt de säljs på Blocket. Det är så en motorcykel ska se ut.
Stämmer bra. Hondan är faktiskt perfekt på de 70-vägar jag håller till på. Nästan bättre än den cb400 jag hade tidigare, skön motorgång och lagom snabb. Dock lockar enkelheten hos en 250 stånka, fast jag aldrig ägt en. Men en vacker dag så...har inte du en cb250? Den lockar mig faktiskt betydligt mer.
Jag har också lockats av enkelheten hos stånkor. Däremot har jag landat i att ju fler cylindrar desto bättre. Körningen blir roligare och det är värt det extra jobbet med ventiljustering och förgasare då och då. Det är ju trots allt inte ofta man behöver skruva med japanare om man sköter de rätt.Stämmer bra. Hondan är faktiskt perfekt på de 70-vägar jag håller till på. Nästan bättre än den cb400 jag hade tidigare, skön motorgång och lagom snabb. Dock lockar enkelheten hos en 250 stånka, fast jag aldrig ägt en. Men en vacker dag så...
Av typen "super sport/landsväg" minsann!Här har vi ett superfynd
Snabba på, annars köper någon annan den!
Eller som alla mäklarannonser med mängder med närbilder på dörrhandtag/nybakade bullar/pelargonier och närbelägna badstränder/golfbanor/annat mög, men inte en enda bild på garagetVärre är det med folk som gör så här:
1 st AI genererad bild + 3 st helt värdelösa närbilder på saker.
En bekant fick sina stora hagar och sina hästar inlagda med flera bilder i grannkåkens mäklarannons. Det såg jättefint och stort ut.... Fast kåken till salu bara hade en liten plätt med knappt plats för en häst.Eller som alla mäklarannonser med mängder med närbilder på dörrhandtag/nybakade bullar/pelargonier och närbelägna badstränder/golfbanor/annat mög, men inte en enda bild på garaget
"Vy"En bekant fick sina stora hagar och sina hästar inlagda med flera bilder i grannkåkens mäklarannons. Det såg jättefint och stort ut.... Fast kåken till salu bara hade en liten plätt med knappt plats för en häst.
Det enda jag reagerade på var bikes förnumstiga anmärkning om att man "slipper" växla ner för omkörning. Varför vill man slippa den manövern?Av typen "super sport/landsväg" minsann!
En perfekt planerad omkörning är att växla ner två steg för att sen lägga uppväxling 1 när man passerar bilen, är det nervevat fönster eller cab så är det roligast, och sista upp efter omkörningen.Det enda jag reagerade på var bikes förnumstiga anmärkning om att man "slipper" växla ner för omkörning. Varför vill man slippa den manövern?
Det enda jag reagerade på var bikes förnumstiga anmärkning om att man "slipper" växla ner för omkörning. Varför vill man slippa den manövern?
Exakt! När vi tittade på hus hände det att vi gick in i garaget och sen körde vi hem. Mäklaren undrade om vi inte skulle titta inne i huset också... tack men nej tackEller som alla mäklarannonser med mängder med närbilder på dörrhandtag/nybakade bullar/pelargonier och närbelägna badstränder/golfbanor/annat mög, men inte en enda bild på garaget
Kör du om mig hoppas jag att jag hinner veva ner och njuta av konserten!En perfekt planerad omkörning är att växla ner två steg för att sen lägga uppväxling 1 när man passerar bilen, är det nervevat fönster eller cab så är det roligast, och sista upp efter omkörningen.
(Alternativet är att passera vid en fartkamera......... )
Det enda jag reagerade på var bikes förnumstiga anmärkning om att man "slipper" växla ner för omkörning. Varför vill man slippa den manövern?
Det är ju jättemånga här på forumet som absolut inte vill växla alls när dom kör och tar upp det som en fördel i alla el-motorcykeltrådar "Man slipper krångla med att växla ner inför kurvor"
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |
|
Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |