Dagens Blocket! (mc-relaterat)

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Ville inte starta en ny tråd, så jag breder ut mig här istället.
Jag tycker Blocket/Motorcyklar skulle bli bättre om man gjorde såhär:

* Det skulle underlätta betydligt om det gick att välja bort den/de kategorier MC man ej är intresserad av. Som det är nu måste man titta på t.ex. Sport även om man ej är intresserad. Annars måste man titta på de andra sju kategorierna var och en för sig, mycket omständligt!
Det fungerar ju så bra på Bil, så varför inte göra likadant på Motorcyklar?

* Detta gäller kategorin Cross/Enduro.
Som motorcyklarna ser ut idag är gränsen mellan Enduro och Offroad väldigt flytande. En Enduro-mc är inte längre enbart det tävlings/träningsredskap som Cross alltid är och har varit. Enduro och Offroad har mer gemensamt än Enduro och Cross.

------
Ang Cross/Enduro tänker jag på KTM 690, XR 650, TTR 600 osv, lite "flytande" hojar. Vad tycks, törs jag skicka förslagen till Blocket utan att bli utfryst här? Kom med synpunkter vetja! :)

Kom på att jag saknar en Street-kategori också.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Ville inte starta en ny tråd, så jag breder ut mig här istället.
Jag tycker Blocket/Motorcyklar skulle bli bättre om man gjorde såhär:

* Det skulle underlätta betydligt om det gick att välja bort den/de kategorier MC man ej är intresserad av. Som det är nu måste man titta på t.ex. Sport även om man ej är intresserad. Annars måste man titta på de andra sju kategorierna var och en för sig, mycket omständligt!
Det fungerar ju så bra på Bil, så varför inte göra likadant på Motorcyklar?

* Detta gäller kategorin Cross/Enduro.
Som motorcyklarna ser ut idag är gränsen mellan Enduro och Offroad väldigt flytande. En Enduro-mc är inte längre enbart det tävlings/träningsredskap som Cross alltid är och har varit. Enduro och Offroad har mer gemensamt än Enduro och Cross.

------
Ang Cross/Enduro tänker jag på KTM 690, XR 650, TTR 600 osv, lite "flytande" hojar. Vad tycks, törs jag skicka förslagen till Blocket utan att bli utfryst här? Kom med synpunkter vetja! :)

Kom på att jag saknar en Street-kategori också.

Folk kan inte lägga hojarna i rätt kategori oavsett.
Man hittar fiddys under sport och glidare och glidare i endurohörnan osv.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Folk kan inte lägga hojarna i rätt kategori oavsett.
Man hittar fiddys under sport och glidare och glidare i endurohörnan osv.

Ibland är det ju lite svårt att veta var man ska lägga sig (även om det i många fall borde vara självklart).

Skulle jag t.ex. få för mig att sälja min gamla Kawa 750 från -82 så vette fan var jag skulle placera den.
Custom? Njae, känns som om den inte har tillräckligt med krom.
Sport? Inte särskilt sportig, även om motorn kanske inte skämdes för sig på den tiden.
Touring? Det satt visserligen packväskor på den när jag köpte den, men någon långtur vill man nog inte åka på den.

Så jag antar att den hör hemma under "Övrigt", där det är en jäkla blandning på annonserna.
De borde kanske skapa en kategori som heter "Fulbyggda, tattarmekade gamla ladufynd". Det hade passat som en keps. :tummenupp

Allan K

Medlem
Gick med
6 Apr 2013
Hoj
2012, Kawasaki Versys ABS
Riktigt cool, men inte ska de väl gå på 50-60K att konvertera en GSXR till en skoter eller ?! Även om du får slanta lite för matta och gaffel samt anordningen och få de inställt för hojen. Visst finns inga andra där ute vad ja vet men 95K låter som i saftigaste laget. Men hey :tummenupp

Sist jag kollade på en färdig bandsats till Kawasaki så kostade den ca 5000€.

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Förslag inskickade. Förväntar mig inget annat svar än "Bäste XX, tack för dina förslag. De är nu under bearbetning.", så man har ju ingen aning om de bara åkte gick i skräpposten.

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
När jag kollar mejlen idag blev jag glatt överraskad:

"Tack så mycket för dina förslag!

Intressanta önskemål. Jag ser till att registrera din feedback på sökvalen i MC-kategorin så vi kan gå igenom möjligheten att eventuellt implementera detta i framtiden. Även ditt förslag om att dela in segel- och motorbåtar i Längd-klass kommer vi att se över.

Skulle du ha några övriga frågor eller funderingar är du varmt välkommen att svara på det här mejlet.

Trevlig dag så länge,

Hälsningar,

Blockets Kundservice"

----------

Det var annat än det automatsvar jag förväntat mig, kul!

Last edited:

Bobby 600

Medlem
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Honda XR650R -00, Kawasaki ZX9R -98, Suzuki GSX-R750 -86
Förslag inskickade. Förväntar mig inget annat svar än "Bäste XX, tack för dina förslag. De är nu under bearbetning.", så man har ju ingen aning om de bara åkte gick i skräpposten.

Ett annat förslag är att alla hojar som inte är landsvägsregistrerade borde ha en egen kategori så man slipper gå igenom massa objekt man inte kan åka på när man söker offroad/motard hojar till vägen.

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Ett annat förslag är att alla hojar som inte är landsvägsregistrerade borde ha en egen kategori så man slipper gå igenom massa objekt man inte kan åka på när man söker offroad/motard hojar till vägen.

Ja, det skulle ju va skönt att slippa alla fiddysar och pw 50 bland de vanliga hojarna. Skicka förslag bah!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati