hannuse
När resan är målet
Tur ändå att vi tydligen har vårat svenska försvar i Kalskrona, och ännu tryggare att den alltid har varit vinterförvaradTill och börja med inte en 2001:a och 50k
Tur ändå att vi tydligen har vårat svenska försvar i Kalskrona, och ännu tryggare att den alltid har varit vinterförvaradTill och börja med inte en 2001:a och 50k
Totalt omöjliga att slita ut finns en här som är inne på tredje generationen av kvinnliga förare i samma familj men den har rullat en bra bit över 15k mil fantastiskt
Tidningen Classic Bike köpte en i Halmstad som havererade på vägen pga nedgången kamlob som klappade sönder en ventil eller två. EN trasig iafDom lär ska vara det men inte så roliga.
En kul anekdot med den hojen är att den började skramla i motorn så jag plockade isär hela motorn utan att hitta nåt fel. Passade på att slipa lite i toppen när den ändå var lös, gjutningen var nog det grövsta jag sett, tror dom använt grus istället för sand.
Vid hopmonteringen kontrollerade jag allting extra noga för att hitta felet, kände och roterade delarna för varje ny detalj som monterades och till slut var helt motorn ihop utan att jag hittat missljud eller något konstigt. Inte förrän till sist svänghjulet skulle monteras hittade jag felet. En skruv med plåtbricka som håller fast magneterna hade släppt så plåten tog i spolen och skapade skramlet.
Tidningen Classic Bike köpte en i Halmstad som havererade på vägen pga nedgången kamlob som klappade sönder en ventil eller två. EN trasig iaf
Någon som är intresserad av att köpa motorcyklarnas svar på Fiat Multipla?
Nu har du chansen!
View attachment 484564View attachment 484565
https://www.blocket.se/annons/halland/yamaha_niken_gt_nybes__361_mil__nyservad/108496351
en unik maskin som har utvecklats för erfarna och fördomsfria förare som du
Alla vet ju att en polerad ram ger mist 50hk extraView attachment 484556
Värsting
200 hk++
Polerad ram o höger sving
Hel system youshi
Pc 5
Trimkam
Kolfiber hugger o kedjeskydd i ett
Korta ställbara handtag
Racing handtag bättre fäste
Mm mm för mkt att skriva
Led blinkers fram
inbyggda i lyset bak som gick igenom senaste bes
Drivlina bytt med 2 kugg mer bak
Går o låter som ett reaplan
Hade vid 14000 varv ( där börjar det röda) 218 km/ tim på 2 an!!!??
Efter 10000 varv börjar vansinnet på alla växlar hur kul som helst
5200 välservade mil
Mkt delar inte kåpor
Riktigt rolig bushoj som kör ifrån det mesta
Inget för nybörjare lr om du inte vill synas o höras
för dig som vill vara värst i stan
Brutal kraft
Säljes för under byggkostnad
Världsunik finns ingen likadan helt enkelt
Billig i försäkring
Nu sänkt pris OBS
Mm mm ring
073540034
Nej, hjulen sitter för tätt för att köra den på bilkörkort.Eller snarare en maskin utvecklad för att kringgå körkortsreglerna, för de oerfarna som bara har b-körkort.
View attachment 484556
Värsting
200 hk++
Polerad ram o höger sving
Hel system youshi
Pc 5
Trimkam
Kolfiber hugger o kedjeskydd i ett
Korta ställbara handtag
Racing handtag bättre fäste
Mm mm för mkt att skriva
Led blinkers fram
inbyggda i lyset bak som gick igenom senaste bes
Drivlina bytt med 2 kugg mer bak
Går o låter som ett reaplan
Hade vid 14000 varv ( där börjar det röda) 218 km/ tim på 2 an!!!??
Efter 10000 varv börjar vansinnet på alla växlar hur kul som helst
5200 välservade mil
Mkt delar inte kåpor
Riktigt rolig bushoj som kör ifrån det mesta
Inget för nybörjare lr om du inte vill synas o höras
för dig som vill vara värst i stan
Brutal kraft
Säljes för under byggkostnad
Världsunik finns ingen likadan helt enkelt
Billig i försäkring
Nu sänkt pris OBS
Mm mm ring
073540034
Tror att nästan alla hojåkare vet någon som skulle kunnat skriva den annonsen Är oftast den minst talangfulla åkaren.Ah! Det är så dags på året att det är dags att rulla ut den polerade ramen ur vedboden och sätta in den årliga annonsen med alla de fantastiska förändringarna på det unikt unika bygget med över 400 literhästar.
Utan turbo. Och två kugg extra bak.
Herregud.
Så var det, men de har tydligen ändrat det nu.Nej, hjulen sitter för tätt för att köra den på bilkörkort.
Tror att nästan alla hojåkare vet någon som skulle kunnat skriva den annonsen Är oftast den minst talangfulla åkaren.
Om man inte gör det är det risk att man själv är just den personen ....
Det är just det som är så kul
Jag TROR också, att en saklig annons på några rader som beskriver hur långt den gått, besiktning, service, allmänt skick " nya däck", och eventuella problem är det som verkar mest seriöst och lockar flest köpare.Jag TROR (observera, inga vetenskapliga bevis, bara egna observationer) att det delvis också är en generationsfråga.
Dom som är någonstans upp till kanske 35-40 år gamla fick lära sig att "sälja" till varje pris.
Jag har kollat igenom hundratals CV/Personliga brev och privatannonser, och man kan nästan se åldern på den som skrivit på hur många superlativ som staplas på varandra
Dom som är äldre än 35-40 år har jävligt mycket "JANTE" och håller tillbaka, dom som är yngre har ingen alls, tvärtom
Givetvis finns undantag och extremer åt båda håll.
Yes. Hade de bara haft lite mer space mellan hjulen hade de sålt som smör.Nej, hjulen sitter för tätt för att köra den på bilkörkort.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|