Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Och de är ju jävligt Roliga att Kicka igång också..när elen felar ! Vet av erfarenhet :mattias

kaninfaan

Sporthojsnörd
Gick med
20 Apr 2024
Hoj
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
36771c6e5aa04a81b3689b6cef55d525.webp

:banana

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

:banana

Hade den inte (uppenbarligen) ägts av ett moppefucko som hade "pimpat" och kostat hälften så skulle det ju ha kunnat vara ett användbart ploj-fordon.

Men jag anar kinesuim i både metall och plast på det där fordonet

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Stark acceleration med 5kW?! :rofl

Och särskilt långväga blir inte körningen med ett batteri på 4.3kWh, trots den ringa effekten.

Det är ju I princip en moped, det skulle varit smartare att begränsa motorn lite så att den kunde klassas som moped också.

Bäverhyddan

Inte särskilt snabb, men njuter av varje minut!
Gick med
7 May 2022
Hoj
2021, Ducati, Scrambler Desert Sled
Stark acceleration med 5kW?! :rofl

Och särskilt långväga blir inte körningen med ett batteri på 4.3kWh, trots den ringa effekten.

Det är ju I princip en moped, det skulle varit smartare att begränsa motorn lite så att den kunde klassas som moped också.
Äsch då, han skriver ju att man kommer mellan 200-300km på en laddning, med en potentiell snittfart om 60km/h får man ju 3-4 timmar att njuta av den fantastiska accelerationen ;)
Näh, hela annonsen låter som någon form av fantasifoster av en fjunig tonåring...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Äsch då, han skriver ju att man kommer mellan 200-300km på en laddning, med en potentiell snittfart om 60km/h får man ju 3-4 timmar att njuta av den fantastiska accelerationen ;)
Näh, hela annonsen låter som någon form av fantasifoster av en fjunig tonåring...

:tummenupp
Ta bort en nolla så ligger du nog närmare sanningen, 4.3 kWh med 5kW uttag betyder att batteriet är tomt efter 0.86 h, och om den orkar hålla 60 km/h i snitt så blir det ungefär 5 mil teoretiskt.
Verkligheten är aldrig bättre än teorin så jag skulle inte planera för resor längre än 3 mil på en sån.

Bäverhyddan

Inte särskilt snabb, men njuter av varje minut!
Gick med
7 May 2022
Hoj
2021, Ducati, Scrambler Desert Sled
:tummenupp
Ta bort en nolla så ligger du nog närmare sanningen, 4.3 kWh med 5kW uttag betyder att batteriet är tomt efter 0.86 h, och om den orkar hålla 60 km/h i snitt så blir det ungefär 5 mil teoretiskt.
Verkligheten är aldrig bättre än teorin så jag skulle inte planera för resor längre än 3 mil på en sån.
Om man räknar med förluster och allting så är nog 3-4mil realistiskt + säkerligen billiga celler som inte klarar höga kontinuerliga strömuttag... Bäddat för succe!!

Nyheter
Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION