Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Nejdå, rätt många säljes under utsatt pris.
Vilket i min värld betyder högstbjudande.

(Fast det är klart, ibland väljer man ju att sälja saker till en person som inte lagt det högsta budet för att de erbjudit den smidigaste affären.)

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Hoj
Enfield India
Vilket i min värld betyder högstbjudande.

(Fast det är klart, ibland väljer man ju att sälja saker till en person som inte lagt det högsta budet för att de erbjudit den smidigaste affären.)
Jag har köpt minst ett fordon till halva annonserade priset bara för att säljaren "vill att grejorna skulle komma till ett gott hem".
Inte mig emot, även om det innebär en viss stress att dom förväntningarna finns...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jo, det är ett imponerande hantverk bakom den där Harleyn, han har fått den precis som han ville ha den, att inte vi andra tycker om stilen/modellen förtar ju inte hans arbete.

Det har ju kunnat vara värre, han hade kunna lägga allt det där jobbet och pengarna på att bygga av en SR250.

Mytbusters gjorde ju ett program om att polera just SR250

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Jo, det är ett imponerande hantverk bakom den där Harleyn, han har fått den precis som han ville ha den, att inte vi andra tycker om stilen/modellen förtar ju inte hans arbete.

Det har ju kunnat vara värre, han hade kunna lägga allt det där jobbet och pengarna på att bygga av en SR250.

Mytbusters gjorde ju ett program om att polera just SR250

SR250 ska absolut inte byggas om, hemska tanke. Den är perfekt som den är i originalskick och ska givetvis bevaras så för kommande generationer stilmedvetna hojåkare. Eller samlare.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Skitball bagger, det enda som stör är det fula slutröret.

Jag var inte direkt förtjust i lacken heller.
Sen tycker jag det är fult med dom gigantiska framjulen också, men folk i USA tycker att stora hjul på allt är jättefränt och det är väl därifrån byggstilen kommer.

donk_car_yellow.jpg

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Måste medge att jag diggar den :rodnar Kanske inte faller alla i smaken, men när folk använder termen "unik" i marknadsföringssammanhang så tenderar det att innebära att det rör sig om den negativa änden av spektrat, dvs en styggelse utan dess like. Här tycker jag ändå att byggherren fått till något som både är verkligt unikt och samtidigt har någon slags formspel som funkar, och det är det inte alla som lyckas med. Jag hade inte skämts på den i alla fall.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år