Dagens Blocket! (mc-relaterat)

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag hade inte byggt XS1100n som den ser ut, men jag hade inte heller kommit ur garaget med ett bygge. Den har nån slags charm.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Suzuki GSX-R 1000 Sv-Såld / 1600 mil / Nyskick https://www.blocket.se/annons/stockholm/suzuki_gsx_r_1000_sv_sald_1600_mil_nyskick_/1401129991

Martin ska fråntas sina verktyg och bör utbildas.

View attachment 502129
Ändå skönt att se, tycker jag.
Det där förklarar ju varför samhället måste dimensioneras för alla individtyper.
Den där människan måste ju också kunna klara vardagen, som att öppna ett paket mjölk, åka buss och kanske rentav inte helt förbjudas att avla.
Det behövs helt enkelt mycket föreskrifter och instruktioner i ett modernt samhälle.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ändå skönt att se, tycker jag.
Det där förklarar ju varför samhället måste dimensioneras för alla individtyper.
Den där människan måste ju också kunna klara vardagen, som att öppna ett paket mjölk, åka buss och kanske rentav inte helt förbjudas att avla.
Det behövs helt enkelt mycket föreskrifter och instruktioner i ett modernt samhälle.
Jag tycker att vi plockar bort vadderingen och låter naturen ta hand om dom dära. 😂
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ändå skönt att se, tycker jag.
Det där förklarar ju varför samhället måste dimensioneras för alla individtyper.
Den där människan måste ju också kunna klara vardagen, som att öppna ett paket mjölk, åka buss och kanske rentav inte helt förbjudas att avla.
Det behövs helt enkelt mycket föreskrifter och instruktioner i ett modernt samhälle.

Det var nästan lite poetiskt vackert skrivet.

Jag ska tänka så nästa gång mjölken skvätter över bordet för att korken med hängslen får för sig att falla in i strålen.

"Det finns faktiskt människor som inte klarar av att hantera en helt löstagbar kork, därför måste den ha hängslen och hänga kvar"
 

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Ändå skönt att se, tycker jag.
Det där förklarar ju varför samhället måste dimensioneras för alla individtyper.
Den där människan måste ju också kunna klara vardagen, som att öppna ett paket mjölk, åka buss och kanske rentav inte helt förbjudas att avla.
Det behövs helt enkelt mycket föreskrifter och instruktioner i ett

Det var nästan lite poetiskt vackert skrivet.

Jag ska tänka så nästa gång mjölken skvätter över bordet för att korken med hängslen får för sig att falla in i strålen.

"Det finns faktiskt människor som inte klarar av att hantera en helt löstagbar kork, därför måste den ha hängslen och hänga kvar"
Lite roligt för att när jag såg bilden tänkte jag precis samma att det finns en anledning till att dom nya plast korkarna kom
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det var nästan lite poetiskt vackert skrivet.

Jag ska tänka så nästa gång mjölken skvätter över bordet för att korken med hängslen får för sig att falla in i strålen.

"Det finns faktiskt människor som inte klarar av att hantera en helt löstagbar kork, därför måste den ha hängslen och hänga kvar"
Nja, fast där är ju för att någon av de där som behöver varningstext för att inte dricka batterisyra har lyckats få bestämmanderätt över mjölkförpackningarna....
Tydligen så har de upplevts som ett problem att tetran kommer till återvinningen utan sin kork, så vi sätter fast den så den inte går att ta loss och - DE SKA FÖR DJÄVULEN LÄGGAS I OLIKA KÄRL PÅ ÅTERVINNINGEN DITT MISSFOSTER!
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Nja, fast där är ju för att någon av de där som behöver varningstext för att inte dricka batterisyra har lyckats få bestämmanderätt över mjölkförpackningarna....
Tydligen så har de upplevts som ett problem att tetran kommer till återvinningen utan sin kork, så vi sätter fast den så den inte går att ta loss och - DE SKA FÖR DJÄVULEN LÄGGAS I OLIKA KÄRL PÅ ÅTERVINNINGEN DITT MISSFOSTER!
De måste ju perforera för hela kapsylkitet på förpackningen :) Och sen en varningstext på förpackningen att den ska stå upp under transport och förvaring för att annars kan läckage förekomma.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nja, fast där är ju för att någon av de där som behöver varningstext för att inte dricka batterisyra har lyckats få bestämmanderätt över mjölkförpackningarna....

Du menar generationen som åt Tide-pods och la upp på Tok-tuk som en "challenge"

Tja, dom bygger tydligen hojar nu, och säljer på blocket...
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top