Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Men.....ändå.....!!!!
@Tammer - knip den här!
Ett "färdigt koncept" i till synes bra skick, med oerhört få mil.
Ja, priset är astronomiskt högt, långt över din budget, och avståndet är långt bortom din komfortzon.
Men med lite extern hjälp så tror jag att du kan bli en lycklig ägare:

View attachment 490394
Jag vet inte om kameramannen har lyckats hitta de mest smickrande vinklarna eller om det är de subtila ändringarna, men jag liksom... typ... gillar denna...! :glömdet
 

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
Jag tror faktiskt det är fotona som säljer den, inga sneda horisonter och garage eller obeskurna vrak i bakgrunden.
Hojen i sig ser väl bra ut, och någorlunda vettig prislapp. Men jag fattar inte, vem har kommit på att det är "snyggt" med sidomonterad nummerskylt? Det är ju bara korkat, den får ju nästan markkontakt bara av att stå med stödet ner. Eller börjar jag bara passera bäst-före datum.

1696333416637.png
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Hojen i sig ser väl bra ut, och någorlunda vettig prislapp. Men jag fattar inte, vem har kommit på att det är "snyggt" med sidomonterad nummerskylt? Det är ju bara korkat, den får ju nästan markkontakt bara av att stå med stödet ner. Eller börjar jag bara passera bäst-före datum.

View attachment 490403
Jag hade det på en av mina hojar i ett par år. Det sämsta (om man bortser från utseendet, vilket är subjektivt) är att skylten gärna slog i och skrapade upp hälsenan varje gång man skulle rulla ut hojen ur garaget. Ont som i helv1e!
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det ser åtminstone inte lika illa ut som att ha skylten uppsmetad i bakskärmen.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
View attachment 490417
View attachment 490418
View attachment 490419

Ibland får jag bara inte ihop det. Någon har ju verkligen tryckt hejvilt på alla tangenter när det skulle läggas in modellår.
Samlingen i sig, som finns på https://units.se/auction/5980/mc-samling-fran-personlig-konkurs är lite intressant. Fina Ducatis, men så mycket rost och saknade nycklar och annat.
Väldigt underlig historik på fordonen
Firebladen - hur f-n får man ihop 1000 mil på 20 dagar på en obessad hoj? (svaret är givetvis att instrumentet är bytt, men ändå)1696358589216.png
748R - besiktigad 2005, avställd 8 år senare. Kört obesiktigat? Visst, det går det också
1696358860347.png
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Googlade och Viragon har tydligen en fejkad bakre krök, men en äkta cylinder. Mystiskt. Men ja jag såg faktiskt en äkta bakre fejkcylinder på en 125 kinatwin för 10-15 år sen!
Hur funkar det? Den har två burkar i V-form o måste väl då ha två separata grenrör??? Har du någon bild?

Grottade mig vidare på youtube - finns en kille som river o bygger ihop motorn och där ser man tydligt att bakre cylinder blåser ut bakåt, så kröken är nog äkta
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Hur funkar det? Den har två burkar i V-form o måste väl då ha två separata grenrör??? Har du någon bild?
Hittade ingen bra bild men den synliga kröken är inte ansluten till cylindern, finns ngn dold liten krök som ringlar sig ner nånstans.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Väldigt underlig historik på fordonen
Firebladen - hur f-n får man ihop 1000 mil på 20 dagar på en obessad hoj? (svaret är givetvis att instrumentet är bytt, men ändå)View attachment 490421
748R - besiktigad 2005, avställd 8 år senare. Kört obesiktigat? Visst, det går det också
View attachment 490424

Ännu märkligare är väl att från 2005 till efterföljande besiktning 2022 har han kört 12 mil baklänges.
 

notrightrider

Percussive maintenance engineer
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Är det här någon Ducatigrej?
Flertal av hojarna hade den här lösningen
View attachment 490434


Stoppie-Nix™

Billigaste bromskraftsreduceraren på Blocket: enkel att montera, syns knappt och ger dig den trygghet du behöver för att undvika pinsamma rundslagningar vid rödljus längs stadens boulevarder.

Finns i genomfärgad svart och opaliserad vitt. Beställ ett set om 150 st redan idag för endast 899.- Gratis frakt om du registrerar dig för vårt nyhetsbrev!
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Stoppie-Nix™

Billigaste bromskraftsreduceraren på Blocket: enkel att montera, syns knappt och ger dig den trygghet du behöver för att undvika pinsamma rundslagningar vid rödljus längs stadens boulevarder.

Finns i genomfärgad svart och opaliserad vitt. Beställ ett set om 150 st redan idag för endast 899.- Gratis frakt om du registrerar dig för vårt nyhetsbrev!
Länk?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top