Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
"Jag har haft den i 22 år och aldrig öppnat kartongen."
? :va
Så motorcykeln kan antingen vara i absolut nyskick eller täckt med ytrost, oxiderad aluminium och med fnasiga kabelhöljen. Innan man öppnar kartongen så vet man inte.
Schrödingers hoj.

Förstör man värdet om man bryter förpackningen?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Känns som en ganska jobbig/krävande säljare ?

"Läs annonsen grundligt !! Jag säljer inte denna för att den varken är dålig eller att jag sitter och biter på naglarna . Det här gäller för den här annonsen !! Nr,1 du ska ha tillgång till pengar . Nr 2 du ska vara ute efter att köpa en Harley . Nr 3 , du får inga mera bilder !! Nr 4 , du ska lämna ditt mobilnummer och jag tar kontakt med dig !! Nr 5 Vi pratar på telefon och bestämmer en dag för visning !! Nr 6 , prutat och klart . Nr 7 eventuellt provkörning och är man nöjd ska pengar över på mitt konto !! Nr 8 , Gränsla maskinen tryck på start , dra in koppling i med ettans växel .Nr 9, hej då och tack för affären. Nr 10 , har du kommit så här långt så har du nog gjort en bra affär ."

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Har man en enstånka så gäller det att säkra alla saker som kan skaka loss

View attachment 489995

Jag fnissade också när jag tittade på bilderna.

Sedan såg jag det här:

Screenshot_20230925-050243_Samsung Internet.jpg

Killen gjorde ett bra jobb innan han kola vippen!
Att nolla en mätare på MC är det få som klarar av.
Acerbis stortank, ruta som verkligen är inpassad för att funka för just sin förare, dubbla uppsättningar hjul.

En hjälte. Kanske en särling, men mest hjälte ändå.
Way to go!

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A

"Läs annonsen grundligt !! Jag säljer inte denna för att den varken är dålig eller att jag sitter och biter på naglarna . Det här gäller för den här annonsen !! Nr,1 du ska ha tillgång till pengar . Nr 2 du ska vara ute efter att köpa en Harley . Nr 3 , du får inga mera bilder !! Nr 4 , du ska lämna ditt mobilnummer och jag tar kontakt med dig !! Nr 5 Vi pratar på telefon och bestämmer en dag för visning !! Nr 6 , prutat och klart . Nr 7 eventuellt provkörning och är man nöjd ska pengar över på mitt konto !! Nr 8 , Gränsla maskinen tryck på start , dra in koppling i med ettans växel .Nr 9, hej då och tack för affären. Nr 10 , har du kommit så här långt så har du nog gjort en bra affär ."

Vill han ens få hojen såld?

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S

Han o jag är nog ganska lika - "grinig gammal gubbe"- o precis som jag vill han inte bli sedd på en Harley :lol

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare

Har anser uppenbarligen att hojen han säljer är så attraktivt att han kan ställa tuffa krav på vem som ska få köpa den. Köparna står på kö så han vill sålla bort de som inte accepterar hans krav.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Har anser uppenbarligen att hojen han säljer är så attraktivt att han kan ställa tuffa krav på vem som ska få köpa den. Köparna står på kö så han vill sålla bort de som inte accepterar hans krav.
Även de andra annonserna hannuse länkade in är lite lustiga.
Herrcykel Fram för 1200:-..... Provar om det finns något intresse för den annars säljer jag den i delar.
Som om det skulle vara ett lönsamt alternativ - näe, han är nog f-n grinigare än vad jag är

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Har man en enstånka så gäller det att säkra alla saker som kan skaka loss

View attachment 489995

Jag fnissade också när jag tittade på bilderna.

Sedan såg jag det här:

View attachment 490080

Killen gjorde ett bra jobb innan han kola vippen!
Att nolla en mätare på MC är det få som klarar av.
Acerbis stortank, ruta som verkligen är inpassad för att funka för just sin förare, dubbla uppsättningar hjul.

En hjälte. Kanske en särling, men mest hjälte ändå.
Way to go!
Jag tycker mest att det är lite intressant att hab tatt bilder till annons på torra land, och sedan sänkt den innan försäljning.

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Hoj
2009 BMW F800R

Det är en 3 år gammal hoj som bara har rullat 420 mil. Den kan inte vara speciellt rolig att köra tydligen, då hade den rullat mycket mer.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Herrn med Harley är nog ungefär som jag. Det ska inte vara alltför besvärligt att sälja något. För ett par hundratusen kronor får man stå ut med det, men jag förstår inte hur någon orkar för några tusenlappar.
Nån som behöver en Husaberg...?

• Gilla
Reaktioner: TCE

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Herrn med Harley är nog ungefär som jag. Det ska inte vara alltför besvärligt att sälja något. För ett par hundratusen kronor får man stå ut med det, men jag förstår inte hur någon orkar för några tusenlappar.
Nån som behöver en Husaberg...?
För någon är några tusenlappar mycket.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM