Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Är beredd att hålla med.
Bästa sättet att inte bli behandlad som en idiot, är att inte bete sig som en sådan förbannad jubelidiot. :hihi

Eller åtminstone låsa in sig hemma när man beter sig.
En del är ju så jävla lättkränkta att det i princip räcker med att andas i deras närhet för att de ska reagera, och sen beter de sig som att deras kränkthet på något sätt berättigar dem till si eller sådan behandling.

Jag resonerar såhär: Att du blir kränkt av någonting innebär inte att det du upplever som kränkande nödvändigtvis är objektivt kränkande, det enda det innebär är att du känner dig kränkt. Och det ger dig heller inga särskilda rättigheter, tvärtom är det faktum att du blivit kränkt ett lysande tillfälle för dig att öva på att uppföra dig som en duglig människa snarare än att någon annan ska behöva trippa på tå runt dig för att under inga som helst omständigheter kränka dig. Din kränkthet är ditt förbannade ansvar att hantera, inte omvänt.

Oftast när jag är förbannad så handlar det om att lättkränkta idioter tycker att jag ska böja mig för deras vilja, eller att de beter sig som rövhål från första början. Och det är upp till mig att låta bli att slå dem sönder och samman. Det gör mig förbannad, och inte minst kränkt. Men jag hanterar det, och skriver av mig här istället. Bevisligen sköter jag mitt och skiter i andra, för än så länge har jag inte tagit någon av daga :tummenupp Inte för att en del inte förtjänar det, utan för att jag inte har lust att sitta i fängelse för deras skull. Och för att jag, till skillnad från vissa, tar ansvar för mig själv när någon eller något kränker mig.

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
En del är ju så jävla lättkränkta att det i princip räcker med att andas i deras närhet för att de ska reagera, och sen beter de sig som att deras kränkthet på något sätt berättigar dem till si eller sådan behandling.

Jag resonerar såhär: Att du blir kränkt av någonting innebär inte att det du upplever som kränkande nödvändigtvis är objektivt kränkande, det enda det innebär är att du känner dig kränkt. Och det ger dig heller inga särskilda rättigheter, tvärtom är det faktum att du blivit kränkt ett lysande tillfälle för dig att öva på att uppföra dig som en duglig människa snarare än att någon annan ska behöva trippa på tå runt dig för att under inga som helst omständigheter kränka dig. Din kränkthet är ditt förbannade ansvar att hantera, inte omvänt.

Oftast när jag är förbannad så handlar det om att lättkränkta idioter tycker att jag ska böja mig för deras vilja, eller att de beter sig som rövhål från första början. Och det är upp till mig att låta bli att slå dem sönder och samman. Det gör mig förbannad, och inte minst kränkt. Men jag hanterar det, och skriver av mig här istället. Bevisligen sköter jag mitt och skiter i andra, för än så länge har jag inte tagit någon av daga :tummenupp Inte för att en del inte förtjänar det, utan för att jag inte har lust att sitta i fängelse för deras skull. Och för att jag, till skillnad från vissa, tar ansvar för mig själv när någon eller något kränker mig.
:tummenupp,,yup lättkränkt är det! men när du blir äldre grabben så blir det mer..alla ska få plats i vår herres hage!..:hjarta

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
:tummenupp,,yup lättkränkt är det! men när du blir äldre grabben så blir det mer..alla ska få plats i vår herres hage!..:hjarta
Ibland (eller ganska ofta) känns det som att det vore bättre att skicka en del av beståndet på nödslakt, så blev det både fridfullare och mindre trångbott i den där hagen... :gnissla

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Grejen är det att det inte finns någonting sådant som "objektivt kränkande". Då hela grejen att "bli kränkt" är en subjektiv känsla hos den som blir kränkt. Den sitter helt och hållet i deras huvud, och går inte att kvantifiera någon annan stans.
Därav är det per definition orimligt att någon annan skall ta ansvar för att inte "agera kränkande" mot någon annan.
Det enda rimliga är alltså att du kan bedöma alldeles själv om du tycker om någon, och om du vill spendera din tid med denna, men det är inte den andras skyldighet att bete sig, eller uttala sig, som du önskar.

Sedan så skulle jag väldigt sällan påstå att jag blir så frustrerad/arg på någon att jag skulle vilja slå ihjäl dem.
Eller slå dem alls egentligen.
Det låter ärligt talat lite oroande...

