Dagens Blocket! (mc-relaterat)

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
I det effekt- och kubikfixerade land vi lever i borde man jubla över 650-turbon, men jag åtminstone, känner bara nä... Istället är det den undermotoriserade 500an som känns mest rätt. Trodde inte att begreppet Svensksåld satt så djupt i mig.

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Varför inte satsa på en riktig garage Queen?

Ur den beskrivande texten:

Ca 120 st togs in 1973 och är den första fabrikstillverkade mc:n med balansaxel vilket gör den vibrationsfri.

Ha ha! Balansaxeln - eller Omniphasesystemet som det kallades internt gjorde verkligen TX 750 vibrationsfri. Och tyst!
Den kunde bli jätte-jättetyst på ett litet kick när man var ute och körde.

Grejen var att balansaxeln låg nere i källaren på motorn och vispade runt den lilla bottensatsen av olja som skulle pumpas upp till oljetanken till fullständigt skum. Det var ett katastrofrecept.

Hojen hade fler tekniska problem, men i texten till annonsen kan man se att den tydligen blivit uppdaterade på alla de recalls som Yamaha fick sjösätta.
Tänk "Sätta svansen på grisen .."

Absolut en hoj jag skulle vilja ha ägt - nu när man vet mer om vad som var fel på modellen.

En utmaning att hålla igång.
En fjäder i hatten att lyckas dra runt på en mer krävande Ironbuttkörning.

Lite bättre skick, lite billigare pris så är jag gärna på.

lenlil

Sporthojsnörd
Gick med
23 Dec 2016
Hoj
Triumph Bonneville
Varför inte satsa på en riktig garage Queen?
varför skulle nån vilja ha en TX 750 ? Det var yamahas fösta fyrtaktare, det var ett missfoster utan dess like. Det kom ett gäng engelska mekaniker som byggde om dom på svenska verkstäder, det blev ingen större skillnad.

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Någon som har en riktigt bra teori om varför en del tänker att rubriken ”intressekoll” är en bra idé?

Är grejen till salu på riktigt eller inte? ?
"Jag säljer bara om jag får tillräckligt mycket betalt, men vill inte sätta ut ett pris för det kanske finns nån som hade betalat mer och jag vill inte ångra mig och förresten vill jag egentligen inte sälja men nu känns det lättare att ligga ute med pengarna för ingen ville ändå köpa efter jag kollat intresset sådeså."

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
varför skulle nån vilja ha en TX 750 ? Det var yamahas fösta fyrtaktare, det var ett missfoster utan dess like. Det kom ett gäng engelska mekaniker som byggde om dom på svenska verkstäder, det blev ingen större skillnad.

Du har just listat fyra bra skäl för en MC-masochist.

TX 750 är bara en av alla hojar jag vill ha ägt.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
"Jag säljer bara om jag får tillräckligt mycket betalt, men vill inte sätta ut ett pris för det kanske finns nån som hade betalat mer och jag vill inte ångra mig och förresten vill jag egentligen inte sälja men nu känns det lättare att ligga ute med pengarna för ingen ville ändå köpa efter jag kollat intresset sådeså."
Ha ha!
Och jag tror att det är en generationsfråga.
Det är bortskämda ungdomar, som aldrig har behövt spara eller längta efter något.
Nu har dom köpt någonting bara för att det är inne, coolt, hypat eller för att någon annan tycker att det är ballt, helt utan att fundera själv.
Efter en relativt kort stund kommer dom på att dom inte alls attraheras av den där prylen, och vill nu bli av med den, och få tillbaka ALLA pengarna.
Där kommer intressekollen in, den visar på ett kraftfullt sätt att säljaren har en guldsits, och kan eventuellt tänka sig att sälja, men bara till ett pris strax över nypriset.

• Gilla
Reaktioner: IQ

Lajf

Sporthojsnörd
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
CB1300 & Rickman
Vill man vara petig så kom väl 650:n före.

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Någon som har en riktigt bra teori om varför en del tänker att rubriken ”intressekoll” är en bra idé?

Är grejen till salu på riktigt eller inte? ?
Min favorit är "säljes till utsatt pris eller högstbjudande". Ja, det är så alla försäljningar går till men tack för upplysningen.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år