Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Totalt omöjliga att slita ut finns en här som är inne på tredje generationen av kvinnliga förare i samma familj men den har rullat en bra bit över 15k mil fantastiskt

Dom lär ska vara det men inte så roliga.

En kul anekdot med den hojen är att den började skramla i motorn så jag plockade isär hela motorn utan att hitta nåt fel. Passade på att slipa lite i toppen när den ändå var lös, gjutningen var nog det grövsta jag sett, tror dom använt grus istället för sand.
Vid hopmonteringen kontrollerade jag allting extra noga för att hitta felet, kände och roterade delarna för varje ny detalj som monterades och till slut var helt motorn ihop utan att jag hittat missljud eller något konstigt. Inte förrän till sist svänghjulet skulle monteras hittade jag felet. En skruv med plåtbricka som håller fast magneterna hade släppt så plåten tog i spolen och skapade skramlet.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Dom lär ska vara det men inte så roliga.

En kul anekdot med den hojen är att den började skramla i motorn så jag plockade isär hela motorn utan att hitta nåt fel. Passade på att slipa lite i toppen när den ändå var lös, gjutningen var nog det grövsta jag sett, tror dom använt grus istället för sand.
Vid hopmonteringen kontrollerade jag allting extra noga för att hitta felet, kände och roterade delarna för varje ny detalj som monterades och till slut var helt motorn ihop utan att jag hittat missljud eller något konstigt. Inte förrän till sist svänghjulet skulle monteras hittade jag felet. En skruv med plåtbricka som håller fast magneterna hade släppt så plåten tog i spolen och skapade skramlet.
Tidningen Classic Bike köpte en i Halmstad som havererade på vägen pga nedgången kamlob som klappade sönder en ventil eller två. EN trasig iaf:)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
View attachment 484556

Värsting
200 hk++
Polerad ram o höger sving
Hel system youshi
Pc 5
Trimkam
Kolfiber hugger o kedjeskydd i ett
Korta ställbara handtag
Racing handtag bättre fäste
Mm mm för mkt att skriva

Led blinkers fram
inbyggda i lyset bak som gick igenom senaste bes
Drivlina bytt med 2 kugg mer bak
Går o låter som ett reaplan
Hade vid 14000 varv ( där börjar det röda) 218 km/ tim på 2 an!!!??
Efter 10000 varv börjar vansinnet på alla växlar hur kul som helst
5200 välservade mil
Mkt delar inte kåpor
Riktigt rolig bushoj som kör ifrån det mesta
Inget för nybörjare lr om du inte vill synas o höras
för dig som vill vara värst i stan
Brutal kraft
Säljes för under byggkostnad
Världsunik finns ingen likadan helt enkelt
Billig i försäkring
Nu sänkt pris OBS

Mm mm ring
073540034
Alla vet ju att en polerad ram ger mist 50hk extra :)
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
View attachment 484556

Värsting
200 hk++
Polerad ram o höger sving
Hel system youshi
Pc 5
Trimkam
Kolfiber hugger o kedjeskydd i ett
Korta ställbara handtag
Racing handtag bättre fäste
Mm mm för mkt att skriva

Led blinkers fram
inbyggda i lyset bak som gick igenom senaste bes
Drivlina bytt med 2 kugg mer bak
Går o låter som ett reaplan
Hade vid 14000 varv ( där börjar det röda) 218 km/ tim på 2 an!!!??
Efter 10000 varv börjar vansinnet på alla växlar hur kul som helst
5200 välservade mil
Mkt delar inte kåpor
Riktigt rolig bushoj som kör ifrån det mesta
Inget för nybörjare lr om du inte vill synas o höras
för dig som vill vara värst i stan
Brutal kraft
Säljes för under byggkostnad
Världsunik finns ingen likadan helt enkelt
Billig i försäkring
Nu sänkt pris OBS

Mm mm ring
073540034


Ah! Det är så dags på året att det är dags att rulla ut den polerade ramen ur vedboden och sätta in den årliga annonsen med alla de fantastiska förändringarna på det unikt unika bygget med över 400 literhästar.
Utan turbo. Och två kugg extra bak.


Herregud.
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Ah! Det är så dags på året att det är dags att rulla ut den polerade ramen ur vedboden och sätta in den årliga annonsen med alla de fantastiska förändringarna på det unikt unika bygget med över 400 literhästar.
Utan turbo. Och två kugg extra bak.


Herregud.
Tror att nästan alla hojåkare vet någon som skulle kunnat skriva den annonsen :) Är oftast den minst talangfulla åkaren.
Om man inte gör det är det risk att man själv är just den personen :) :) ....
Det är just det som är så kul :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tror att nästan alla hojåkare vet någon som skulle kunnat skriva den annonsen :) Är oftast den minst talangfulla åkaren.
Om man inte gör det är det risk att man själv är just den personen :) :) ....
Det är just det som är så kul :)

Jag TROR (observera, inga vetenskapliga bevis, bara egna observationer) att det delvis också är en generationsfråga.

Dom som är någonstans upp till kanske 35-40 år gamla fick lära sig att "sälja" till varje pris.

Jag har kollat igenom hundratals CV/Personliga brev och privatannonser, och man kan nästan se åldern på den som skrivit på hur många superlativ som staplas på varandra

Dom som är äldre än 35-40 år har jävligt mycket "JANTE" och håller tillbaka, dom som är yngre har ingen alls, tvärtom

Givetvis finns undantag och extremer åt båda håll.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Jag TROR (observera, inga vetenskapliga bevis, bara egna observationer) att det delvis också är en generationsfråga.

Dom som är någonstans upp till kanske 35-40 år gamla fick lära sig att "sälja" till varje pris.

Jag har kollat igenom hundratals CV/Personliga brev och privatannonser, och man kan nästan se åldern på den som skrivit på hur många superlativ som staplas på varandra

Dom som är äldre än 35-40 år har jävligt mycket "JANTE" och håller tillbaka, dom som är yngre har ingen alls, tvärtom

Givetvis finns undantag och extremer åt båda håll.
Jag TROR också, att en saklig annons på några rader som beskriver hur långt den gått, besiktning, service, allmänt skick " nya däck", och eventuella problem är det som verkar mest seriöst och lockar flest köpare.
30 rader med "värstingsnack" verkar bara avskräckande. Vad är det man försöker dölja, liksom.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Niken fick bra test i senaste Bike. Man borde ju prova även om det inte verkar vara min grej.
 
  • Gilla
Reaktioner: TCE

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
MT-09
En intressant annons - liksom donatorhojens tillverkningsår är texten som tagen från Hobbex-katalogen 1983: “Den klassiska Café Racer-designen ger denna motorcykel en tidlös och frän look.”. Även om åtminstone jag tycker att designen ser ut mer som Mad Max än som Ace Café. En massa damm och en jävligt stor yxa är de enda designelementen som saknas.

Vem vet, det sitter kanske nån grånande Mad Max-entusiast och trycker nånstans, med 60 loppor för mycket på kontot?
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top