Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Duce-666

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2022
Hoj
Honda
Denna har sĂ€kert varit uppe redan, men.... 5 km sen 1988 😼


View attachment 501990
Årsmodell 1988, idag 2024 helt ny! Begreppet helt ny fĂ„r bredare och bredare innebörd för varje ny annons som lĂ€ggs upp.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Virago-trÄden?

”Facebook Ă€r bara skit”, jag vet.
Detta Àr inte en Marketplace-trÄd men liite OT Àr sÀkert ok eftersom folk gillar tvÄtakt och nu Àven 125or.
Jag blir sugen pÄ att tvÀtta, putsa, lacka och laga kÄpor.
Lades ut för 10 mÄnader sedan men dök upp nu.
IMG_0782.jpeg
IMG_0783.jpegIMG_0784.jpeg
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, NorrtÀlje
Hoj
Japanska 80-talare
Nyskick! Omlackad frÄn röd till gul och i samband med det sÄ klÀddes vÀl dynan om i en diarrebrun nyans. Inte ens Tammer vill ha den.
Obegripligt att nÄn lÀgger ned tid, energi och pengar pÄ en hoj som ingen vill ha. 535 Virago Àr nÄt man kan köpa i originalutförande för kanske 10000kr som nÄt att Äka pÄ till sommaren, om man saknar all sjÀlvkritik och inte skÀms för att bli uttittad. Men att kosta pÄ sÄ dÀr...
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (VÀstra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag skulle faktiskt bli riktigt förvÄnad om det finns en enda potentiell köpare i Sverige till denna skapelse :va

View attachment 501968
Men hade det stÄtt Yamaha pÄ tanken (fast det Àr ju ingen tank egentligen) sÄ hade den nog redan stÄtt i ditt garage? :):)

De flesta som har Ă„sikter om RGNT har aldrig kört nĂ„gon. Men man ”vet” Ă€ndĂ„ att den Ă€r kass. Har jag rĂ€tt eller har jag rĂ€tt? :krama

Googla och finn att Àven griniga mc-journalister som provkört tycker att den Àr rÀtt ok. Förutom att fjÀdring/stötdÀmning baktill Àr lite oskön pÄ gropiga vÀgar. MÄnga kilo ofjÀdrad vikt (navmotorn) som skall dÀmpas.

Jag har sjÀlv kört RGNT nÄgra gÄnger och hÄller med. Lite okÀnslig i dÀmpningen, men för övrigt en skön och kul hoj. I sin kategori. Kan sjÀlv tÀnka mig att ha en, bortsett frÄn listpriset frÄn fabrik och det faktum att jag inte har nÄgot direkt behov av en elpendlare med coolt utseende.
 
Last edited:
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
push montana 3c
Oj....

View attachment 502055


Tack men nej tack....inte mycket som Àr snyggt pÄ den, Àven om jag skulle supa mej dritfull sÄ.....nej....nej nej nej....
(Med en rejÀl bÄgfil skulle den gÄ att rÀdda..och minst bort med en etta i priset)
 

hannuse

NÀr resan Àr mÄlet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
KainulasjÀrvi
Hoj
13st Yamaha
Oj....

View attachment 502055

Hakar upp mig en aning pĂ„ ”- fĂ€lgar byggda i England”.
NÀr blev saker byggda i England en kvalitetssÀkring och vÀrdehöjande faktor? :va
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Tack men nej tack....inte mycket som Àr snyggt pÄ den, Àven om jag skulle supa mej dritfull sÄ.....nej....nej nej nej....
(Med en rejÀl bÄgfil skulle den gÄ att rÀdda..och minst bort med en etta i priset)
Har svÄrt att bli attraherad Àven om det skulle tas bort en nolla pÄ priset. Inte ens fin fÀrg pÄ den
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Oj....

View attachment 502055

Ja allt Àr inte fint för att det Àr byggt av dyra komponenter -marknaden Àr nog sÀmre Àn För elhojen lite tidigare i trÄden ser ialllafall inget som lockar och absolut inte med prislappen
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
ApropÄ cafestuk. Man tar en standardhoj och gör den sÀmre pÄ alla punkter.
VoilĂ !

