Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Det är smidigare att kolla ägaren via regplåten isf, och sedan slå upp personen på valfri stalkersida
Jo, men om numret hade gått till Eva så hade det stärkt misstanken om att det är Eva som vill att Mattias ska sälja hojen. Registrerad ägare har jag redan kollat.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Kommer ni ihåg den där diskussionen vi hade för några år sen med alla Suzuki M1800 som stod reggade på KGK/Suzuki Sverige och vi undrade varför det var så.....
Well..... Jag undrar fortfarande varför det är så, men en av dem verkar säljas av nu.
Sen vem denne herre som säljer är vet jag inte och hur han fått tag i ett ex??

Blocket.jpg

 
Last edited:

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Kommer ni ihåg den där diskussionen vi hade för några är sen med alla Suzuki M1800 som stod reggade på KGK/Suzuki Sverige och vi undrade varför det var så.....
Well..... Jag undrar fortfarande varför det är så, men en av dem verkar säljas av nu.
Sen vem denne herre som säljer är vet jag inte och hur han fått tag i ett ex??

View attachment 488831

Det är KGK som äger fordonet

Vem äger motorcykeln?​

Fordonet ägs av KGK Motor AB från SOLLENTUNA. Företaget har ägt fordonet i 6 år och 9 månader.
Det finns totalt 756 st fordon registrerade på samma ägare. Visa alla fordon

Det där med "visa alla fordon" kan vara intressant - vad finns mer i gömmorna??
 

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Någon sommarjobbare som råkade snubbla på tangenterna när de skulle ta hem hojar?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kommer ni ihåg den där diskussionen vi hade för några år sen med alla Suzuki M1800 som stod reggade på KGK/Suzuki Sverige och vi undrade varför det var så.....
Well..... Jag undrar fortfarande varför det är så, men en av dem verkar säljas av nu.
Sen vem denne herre som säljer är vet jag inte och hur han fått tag i ett ex??

View attachment 488831

Det känns dyrt för en gammal, men inte så gammal, rätt vanlig hoj, som bevisligen ingen ville ha ens innan den blev gammal?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det känns dyrt för en gammal, men inte så gammal, rätt vanlig hoj, som bevisligen ingen ville ha ens innan den blev gammal?
De är ändå rätt populära, och min polare som har en påstår att de håller priserna bra. Sedan säljs de väl inte längre pga avgaskrav, så en fabriksny kan säkert någon betala extra för.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Kommer ni ihåg den där diskussionen vi hade för några år sen med alla Suzuki M1800 som stod reggade på KGK/Suzuki Sverige och vi undrade varför det var så.....
Well..... Jag undrar fortfarande varför det är så, men en av dem verkar säljas av nu.
Sen vem denne herre som säljer är vet jag inte och hur han fått tag i ett ex??

View attachment 488831

Går verkligen den att regga idag? Den klara ju inte euro5!
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Ändå cool.
Har inte sett den färgsättningen på en Thundercat i Sverige, så kanske en import?
Men snygg tycker jag :tummenupp
Kina "break-o-matic"-kåpor och ett koniskt Snell-slipon från Kina. Man kan ha mycket skoj med att leta originaldelar om man köper den. Eller köpa en annan.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Kina "break-o-matic"-kåpor och ett koniskt Snell-slipon från Kina. Man kan ha mycket skoj med att leta originaldelar om man köper den. Eller köpa en annan.
Aha, tack för infon.
Kände som sagt var inte igen färgsättningen, men tyckte den så helt ok ut i alla fall.
Men högt prissatt tycker jag?
 

notrightrider

Percussive maintenance engineer
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Kommer ni ihåg den där diskussionen vi hade för några år sen med alla Suzuki M1800 som stod reggade på KGK/Suzuki Sverige och vi undrade varför det var så.....
Well..... Jag undrar fortfarande varför det är så, men en av dem verkar säljas av nu.
Sen vem denne herre som säljer är vet jag inte och hur han fått tag i ett ex??

View attachment 488831





Skulle tro att "Niklas" är Niklas Lindell själv som känner på intresset för lagervarorna.

Möjligen har någon hos KGK läst på Sporthoj att dom har en hel dröse med hojar reggade på sig. En sommarpraktikant har kanske fått klättra apa i pallställen - och hittat dem!

...ja, eller också är det någon på ett 3pl-lager som nu svär ve och förbannelse över att en stadig inkomst som riskerar att falla bort.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top