Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
En del är ju så jävla lättkränkta att det i princip räcker med att andas i deras närhet för att de ska reagera, och sen beter de sig som att deras kränkthet på något sätt berättigar dem till si eller sådan behandling.Är beredd att hålla med.
Bästa sättet att inte bli behandlad som en idiot, är att inte bete sig som en sådan förbannad jubelidiot.
Eller åtminstone låsa in sig hemma när man beter sig.
Jag resonerar såhär: Att du blir kränkt av någonting innebär inte att det du upplever som kränkande nödvändigtvis är objektivt kränkande, det enda det innebär är att du känner dig kränkt. Och det ger dig heller inga särskilda rättigheter, tvärtom är det faktum att du blivit kränkt ett lysande tillfälle för dig att öva på att uppföra dig som en duglig människa snarare än att någon annan ska behöva trippa på tå runt dig för att under inga som helst omständigheter kränka dig. Din kränkthet är ditt förbannade ansvar att hantera, inte omvänt.
Oftast när jag är förbannad så handlar det om att lättkränkta idioter tycker att jag ska böja mig för deras vilja, eller att de beter sig som rövhål från första början. Och det är upp till mig att låta bli att slå dem sönder och samman. Det gör mig förbannad, och inte minst kränkt. Men jag hanterar det, och skriver av mig här istället. Bevisligen sköter jag mitt och skiter i andra, för än så länge har jag inte tagit någon av daga Inte för att en del inte förtjänar det, utan för att jag inte har lust att sitta i fängelse för deras skull. Och för att jag, till skillnad från vissa, tar ansvar för mig själv när någon eller något kränker mig.