View attachment 502007
Det finns nog inget standard pÄ den dÀr och om det sÄ vore har den blivit bÀttre pÄ sÄ sÀtt att den Àr mycket snabbare Àn originalet som jag tror ramen Àr en (fri) replika pÄ. En cykel som förövrigt snurrade runt ön pÄ varvrekordtider dÄ det begav sig. Men dÄ originalet Àr svÄrt att hitta och om du skulle göra det fÄr betala i runda slÀngar sisÄdÀr flera miljoner för sÄ kanske det inte Àr sÄ dumt. Fast det Àr lite konstigt med en FZR motor men han som byggde den ville vÀl att den skulle vara kvick.
Har nog aldrig sett ett liknande bygge men jag gillar den skarpt.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Det finns nog inget standard pÄ den dÀr och om det sÄ vore har den blivit bÀttre pÄ sÄ sÀtt att den Àr mycket snabbare Àn originalet som jag tror ramen Àr en (fri) replika pÄ. En cykel som förövrigt snurrade runt ön pÄ varvrekordtider dÄ det begav sig. Men dÄ originalet Àr svÄrt att hitta och om du skulle göra det fÄr betala i runda slÀngar sisÄdÀr flera miljoner för sÄ kanske det inte Àr sÄ dumt. Fast det Àr lite konstigt med en FZR motor men han som byggde den ville vÀl att den skulle vara kvick.
Har nog aldrig sett ett liknande bygge men jag gillar den skarpt.
Motorvalet sticker ut. Hade det inte varit för motorn sÄ hade jag inte lagt ut bilderna.
Coola insugningsrör och vanliga trottelförgasare. Dubbla gasvajrar och förgreningar under tanken.
Jag vet inget om bygget men det passar mitt raljerande om cafĂ©scramblers med sidmonterad nummerplĂ„t. PĂ„ min tid
 🙂

Annars Àr ju Laverda 750 en favorit Àven om kedjan sitter pÄ fel sida.

Trumbromsen fram frÄn tidiga Suzuki GT750 var ju ett populÀrt alternativ förr. Antar att de Àr sÀllsynta idag.

Jag vill ha ett av dina nya klistermĂ€rken, det dĂ€r det stĂ„r ”Det var bĂ€ttre förr.” 👍

IMG_2753.jpeg

Skitsnabb 😎
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Oj....

View attachment 502055

Lackad av min gamla högstadielÀrare minsann.
NÄ, han Àr rÀtt vÀlrenommerad i branschen och jag antar att kunden bestÀmmer sjÀlv hur de vill ha det sÄ lÀnge de betalar för sig.

En del snygga delar, men som helhet funkar det inte och nÄgra 160k tror jag knappast den kommer sÀljas för.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Hakar upp mig en aning pĂ„ ”- fĂ€lgar byggda i England”.
NÀr blev saker byggda i England en kvalitetssÀkring och vÀrdehöjande faktor? :va


App app app - UK var faktiskt Ground Zero för den dÀr hysteriska ISO 9000-hypen för typ 30 Är sedan. Du vet, det dÀr som iinnggeett företag skulle kunna överleva utan. DÄ.

Visade sig att det kunde man visst ÀndÄ.
...och jag antar att ÀngellÀndarna krÀvde ISO 9000-certifiering till höger och vÀnster för att dom inte hade en aning om vad dom pysslade med sjÀlva.

Kvalitet kommer inifrÄn.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Är framstĂ€nkan frĂ„n nĂ„t Indiansurpluslager?
Skulle vara kul att fÄ reda pÄ om nÄn köper och till vilket pris.

BÄde fram- och bakstÀnkan tyder pÄ att byggaren ser konsekvensen av att köra i regn - men ÀndÄ rÀknar med att behöva göra det nÄgon gÄng.

NÀr man ser funktionstanken bakom nÄgot sÄ opraktiskt som hojen i helhet sÄ kan man nÀstan se förbi det fula. NÀstan.



Kolfiber pÄ en XS 1100 mÄste vÀl ÀndÄ vara det ultimata stenansiktesskÀmtet man kan bjuda pÄ.
 
  • Gilla
Reaktioner: DaK
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica Àr i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 Ă„rs Honda CB1000 Hornet

2025 Ă„rs Honda CB1000 Horne...

GGN-trÀning med Stark Varg!

Nu gÀller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad hĂ€nder med ISR?

Efter en lÀngre tids förhan...

Honda NT1100 fÄr semi-aktiv fjÀdring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstÀrke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande Är lanserar ...

KTM kommer med automatlÄda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lÄn finansierar eldrivna motorcyklar frÄn Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top