notrightrider
The white zone is for loading and unloading only
Jag trodde att jag skulle köra customhoj när jag tog mc-kort. Det var inte korrekt.
Det är aldrig korrekt.
Jag trodde att jag skulle köra customhoj när jag tog mc-kort. Det var inte korrekt.
Helt rätt!Sålde min 650 Transalp på Blocket i Juni 2021 för 25000kr. En kille från Eskilstuna kom för att titta på den. En kille hörde av sig och bjöd 30000kr. Killen från Eskilstuna köpte hojen. Var jag för ärlig? Kändes rätt då killen som kom köpte den direkt. En student som höll på att ta mc kort.
Att nån ringer och bjuder högre än utsatt pris känns bara konstigt. Jag hade nog gjort som du...Sålde min 650 Transalp på Blocket i Juni 2021 för 25000kr. En kille från Eskilstuna kom för att titta på den. En kille hörde av sig och bjöd 30000kr. Killen från Eskilstuna köpte hojen. Var jag för ärlig? Kändes rätt då killen som kom köpte den direkt. En student som höll på att ta mc kort.
Jag letar moppe till ungarna att ha på landet nu, och ser samma fascinerande fenomen som bland hojar. Letar mest på Blocket och Marketplace (Facebook). Det kan ligga ute fem likadana EU-scootrar för kanske 5000kr i flera veckor. Sen kommer det en som är till salu för 4000kr, och den säljs då på några timmar. Då finns det alltså folk som vill ha en EU-moppe, men inte vill betala mer än 4000kr. Är folk så supersnåla eller..?
Har tidigare sett samma fenomen bland hojar. Så fort nåt läggs ut ett par tusen under "normalpris" så säljs det omedelbart. Folk vill alltså ha en motorcykel, men är hellre utan än att betala "fullt" pris? Sjukt.
Att nån ringer och bjuder högre än utsatt pris känns bara konstigt. Jag hade nog gjort som du...
Sist jag sålde en hoj var det likadant. Jag fick några svar från de som var intresserade, plus ett som jag raderade direkt. Han skrev "JAG KÖPER DEN DIREKT! KOMMER OCH HÄMTAR I MORGON!" Ehh, va? Jag sålde till en som var intresserad av skicket och däcken och sånt, och kom och hämtade den samma kväll. Inga problem,
Inte alls, beroende på situationen.Att nån ringer och bjuder högre än utsatt pris känns bara konstigt.
Kan tillägga att killen som köpte Transalpen höll på med hästar. Nu vart du nöjd?Ja, folk som bara snackar men aldrig kommer till skott är jobbiga.
Helt rätt att undvika samröre med sådana.
Jag gav bort lite glaspartier när jag rev altanen för några år sedan. Lyckades bli idiotförklarad på köpet av en spekulant som ville betala 1500:- för dem, men då skulle han komma och hämta dem efter helgen.Sålde min 650 Transalp på Blocket i Juni 2021 för 25000kr. En kille från Eskilstuna kom för att titta på den. En kille hörde av sig och bjöd 30000kr. Killen från Eskilstuna köpte hojen. Var jag för ärlig? Kändes rätt då killen som kom köpte den direkt. En student som höll på att ta mc kort.
Men om nån ringer direkt efter att man fått ut annonsen och skriker "JAG KÖPER DEN DIREKT!!!", känns inte det jävligt skumt. I en annons om en Honda cb400 -82 för 7000kr. Det är ju inte direkt nån sällsynt raritet som nån letat efter i 20 år eller så.Inte alls, beroende på situationen.
Om köpare nummer 2 ringer, och jag säger att det redan är på väg en som ska titta på den.
Då kan man få svaret: " - OK, men jag bjuder mer".
En köpare som troligvis väldigt gärna vill ha det jag kanske säljer lite "för billigt".
Nej, men jag har en stöttande fru. Hon står bakom alla mina vilda upptåg genom landet för att uppnå mina drömmar.Har du hanterat det med psykolog?
Varför skulle du inte sälja den?Men om nån ringer direkt efter att man fått ut annonsen och skriker "JAG KÖPER DEN DIREKT!!!", känns inte det jävligt skumt. I en annons om en Honda cb400 -82 för 7000kr. Det är ju inte direkt nån sällsynt raritet som nån letat efter i 20 år eller så.
Den typen av svar på en annons känns inte bra. Ven köper en medelmåttig hoj utan att ens kolla den? Skriker bara: "JAG KÖPER DEN!!!" Nej jag gillar det inte. Sålde den till den av de tre vettiga som svarade på annonsen, utan problem. Snubben prutade inte ens, så jag skickade med låset till hojen. Bara för att det var värt några hundringar.Varför skulle du inte sälja den?
Fattar ingenting?
Alla är fria att köpa det jag säljer, även DirÄcKt.
Typ.Varför skulle du inte sälja den?
Fattar ingenting?
Alla är fria att köpa det jag säljer, även DirÄcKt.
Så är det, men det spelar ingen roll tänker jag.Typ.
Dock så brukar ofta de som skriver så efter 5 min, aldrig dyka upp.
Av min erfarenhet.
Fast du bor ju lite ... (host, host) "ocentralt" i landet så det kan ju bli långa tider du får hålla den om någon ringer från Åmål eller Kalmar och säger "jag kör hemifrån nu".Så är det, men det spelar ingen roll tänker jag.
Jag brukar kravställa att dom får höra av sig per telefon när dom är på rull, och då håller jag på objektet åt köparen, det känns rättvist.
Men jag kommunicerar alltid det.
Så, visst, du får köpa den, men den första som är seriös och verkligen vill hämta den får göra det.
Du skola icke kasta pil i kuvös, ej heller spjut i radhus!Är folk så supersnåla eller..?
Japp.Fast du bor ju lite ... (host, host) "ocentralt" i landet så det kan ju bli långa tider du får hålla den om någon ringer från Åmål eller Kalmar och säger "jag kör hemifrån nu".
Detta. Med smör på!Japp.
Och då är det ju faktiskt ännu viktigare att man står för sitt ord.
Jag brukar ju själv åka 100mil för en hoj ibland, och då vill man ju inte höra att den nyss blev hämtad
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|