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Moppefuckon ! (kränkta?)...:va:blah Slappna av, Lökar, jorden går ju inte under eller??....

Last edited:

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Nu är den borta. Blev den äntligen såld, eller tröttnade säljaren på att försöka? Jag håller fortsatt utkik på Blocket, för man vet ju aldrig. Än kanske det inte är slut på det roliga :hihi

Såg den på en mc säljes sida på Facebook. Så den finns nog fortfarande kvar

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Ännu en annons som väcker en del fårgor - 10mil ! :va

Ser också att priserna har dalat på en ny, strax under 140kkr nu:

View attachment 486988
Ja det känns som det finns ett lager av dom 143” sänkte dom flesta till i veckan nu , har den och t7 som två intressanta i den förnuftiga hörnan av hojar men känner ju att hoj handlas med hjärta mer än hjärna ?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Ännu en annons som väcker en del fårgor - 10mil ! :va

View attachment 486988

Är det förvaringsfack här? Eller är det värme för stövlarna och highway pegs där inne?
IMG_0458.jpeg
IMG_0459.jpeg
Hasplåt i plast? Några blåa diodlampor vore ju fränt att ha därunder.
Har ni siffran för markfrigång? Och med komprimerad fjädring? Vad kostar plastsjoket?

Bra med en högt dragen ljuddämpare så man får ut packväskorna en dryg decimeter extra på bägge sidor. Så har ju alla nu.

Har den en gashandtagsvinkelmätare på displayen som Honda 750 transalp har?

Läcker baksving också. Eller?

Det är bra för att det är nytt va?
Marknaden styr. Säger marknadsavdelningarna. Häng på bara.

Jag såg en 901a i verkligheten för ett tag sedan. Den hade motorskydd i aluminium. Vilket drog mina blickar till sig. Aluminiumtorsk. Men helvete vad bred den var över motorn. En gammal trecylindrig xs750 eller gt750 med generator och tändning i varsin ände på vevaxeln skulle få plats där inne.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Är det förvaringsfack här? Eller är det värme för stövlarna och highway pegs där inne?
View attachment 486994
View attachment 486993
Hasplåt i plast? Några blåa diodlampor vore ju fränt att ha därunder.
Har ni siffran för markfrigång? Och med komprimerad fjädring? Vad kostar plastsjoket?

Bra med en högt dragen ljuddämpare så man får ut packväskorna en dryg decimeter extra på bägge sidor. Så har ju alla nu.

Har den en gashandtagsvinkelmätare på displayen som Honda 750 transalp har?

Läcker baksving också. Eller?

Det är bra för att det är nytt va?
Marknaden styr. Säger marknadsavdelningarna. Häng på bara.

Jag såg en 901a i verkligheten för ett tag sedan. Den hade motorskydd i aluminium. Vilket drog mina blickar till sig. Aluminiumtorsk. Men helvete vad bred den var över motorn. En gammal trecylindrig xs750 eller gt750 med generator och tändning i varsin ände på vevaxeln skulle få plats där inne.
Det är tanken som går ner på varje sida och gör den bred. Fördelen är att tyngdpunkten blir låg plus att hojen beter sig likadant med full eller tom tank…

Last edited:

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Och kanske läste DN i morse? :va

View attachment 486998

Meh!

"Under det kommande året..."

Det är ju sketalångt till dess. Herregud - kriget kanske kommer innan dess.

Nej, ingen anledning att snåla eller avstå från sådant alla andra har. Ingen idé att kajka ute i de yttre varven av lånevirveln.
Huvudstupa in centrum bara. I stormens öga är det alltid lugnt.
Säger dom.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Ännu en annons som väcker en del frågor - 10mil ! :va

View attachment 486988
10 mil? Då har man väl inte ens kört hem den från handlaren om man bor i Kiruna?
(fördomsfull sörlänning...)

Jag som är tveksam till att byta innan jag kört 900 mil med min Yamaha.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Meh!

"Under det kommande året..."

Det är ju sketalångt till dess. Herregud - kriget kanske kommer innan dess.

Nej, ingen anledning att snåla eller avstå från sådant alla andra har. Ingen idé att kajka ute i de yttre varven av lånevirveln.
Huvudstupa in centrum bara. I stormens öga är det alltid lugnt.
Säger dom.
Sen har man ju hunnit göra karriär innan dess och ärvt en okänd stenrik onkel, det här kommer gå hur bra som helst. "Lyxfällan" nästa...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE