Dagens Blocket! (mc-relaterat)

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Det är insprutning på K6 Gixxern.
Det är ändå en hoj som kanske ger 170hk på vevaxeln, så att dra ihop med 200 på hjulet låter bara puckat.
Ja absolut det krävs kammar o ett mycket bra topp jobb o sedan en väldig massa timmar mappning. Dyrt som brännvin.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Dela gärna med dig om dina kunskaper om motorn i ZX9R. Är alla årsmodeller av motorn i ZX9R dåliga eller finns det någon årsmodell som är ok? Vad är det som gör motorn dålig?
Tacksam för svar
1994-1997 hade motorer som bara inte kunde låta bli att spotta ut topplockspackningen och göra topplocket skevt. Gång efter gång.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Skulle jag köpa en 125-a skulle jag köpa just en sådan. V-twin, vuxna mått.
Spekulerade i en sådan när det begav sig.
Delar av mig är lite less på att det inte blev en.

Krasst så skulle man ha haft några som helst intentioner på att köra på 11kw så hade man kört en Varadero, "Sporthoj" med gräsklipparmotor typ YZF-R125 eller liknande är bara föööör pinsamt. Till och med CBR som lanserades någon gång där när jag var i 125'a åldern (tror jag?:va) så skulle nog borda byggts runt Varadero-motorn och hett VTR125R - mycket coolare!'
Men det är ju det, 11kw hade man ju bra nära i mopeden (tyckte man) och som vilken 16-åring som helst så var det ju självklart en Italiensk 2T & lite på 30hk som var intressant.

Helt ärligt, så även som 30+are så tycker jag fortfarande att 11kw är för lite. Det är för lite för att få tillväxt (självklart är det just det som är målet), men kanske mer relevant för regelmakarna, så är det för lite för att någon faktiskt skall efterleva den lagstiftningen.
25kw som A-begränsad var på den tiden var ännu värre, dels så hade man ju bra nära det i 125'an (som också vägde 50kg mindre än en normal "Tung" hoj), men framförallt så fanns det i princip inte några motorcyklar som lämnade den effekten, utan allting måste strypas.
Jag vet till denna dag inte om någon "25kw" motorcykel som någonsin rullade mer än till regbesiktning med strypningarna monterade.
Dagens 35kw är rimligare, då det faktiskt finns motorcyklar som levererar 35kw utan strypningar, men det är fortfarande lite lall med alla "strypbara" motorcyklar som ligger på gränsen. Det finns liksom ingen aptit från pöbeln att följa dessa regler.
 

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Spekulerade i en sådan när det begav sig.
Delar av mig är lite less på att det inte blev en.

Krasst så skulle man ha haft några som helst intentioner på att köra på 11kw så hade man kört en Varadero, "Sporthoj" med gräsklipparmotor typ YZF-R125 eller liknande är bara föööör pinsamt. Till och med CBR som lanserades någon gång där när jag var i 125'a åldern (tror jag?:va) så skulle nog borda byggts runt Varadero-motorn och hett VTR125R - mycket coolare!'
Men det är ju det, 11kw hade man ju bra nära i mopeden (tyckte man) och som vilken 16-åring som helst så var det ju självklart en Italiensk 2T & lite på 30hk som var intressant.

Helt ärligt, så även som 30+are så tycker jag fortfarande att 11kw är för lite. Det är för lite för att få tillväxt (självklart är det just det som är målet), men kanske mer relevant för regelmakarna, så är det för lite för att någon faktiskt skall efterleva den lagstiftningen.
25kw som A-begränsad var på den tiden var ännu värre, dels så hade man ju bra nära det i 125'an (som också vägde 50kg mindre än en normal "Tung" hoj), men framförallt så fanns det i princip inte några motorcyklar som lämnade den effekten, utan allting måste strypas.
Jag vet till denna dag inte om någon "25kw" motorcykel som någonsin rullade mer än till regbesiktning med strypningarna monterade.
Dagens 35kw är rimligare, då det faktiskt finns motorcyklar som levererar 35kw utan strypningar, men det är fortfarande lite lall med alla "strypbara" motorcyklar som ligger på gränsen. Det finns liksom ingen aptit från pöbeln att följa dessa regler.
Hmm.. Allt fler skulle behöva lära sig köra hoj på en vuxen 125 som varadero faktiskt är!..både 16 åringar och för medelålders herrar som ska ta sitt körkort, istället för att hoppa på det värsta 200 hk + som finns på en gång! En hel del olyckor skulle nog minimeras.. eller?..:va
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Spekulerade i en sådan när det begav sig.
Delar av mig är lite less på att det inte blev en.

Krasst så skulle man ha haft några som helst intentioner på att köra på 11kw så hade man kört en Varadero, "Sporthoj" med gräsklipparmotor typ YZF-R125 eller liknande är bara föööör pinsamt. Till och med CBR som lanserades någon gång där när jag var i 125'a åldern (tror jag?:va) så skulle nog borda byggts runt Varadero-motorn och hett VTR125R - mycket coolare!'
Men det är ju det, 11kw hade man ju bra nära i mopeden (tyckte man) och som vilken 16-åring som helst så var det ju självklart en Italiensk 2T & lite på 30hk som var intressant.

Helt ärligt, så även som 30+are så tycker jag fortfarande att 11kw är för lite. Det är för lite för att få tillväxt (självklart är det just det som är målet), men kanske mer relevant för regelmakarna, så är det för lite för att någon faktiskt skall efterleva den lagstiftningen.
25kw som A-begränsad var på den tiden var ännu värre, dels så hade man ju bra nära det i 125'an (som också vägde 50kg mindre än en normal "Tung" hoj), men framförallt så fanns det i princip inte några motorcyklar som lämnade den effekten, utan allting måste strypas.
Jag vet till denna dag inte om någon "25kw" motorcykel som någonsin rullade mer än till regbesiktning med strypningarna monterade.
Dagens 35kw är rimligare, då det faktiskt finns motorcyklar som levererar 35kw utan strypningar, men det är fortfarande lite lall med alla "strypbara" motorcyklar som ligger på gränsen. Det finns liksom ingen aptit från pöbeln att följa dessa regler.
Ninja 250 hade väl straxt under 25kw. Och den var tillräckligt monster för att folk skulle tjöra ijäl sek dIrECkT.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top