Spekulerade i en sådan när det begav sig.
Delar av mig är lite less på att det inte blev en.
Krasst så skulle man ha haft några som helst intentioner på att köra på 11kw så hade man kört en Varadero, "Sporthoj" med gräsklipparmotor typ YZF-R125 eller liknande är bara föööör pinsamt. Till och med CBR som lanserades någon gång där när jag var i 125'a åldern (tror jag?
) så skulle nog borda byggts runt Varadero-motorn och hett VTR125R - mycket coolare!'
Men det är ju det, 11kw hade man ju bra nära i mopeden (tyckte man) och som vilken 16-åring som helst så var det ju självklart en Italiensk 2T & lite på 30hk som var intressant.
Helt ärligt, så även som 30+are så tycker jag fortfarande att 11kw är för lite. Det är för lite för att få tillväxt (självklart är det just det som är målet), men kanske mer relevant för regelmakarna, så är det för lite för att någon faktiskt skall efterleva den lagstiftningen.
25kw som A-begränsad var på den tiden var ännu värre, dels så hade man ju bra nära det i 125'an (som också vägde 50kg mindre än en normal "Tung" hoj), men framförallt så fanns det i princip inte några motorcyklar som lämnade den effekten, utan allting måste strypas.
Jag vet till denna dag inte om någon "25kw" motorcykel som någonsin rullade mer än till regbesiktning med strypningarna monterade.
Dagens 35kw är rimligare, då det faktiskt finns motorcyklar som levererar 35kw utan strypningar, men det är fortfarande lite lall med alla "strypbara" motorcyklar som ligger på gränsen. Det finns liksom ingen aptit från pöbeln att följa dessa regler.