Det finns nog inget standard pÄ den dÀr och om det sÄ vore har den blivit bÀttre pÄ sÄ sÀtt att den Àr mycket snabbare Àn originalet som jag tror ramen Àr en (fri) replika pÄ. En cykel som förövrigt snurrade runt ön pÄ varvrekordtider dÄ det begav sig. Men dÄ originalet Àr svÄrt att hitta och om du skulle göra det fÄr betala i runda slÀngar sisÄdÀr flera miljoner för sÄ kanske det inte Àr sÄ dumt. Fast det Àr lite konstigt med en FZR motor men han som byggde den ville vÀl att den skulle vara kvick.
Har nog aldrig sett ett liknande bygge men jag gillar den skarpt.
Motorvalet sticker ut. Hade det inte varit för motorn sÄ hade jag inte lagt ut bilderna.
Coola insugningsrör och vanliga trottelförgasare. Dubbla gasvajrar och förgreningar under tanken.
Jag vet inget om bygget men det passar mitt raljerande om cafĂ©scramblers med sidmonterad nummerplĂ„t. PĂ„ min tidâŠ
Annars Àr ju Laverda 750 en favorit Àven om kedjan sitter pÄ fel sida.
Trumbromsen fram frÄn tidiga Suzuki GT750 var ju ett populÀrt alternativ förr. Antar att de Àr sÀllsynta idag.
Jag vill ha ett av dina nya klistermĂ€rken, det dĂ€r det stĂ„r âDet var bĂ€ttre förr.â
Skitsnabb