Dagens Blocket! (mc-relaterat)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

Vilket café blir man välkommen till på en sådan? Biltema?

Vi har väl redan för flera hundra sidor sedan konstaterat att det är något av det sämsta utgångsmaterial man kan börja på om man ska bygga om.

Den fula ramen i fyrkantsrör och den fula tanken med urtag för orginalsadeln gör att inte mycket går att göra utan att den blir fulare än orginal.

Tyvärr såldes det miljoner av dom, och dom verkar vara outslitliga, så det finns massor av billiga objekt kvar för den som har ambitioner men kanske inte riktigt öga för att bygga om.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Det här temat med plastidip i "Battleship Grey" och tveksamt användande av "The Swedish Roundel" (eg en hårt stiliserad variant av lilla riksvapnet) väcker en del frågor:

Är det en felvikt svensk flagga där på kutsen som accessoar...?



Så ytterligt stillöst.
Användandet av försvarsmaktens sigill, emblem eller märken utan tillstånd är straffbart, rätt rejält tror jag faktiskt.
Att flaggan är illa hopvikt beror väl på att han la den på ojämna marken när han gjorde det.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Användandet av försvarsmaktens sigill, emblem eller märken utan tillstånd är straffbart, rätt rejält tror jag faktiskt.
Att flaggan är illa hopvikt beror väl på att han la den på ojämna marken när han gjorde det.

Precis! Och försökte släta ut den genom att kliva lite på den. Way to go!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det här temat med plastidip i "Battleship Grey" och tveksamt användande av "The Swedish Roundel" (eg en hårt stiliserad variant av lilla riksvapnet) väcker en del frågor:

Är det en felvikt svensk flagga där på kutsen som accessoar...?
Precis! Och försökte släta ut den genom att kliva lite på den. Way to go!


Näe, det är en Biltema Fleecefilt (47-411 Har utgått) som ser ut som en Svensk flagga.

Används ofta att sitta på i parker när man har utflykt eller att ligga på på stranden
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Näe, det är en Biltema Fleecefilt (47-411 Har utgått) som ser ut som en Svensk flagga.

Används ofta att sitta på i parker när man har utflykt eller att ligga på på stranden

Av mindre vetande då.

"Här sitter vi. Vi är natsjonali-ister.
På flera olika sätt. Och inte så lite dumma i huvudet. Men det tänker vi inte på. Alls!"
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Av mindre vetande då.

"Här sitter vi. Vi är natsjonali-ister.
På flera olika sätt. Och inte så lite dumma i huvudet. Men det tänker vi inte på. Alls!"

Nej, av fullständigt normala människor, folk som håller flaggor som heliga och tror att dom är bättre för det är den absolut värsta typen av natt-hjon-alister.

Jag följer flaggreglerna hyfsat, jag lägger inte en riktig flagga på marken, men jag sitter gärna på en flaggfärgad filt.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Användandet av försvarsmaktens sigill, emblem eller märken utan tillstånd är straffbart, rätt rejält tror jag faktiskt.
Att flaggan är illa hopvikt beror väl på att han la den på ojämna marken när han gjorde det.
Högst tveksamt. Det är inte ens ett brott att använda rikspolisvapnet ( oh jag vet, tro mig?)
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Högst tveksamt. Det är inte ens ett brott att använda rikspolisvapnet ( oh jag vet, tro mig?)


Det som stökar till det är när man använder lilla riksvapnet eller de andra skyddade ensignierna i någon form av näringsverksamhet eller som del i en logotyp. Då kan det bli besvärligt.

Vill minnas lagen skärptes / förtydligades i början av 80-talet.
 
  • Gilla
Reaktioner: TCE

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Har letat efter en sådan, men tydligen så har även 400orna växt ur min plånbok... :(

Skulle köpt en för 5 år sedan.
Det är inte säkert att säljaren uppfattat prisnivån riktigt. Vem är den tänkte köparen till denna hoj? Den lär bli liggande kvar på Blocket en tid, sen är det kanske dags att ge ett bud? Eller inte, säljaren kan höra till den kategorin som tror att han sitter på guld, och är säker på att hojen är ännu mer värd nästa säsong. Osv, osv.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Något som fascinerar varje säsong är suget efter begagnade scootrar som Honda Innova, Honda Vision, Kymco Agility och liknande. 125cc scootrar med stora hjul, måttlig effekt och utpräglad brukskaraktär. De försvinner direkt på Blocket, men vem köper dem? De kräver ändå mc-kort, så de köps av folk som kunde valt vad som helst istället? Toppar max 80-90km/t.
Nästan lika eftertraktade som enstånkor och små offroadhojar. Medan hojar som Honda cb900 och Yamaha XJ900 från tidigt 80-tal är iskalla, trots att de är välskötta, besiktigade och med måttliga körsträckor.
Vem väljer en 125cc Innova framför en CB900 Boldor för samma pengar?
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top