Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
En intressant annons - liksom donatorhojens tillverkningsår är texten som tagen från Hobbex-katalogen 1983: “Den klassiska Café Racer-designen ger denna motorcykel en tidlös och frän look.”. Även om åtminstone jag tycker att designen ser ut mer som Mad Max än som Ace Café. En massa damm och en jävligt stor yxa är de enda designelementen som saknas.

Vem vet, det sitter kanske nån grånande Mad Max-entusiast och trycker nånstans, med 60 loppor för mycket på kontot?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Vilket café blir man välkommen till på en sådan? Biltema?

Vi har väl redan för flera hundra sidor sedan konstaterat att det är något av det sämsta utgångsmaterial man kan börja på om man ska bygga om.

Den fula ramen i fyrkantsrör och den fula tanken med urtag för orginalsadeln gör att inte mycket går att göra utan att den blir fulare än orginal.

Tyvärr såldes det miljoner av dom, och dom verkar vara outslitliga, så det finns massor av billiga objekt kvar för den som har ambitioner men kanske inte riktigt öga för att bygga om.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Det här temat med plastidip i "Battleship Grey" och tveksamt användande av "The Swedish Roundel" (eg en hårt stiliserad variant av lilla riksvapnet) väcker en del frågor:

Är det en felvikt svensk flagga där på kutsen som accessoar...?

Så ytterligt stillöst.
Användandet av försvarsmaktens sigill, emblem eller märken utan tillstånd är straffbart, rätt rejält tror jag faktiskt.
Att flaggan är illa hopvikt beror väl på att han la den på ojämna marken när han gjorde det.

notrightrider

Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Användandet av försvarsmaktens sigill, emblem eller märken utan tillstånd är straffbart, rätt rejält tror jag faktiskt.
Att flaggan är illa hopvikt beror väl på att han la den på ojämna marken när han gjorde det.

Precis! Och försökte släta ut den genom att kliva lite på den. Way to go!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det här temat med plastidip i "Battleship Grey" och tveksamt användande av "The Swedish Roundel" (eg en hårt stiliserad variant av lilla riksvapnet) väcker en del frågor:

Är det en felvikt svensk flagga där på kutsen som accessoar...?
Precis! Och försökte släta ut den genom att kliva lite på den. Way to go!

Näe, det är en Biltema Fleecefilt (47-411 Har utgått) som ser ut som en Svensk flagga.

Används ofta att sitta på i parker när man har utflykt eller att ligga på på stranden

notrightrider

Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Näe, det är en Biltema Fleecefilt (47-411 Har utgått) som ser ut som en Svensk flagga.

Används ofta att sitta på i parker när man har utflykt eller att ligga på på stranden

Av mindre vetande då.

"Här sitter vi. Vi är natsjonali-ister.
På flera olika sätt. Och inte så lite dumma i huvudet. Men det tänker vi inte på. Alls!"

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Av mindre vetande då.

"Här sitter vi. Vi är natsjonali-ister.
På flera olika sätt. Och inte så lite dumma i huvudet. Men det tänker vi inte på. Alls!"

Nej, av fullständigt normala människor, folk som håller flaggor som heliga och tror att dom är bättre för det är den absolut värsta typen av natt-hjon-alister.

Jag följer flaggreglerna hyfsat, jag lägger inte en riktig flagga på marken, men jag sitter gärna på en flaggfärgad filt.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Högst tveksamt. Det är inte ens ett brott att använda rikspolisvapnet ( oh jag vet, tro mig?)

notrightrider

Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Högst tveksamt. Det är inte ens ett brott att använda rikspolisvapnet ( oh jag vet, tro mig?)

Det som stökar till det är när man använder lilla riksvapnet eller de andra skyddade ensignierna i någon form av näringsverksamhet eller som del i en logotyp. Då kan det bli besvärligt.

Vill minnas lagen skärptes / förtydligades i början av 80-talet.

• Gilla
Reaktioner: TCE
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom