Dagens Blocket! (mc-relaterat)

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Är det bara jag eller är priserna på blocket helt rubbade nu för tiden?.
Gjorde misstaget att åka på bilsemester i år. Har landat några dagar i Skåne, så har surfat mycket blocket och är på jakt efter något att åka på, men priserna är ju helt sjuka, folk begär 75-80 tusen för tex en 690 smc från 15 16. Sen när man ger ett rimligt bud så nekas man. Man får ju förfan en lätt beggad 2023 smc för 90…
Marknadspriser nu. I höst halveras dem.

Många passar på. I vintras fanns det inte många hojar till salu.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Är det bara jag eller är priserna på blocket helt rubbade nu för tiden?.
Gjorde misstaget att åka på bilsemester i år. Har landat några dagar i Skåne, så har surfat mycket blocket och är på jakt efter något att åka på, men priserna är ju helt sjuka, folk begär 75-80 tusen för tex en 690 smc från 15 16. Sen när man ger ett rimligt bud så nekas man. Man får ju förfan en lätt beggad 2023 smc för 90…


Tammer...? Är det du?
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Är det bara jag eller är priserna på blocket helt rubbade nu för tiden?.
Gjorde misstaget att åka på bilsemester i år. Har landat några dagar i Skåne, så har surfat mycket blocket och är på jakt efter något att åka på, men priserna är ju helt sjuka, folk begär 75-80 tusen för tex en 690 smc från 15 16. Sen när man ger ett rimligt bud så nekas man. Man får ju förfan en lätt beggad 2023 smc för 90…
Har väntat länge på det men lagt hojandet på is ett tag istället prisbilden har känts skev länge och blocket meddelande suger fetpung 🤬ringa är ljusår bättre än att vara nr 37 i meddelandekön av vänner man får på blocket
 

JoeBar

Medlem
Gick med
3 Jun 2011
Ort
Norrfjärden
Hoj
Suzuki GSXR 600 -99 & SV650s -00 | Kawasaki z1000 -82
"Ställa in framgaffeln, lite för hård just nu."

Mjomen jag skulle tro det du.
 

Bifogat

  • Screenshot_2024-06-22-20-15-49-678_se.appcorn.Blocket.jpg
    Screenshot_2024-06-22-20-15-49-678_se.appcorn.Blocket.jpg
    783.4 KB · Visningar: 130
  • Screenshot_2024-06-22-20-15-38-771_se.appcorn.Blocket.jpg
    Screenshot_2024-06-22-20-15-38-771_se.appcorn.Blocket.jpg
    336.4 KB · Visningar: 127
  • Screenshot_2024-06-22-20-15-32-571_se.appcorn.Blocket.jpg
    Screenshot_2024-06-22-20-15-32-571_se.appcorn.Blocket.jpg
    517 KB · Visningar: 125

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vad i sat- -
Vad har dom gjort riktigt? :va

Glömt fjädrarna när dom monterat ihop tror jag.
Eller av någon nästan lika outgrundlig anledning inte glömt utan låtit bli att montera dom.

Att fjädrarna saknas är jag åtminstone så säker på att jag vågar åtminstone slå vad om en helårsprenumeration på sporthoj.com.
 

JoeBar

Medlem
Gick med
3 Jun 2011
Ort
Norrfjärden
Hoj
Suzuki GSXR 600 -99 & SV650s -00 | Kawasaki z1000 -82
Glömt fjädrarna när dom monterat ihop tror jag.
Eller av någon nästan lika outgrundlig anledning inte glömt utan låtit bli att montera dom.

Att fjädrarna saknas är jag åtminstone så säker på att jag vågar åtminstone slå vad om en helårsprenumeration på sporthoj.com.

Bör rimligtvis vara så.
Även om det faktiskt går att skruva ihop sv-gaffeln så den är låst i bottenläget och endast studsar på bottom out fjädern om man får delarna i fel ordning...ask me how i know 🙄, dock så borde ju ingen frisk människa skruva ihop ett ben så och tänka att "det här känns ju rätt" och att sen få ihop nästa ben på samma felaktiga sätt och montera gaffeln på hojen... Det kräver ju någon form av pris, inte ett bra pris, men ett pris, typ en möglig bullens på ett plakat.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Bör rimligtvis vara så.
Även om det faktiskt går att skruva ihop sv-gaffeln så den är låst i bottenläget och endast studsar på bottom out fjädern om man får delarna i fel ordning...ask me how i know 🙄, dock så borde ju ingen frisk människa skruva ihop ett ben så och tänka att "det här känns ju rätt" och att sen få ihop nästa ben på samma felaktiga sätt och montera gaffeln på hojen... Det kräver ju någon form av pris, inte ett bra pris, men ett pris, typ en möglig bullens på ett plakat.


Utlämna väsentliga delar och skruvar verkar vara killens MO:

Screenshot_20240622-223552~2.png

3 av 5 är inte illa ändå...
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Glömt fjädrarna när dom monterat ihop tror jag.
Eller av någon nästan lika outgrundlig anledning inte glömt utan låtit bli att montera dom.

Att fjädrarna saknas är jag åtminstone så säker på att jag vågar åtminstone slå vad om en helårsprenumeration på sporthoj.com.
Känns ju som väldigt svårt att glömma dem faktiskt. Brickor, skruvar, tätningar, ventiler kan man ju kanske slarva bort, men hur fan pallrar man bort fjädrarna och undlåter att märka det när skiten ska ihop?

Nu är ju deamon tweak på dessa erkänt att kasta på en gixxer 600 framända ändå, men vafan?!
 

JoeBar

Medlem
Gick med
3 Jun 2011
Ort
Norrfjärden
Hoj
Suzuki GSXR 600 -99 & SV650s -00 | Kawasaki z1000 -82
Känns ju som väldigt svårt att glömma dem faktiskt. Brickor, skruvar, tätningar, ventiler kan man ju kanske slarva bort, men hur fan pallrar man bort fjädrarna och undlåter att märka det när skiten ska ihop?

Nu är ju deamon tweak på dessa erkänt att kasta på en gixxer 600 framända ändå, men vafan?!
Rent generellt så verkar det vara mycket konstigt med den där svn.
Det hänger ut lite kablar ut ur baklyset, det man skymtar av bakre toppen (och en främre cylinder+topp, om inte det bara är kameran/min skärm som spelar mig ett spratt) ser ut att vara silver, alltså från en gen 2 eller nyare så något borde ha varit inte mumma med den någon gång, litar man på att denne personen fixar allt by the book så att säga? och större delen av kabelstammen hänger och dinglar lite slappt nere vid framskärmen.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Känns ju som väldigt svårt att glömma dem faktiskt. Brickor, skruvar, tätningar, ventiler kan man ju kanske slarva bort, men hur fan pallrar man bort fjädrarna och undlåter att märka det när skiten ska ihop?

Nu är ju deamon tweak på dessa erkänt att kasta på en gixxer 600 framända ändå, men vafan?!


Det är på en gång både värre än så, och ändå lite bättre, verkar det som.

Det mesta av det vi saknar hos framgaffeln verkar sitta uppskjutet ovanför gaffelkronan.

Screenshot_20240623-070803~2.png

Kanske har han fått för sig att kapa något på gaffelfjädrarna, men mest verkar "ställa in framgaffeln" handla om att sätta den där den skall vara.

Men, köpa hoj av en komplett idiot och försöka återställa den till ett komplett, fungerande och pålitligt fordon...?
Då behöver det vara billigt!
 

JoeBar

Medlem
Gick med
3 Jun 2011
Ort
Norrfjärden
Hoj
Suzuki GSXR 600 -99 & SV650s -00 | Kawasaki z1000 -82
Det är på en gång både värre än så, och ändå lite bättre, verkar det som.

Det mesta av det vi saknar hos framgaffeln verkar sitta uppskjutet ovanför gaffelkronan.

View attachment 500053

Kanske har han fått för sig att kapa något på gaffelfjädrarna, men mest verkar "ställa in framgaffeln" handla om att sätta den där den skall vara.

Men, köpa hoj av en komplett idiot och försöka återställa den till ett komplett, fungerande och pålitligt fordon...?
Då behöver det vara billigt!

Jag var tvungen ta en extra titt, och nej, det är bara dom horribla styrhöjarna som ser ut som att det är gaffeln. Gaffeln sticker nog inte upp mer än 5mm.
 

Bifogat

  • Screenshot_2024-06-23-07-35-43-302_se.appcorn.Blocket-01.jpeg
    Screenshot_2024-06-23-07-35-43-302_se.appcorn.Blocket-01.jpeg
    303.5 KB · Visningar: 67

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det är på en gång både värre än så, och ändå lite bättre, verkar det som.

Det mesta av det vi saknar hos framgaffeln verkar sitta uppskjutet ovanför gaffelkronan.

View attachment 500053

Kanske har han fått för sig att kapa något på gaffelfjädrarna, men mest verkar "ställa in framgaffeln" handla om att sätta den där den skall vara.

Men, köpa hoj av en komplett idiot och försöka återställa den till ett komplett, fungerande och pålitligt fordon...?
Då behöver det vara billigt!
Och det behöver vara en attraktiv hoj i grunden...
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
En TDR! Den här vill man ha en bra bit mer för än vad jag gav förra året, men den ser förstås finare ut också. Noterar att "Totalrenoverad med Yamaha originaldelar" inte riktigt stämmer.



En cykel man skulle vilja få sin väska ryckt av.
 
  • Haha
Reaktioner: DaK

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ja, vad säger man. Undrar om den här typen av annons får några svar över huvud taget, nybesiktad eller ej.
Det ser väl ut att vara någon sorts V-Strom (?), men det borde nog ha framgått även i texten kan man tycka.

1719316324109.png

 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top